heeft iemand goede tips met hulpen voor het rijden van een nette volte op westernmanier
? en hoe kan ik mn paardje leren achteruit te lopen want ik heb het wel een paar keer geprobeerd op de hulpen maar dan reageerd ze niet dus nu heb ik het ook een paar keer als ze in verzet reageerd de hulpen gegeven voor achteruit en met stem gezegd wat ze moet doen. (mijn hulpen zijn dan benen iets achter de singel zachtjes bumpen en het gewicht naar achteren verplaatsen en handen op dezelfde plek.) ik kan absoluut niet vragen in dr mond omdat ze geleerd heeft te steigeren op het volgende benen aan leggen en teugels iets omhoog en zactjes druk op brengen ze is er echter nogal enthousiast in en steigerd dus ook alleen op beenhulpen. en dus steigerd ze nog wel vaak ik blijf het wel proberen en beloon dr verder niet voor het steigeren. (p.s ik heb het steigeren niet aan dr geleerd)dus goeie tips voor een volte en het achterwaarts proberen aan te leren zijn welkom ik ga wel weer les nemen maar dat kon even niet omdat mn paardje een tijdje kreupel is geweest en dus een groot veterinaire parcours heeft doorlopen en we zouden prive lessen gaan rijden bij ons op stal maar dat ging dus voorlopig even niet door ik ga nu dus binnen een maand wel weer lessen. maar ik wil wel weer graag even alles oefenen en kijken of het dan goed gaat weer een beetje.
ik hoop dat iemand tips voor me heeft
p.s hoe rijden jullie een sliding het is mij aangeleerd toendertijd
paard in galop bezig houden op het moment dat je wilt stoppen zwaar achter op de rug paard lichtjes aan de teugel vragen benen tegelijkertijd van het lichaam afhalen en dan valt ie in de stop. het lukt nog steeds wil alleen weten of het een goede manier is of niet
ik vraag wel heel veel maar ja ik vraag liever veel als dat ik het fout doe bij mn paardjes

alvast heel erg bedankt voor jullie tips die ik ongetwijfeld ga krijgen en misschien ook wel het commentaar dat ik ga krijgen maar ik doe het liever allemaal goed als fout en tja wat is goed en wat is fout dat beslist ieder voor zichzelf maar tips krijgen en hulp krijgen is altijd wel fijn.
bedankt allemaal en tot horens
of
nouja in elk geval

. Later, toen ik eenmaal een tijd leste en wat meer had gelezen over het beginnen met westernrijden (zoals het boek van Antje Holtappel, Go West) en meer had gezien las ik hetzelfde boek nog een keer en toen snapte ik ineens wel waar alles over ging.
Als je namelijk gewoon zegt dat het moelijk te beoordelen is zonder het "Live" te aanschouwen vindt ik dat heel normaal