[WN] Laukje en ik op les.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Laukje en ik op les.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 17:16

Omdat Lauk en ik nu L3 zijn en ik toch graag verder wil met haar op 1 hand zijn we daar mee begonnen onder goede begeleiding uiterraad. Ik ben begonnen met een billy allen maar dit zat haar absoluut niet lekker daarna hebben we een stang met een lage poort gehad dit was al iets beter. Ik heb tegen het eind van de les een bitje van mijn instructrice geleent een hoge poort met losse scharen en daar loopt ze wel lekker op dus die heb ik nu even te leen. Ik ben bezig om haar goed aan elkaar te (leren) rijden waardoor ze er achter beter onder komt. En ze haar rug beter gebruikt en uiteindelijk dus van voor iets zakt. Verder probeer ik haar beter te laten reageren op mijn been. Ik weet dat ik op een aantal foto`s mijn handen verkeerd gebruik om te sturen ik haal mijn handen nog te veel naar achter en moet ze om hoog doen daar wordt aan gewerkt, verder moet ik recht op zitten naar vorenen kijken ( maar de oren van lauk zijn zo leuk ) en moet ik mijn hakken meer uitdrukken. Ik sta open voor opbouwend commentaar :)
Dit zijn screenshots van de les van gisteren, uiteraad heb ik eerst ingestapt etc en er zijn geen foto``s van de galop omdat we daar nog niet zo mee bezig zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

capopjekop

Re: Laukje en ik op les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:19

Leuk dat je foto's spamt van jou en Lauk. Helaas zijn ze zo een beetje onduidelijk (klein/verweg), maar ik heb zelf toch geen tips over met shank rijden en met een hand, maar met goede les komen jullie er wel. Laukje is en blijft een gaaf paardje, heb je een goede aan :D

Dionnevdkaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:44

Hey lotte
Ik ga jou geen commentaar geven want ik ben ook niet perfect.
De foto`s vind ik ook een beetje onduidelijk.
maarre , van wie en waar heb jij les , gooi je antwoord maar op de pb.
gr henk

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:26

Hey Lotte looking good!! Ik ken die bak wel........hahaha
Hoorde al van Johanna dat je goed bezig bent, dus ik moest ff naar de foto's kijken.
Henk dat is bij Johanna in Holten, op bokt is het johanna29.
Groetjes Christel,

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 20:25

@Kristel ja idd ze blijft gaaf :P en ja de foto`s zijn idd niet scherp maargoed dan moet jij nog maar n keertje langskomen ofzo ;)
@henk nu moet je me wel een keer laten winnen he op wedstrijd ;)
@Christel ja het wordt wel wat hoe gaat het bij jullie paardjes dan?

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:26

ziet er goed uit :j leuk paardje!!!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:26

Daar hebben we Lot en Lauk :D
Ik ga geen commentaar geven :) Heb totaal geen verstand van western rijden haha.

10 april zie ik de mooie Laukje eindelijk in het echt!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:28

Jammer dat de stills wat onduidelijk zijn maar ik vind een westernfjord wel enorm cool om te zien 8-)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:29

Ik kom van de zomer nog wel een keer Lot, wil dat paardenbeest van je nog wel een keer meeten :j

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:51

Ik vind het er goed uitzien! Ga zo door :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:22

Ik vind het echt niet kunnen, western op een fjord. Ongelofelijk, wat haal je je in je hoofd?
:D

hihi Doe je Laukje een knuffel van me? Doe ik het zaterdag zelf ook nog ff. Leuk om jullie weer tegen te komen!
Komt Jo ook gezellig mee?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 22:37

Sonja schreef:
Ik vind het echt niet kunnen, western op een fjord. Ongelofelijk, wat haal je je in je hoofd?
:D

hihi Doe je Laukje een knuffel van me? Doe ik het zaterdag zelf ook nog ff. Leuk om jullie weer tegen te komen!
Komt Jo ook gezellig mee?

Tja hoe ik er ooit op gekomen ben ik weet het ook niet Sonja, mischien een moment van verstandsverlies ofzo? Ik weet het moet me rot schamen, Laukje vind het ook maar niks hoor :(:) het arme ding zou er haast een persoonlijkheidsstoornis aan over houden, de symptomen beginnen volgens mij ook langzamerhand zichtbaar te worden :z
Johanna wilde zaterdag starten met oortje ;) Ik neem een stalgenootje mee die moet ik natuurlijk ook laten zien dat paardrijden veeeeel hipper kan 8-)

Dionnevdkaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:24

[/quote]
Tja hoe ik er ooit op gekomen ben ik weet het ook niet Sonja, mischien een moment van verstandsverlies ofzo? Ik weet het moet me rot schamen, Laukje vind het ook maar niks hoor :(:) het arme ding zou er haast een persoonlijkheidsstoornis aan over houden, de symptomen beginnen volgens mij ook langzamerhand zichtbaar te worden :z
Johanna wilde zaterdag starten met oortje ;) Ik neem een stalgenootje mee die moet ik natuurlijk ook laten zien dat paardrijden veeeeel hipper kan 8-)[/quote]

Heb jij geluk dat ik niet meedoe in den ham. hahahahahahahaha
haffies zijn daar ook niet geschikt voor.
haffies horen net als dat apparaat van jou voor de KARRRRRR. he he he he he
gr henk

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 07:55

Dionnevdkaal schreef:

Johanna wilde zaterdag starten met oortje ;) Ik neem een stalgenootje mee die moet ik natuurlijk ook laten zien dat paardrijden veeeeel hipper kan 8-)[/quote]

Heb jij geluk dat ik niet meedoe in den ham. hahahahahahahaha
haffies zijn daar ook niet geschikt voor.
haffies horen net als dat apparaat van jou voor de KARRRRRR. he he he he he
gr henk[/quote]
dat wist ik al ;) en toch valt het me wel van je tegen henk :P

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 08:07

Ik vind het hartstikke leuk dat jij het zo goed doet met je Fjord!
Laat ze maar een poepie ruiken! :D

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:16

Ah, daar hebben we Laukje weer eens :D De stills zijn niet zo heel duidelijk, maar dan moet ik maar eens langs komen om jullie vorderingen in het echt te bekijken.. ;)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 17:52

@Wendy, Dan kan je zelf ook weer een keer proberen ;)
@Miryamk zo geweldig zijn Lauk en ik echt nog niet hoor :P We hebben nog heeeeeeeeel veel punten die afgewerkt moeten worden maar zolang we er lol in houden komt dat vanzelf wel ( of niet :P )

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:42

Ziet er lekker ontspannen uit :D. Laukje is echt een mooi beestje ;)

Dionnevdkaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:55

dat wist ik al ;) en toch valt het me wel van je tegen henk :P[/quote]

Het spijt me Lotte, maar de arbeid roept.
Maar als ik weer een les geefpersoon heb dan ga ik als een gek oefenen om jou ELKE KEER te verslaan.
HAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Enne Wendy waar rij jij dan met jou alpenquarter ?
Adios losballos

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:12

Ik vind het ook niet gepast dat een Fjord met bruut geweld uit zijn/haar 'aardappelschillenkarretje-leven' wordt weggerukt en dan maar met een slap teugeltje moet rondsjokken in het zand. Er is de laatste tijd genoeg én met voldoende onderbouwing aangetoond dat alleen QPA's (Quasi Professionele Aanklooiers) in staat zijn om zo beroerd te lopen!

Zie ik het goed? Rij je op 2 handen met een shank? *\o/* Je gaat dus de Green As Grass starten bij de DRHA! +:)+

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 22:21

Pannenkoek schreef:
Ik vind het ook niet gepast dat een Fjord met bruut geweld uit zijn/haar 'aardappelschillenkarretje-leven' wordt weggerukt en dan maar met een slap teugeltje moet rondsjokken in het zand. Er is de laatste tijd genoeg én met voldoende onderbouwing aangetoond dat alleen QPA's (Quasi Professionele Aanklooiers) in staat zijn om zo beroerd te lopen!

Zie ik het goed? Rij je op 2 handen met een shank? *\o/* Je gaat dus de Green As Grass starten bij de DRHA! +:)+

Ik rijd idd tussendoor met 2 handen op mijn shank ;) maar ik ben geen reiner en mijn fjordje ook niet :+ Al lijkt het me leuk het ooit toch eens te proberen :Y) Maar op tussendoor beeldjes rijd ik ook gewoon op 1 hand hoor dus ik houd het lekker bij de basis sport van de WRAN 8-)

Ropers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:27

Lauk en Lotte die horen gewoon samen!! Jammer dat ik zaterdag niet kan komen kijken. Had graag jullie weer even samen gezien.
Ik had ook graag Johanna en Oortje gezien, maar helaas ik moet werken.
Zet hem op!!
Hier alles goed met de paarden, en Summer is groot geworden wordt al 3jr.

Groetjes Christel,

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:56

Ziet er goed uit hoor Lotte, het bewijs dat fjorden heus wel vet goed western kunnen rijden. ;)
Je start zaterdag toch ook de horsemanship, gaat vast goed komen! Veel succes en tot zaterdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:57

Dat wordt niks zaterdag, met al die draaiorgelbeesten daar.... ;)

Ik heb een fotograaf bij me Lotte, dus die schiet ook vast wel een paar mooie platen van jou voor Ropers.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 12:12

Oeh leuk :D
@Christel tja Lauk en ik haha het is en blijft gewoon mijn grote liefde :D jeetje Summer al weer 3 :o Wordt vast een mooie grote dame, ik verwacht straks wel ee topic van de 3 jarige dame ;)
@Nienke nouwja vet goed haha als ze er zin in heeft wil ze wel mee Dus we gaan elkaar zowiezo weer zien :P Jij ook veel suc6 ;)
@sonja nou nu ik gezien heb wie er met mij moeten rijden heb ik besloten echt voor het oefenen te gaan want ik vind dat ik toch wel erg goede medestarters heb :o Maar plaatjes zijn natuurlijk altijd leuk :D Tot zaterdag ;)