Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heb je haar wel eens gezien toen ze nog met die witte hengst Sagrand reed? Die wachtte zelfs op haar met het NEERZETTEN van z'n pootjes in een figuur. Was een genot om naar te kijken
) en train er verder niet op.
Misschien heb je hier iets aan
) Ik ben zelf nog heel erg op zoek wat voor ons het beste werkt op de wedstrijden. Ik heb echt 0,0 wedstrijdervaring dus elke keer weer een leermoment. 1,5 tot 2 uur inrijden werkt absoluut niet. Asterix wordt na ong. 1,5 rijden ongeduldig en heeft hij geen zin meer in wat resulteert in waardeloze rit, iets wat we trouwens steeds meer aan het oefenen zijn. Elke wedstrijd blijven we langer rijden, zodat hij dat uiteindelijk ook leert...
Ik kan niet oordelen daarover hoor maar herken het van mezelf
Het is een leerproces voor alletwee!
Succes!!!
. Als je bij zo'n paard dan lekker lang een pauze neemt tijdens iedere stap (bij wijze van spreke) dan wordt die gewoon zenuwachtig en gaan ze vanalles doen uit zichzelf.
MissPK schreef:nienke misschien doe je wel té rustig!Ik kan niet oordelen daarover hoor maar herken het van mezelf
![]()
Mijn paard is heel gevoelig en snel wiebelig en loperig en daarom ging ik vaak té lang wachten op rust van hem uit of proberen hem te geforceerd stil te zetten...en dat ging nie werken nie!![]()
In tegenstelling wat er hier gezegt word door sommige mensen denk ik niet dat je rust kunt afdwingen op die momenten, sterker nog het is de vraag of je dat zou willen..
Nu rij ik gewoon zelf wat sneller verder en probeer me niet te druk te maken om zijn spanning en dat gaat al stukken beter!