Weten jullie misschien iemand die (liefst aan huis) les kan geven aan mij?
Ik zoek iemand die op een rustige manier met paarden omgaat, dus niet iemand die denkt dat hij bijvoorbeeld eerst een paar schoppen nodig heeft voordat hij weer netjes kan lopen, want dat werkt niet voor Banish. Daar wordt hij alleen maar vervelender van. Ik wil graag verder met wat ik zelf heb opgebouwd met hem.
We hebben een nette basis (vind ik zelf
) en zijn best een eind op weg, maar ik loop nu tegen dingen op die ik in mijn eentje niet kan oplossen. (galopwissels bijvoorbeeld en het rijden op 1 hand vinden we erg moeilijk) en ik heb ook iemand nodig die me weer wijst op mijn houding
Een trainer die puur reining gericht is, is niet handig, want ik wil graag vooral verder met trail, pleasure en horsemanship.
Ik woon in Leiden, mijn paardje staat in Stompwijk (vlakbij Zoetermeer en Leidschendam) en ik kan eventueel wel naar iemand toe, maar dat ligt ook een beetje aan de afstand. Ik heb namelijk geen eigen trailer
.Kan iemand mij helpen???
Eventuele reacties kunnen naar mijn werk jouke.huisman@werklinq.nl (wel een klein beetje zakelijk houden dan aub)
PB kan ook, maar dat lees ik niet elke dag…
Alvast bedankt voor het meedenken en ik houd jullie wel op de hoogte van de eventuele vorderingen.
Het parelli pakket is heel goed om mee te werken. Je houding zal drastisch veranderen en het rijden met 1 hand is daarna een peuleschil. Je begint zelfs maar met het rijden met 1 teugel. (zodat je niet aan 2 teugels kunt hangen) Galopwissels komen ook aan bod, net zoals impuls, buiging, stelling, tempocontrole, go en whoa, zijwaarts, achterwaarts, gecontroleerde panieksituatie, noem het allemaal maar op. Tot nu toe ben ik nog geen trainer in levende lijve tegengekomen die mij dit ook allemaal kan bieden. Nog niet in elk geval maar dat kan nog komen natuurlijk.

>