Nu zei een meisje tegen mij leg er eens een engels zadel op.
Mijn paard is 3.5jaar kan dit??
Is dit beter voor de rug??
zou iemand wat tips kunnen geven
alvast bedankt
groetjes summer
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Summmer schreef:Ik rij zelf engels.. dit gaat goed.
Nu zei een meisje tegen mij leg er eens een engels zadel op.
Mijn paard is 3.5jaar kan dit??
Is dit beter voor de rug??
zou iemand wat tips kunnen geven![]()
alvast bedankt
groetjes summer
Dat je contact hebt met de mond wil niet zeggen dat je moet touwtje trekken aan de teugels.
)
.
troi schreef:Mijn bescheiden mening is dat er wel degelijk een accentverschil is tussen beide groepen ruiters wat er in resulteert dat westernrijden gemiddeld vriendelijker gebeurt dan het engels rijden. Speelt denk ik ook voor een groot deel door de gemiddeld oudere leeftijd van de ruiters en het feit dat die mensen heel bewust de overstap hebben gemaakt en dat dat ook meestal de ruiters zijn die überhaupt bewuster omgaan met hun paard. Ik wil dus niet zeggen dat het in de rijstijl zit maar het sfeertje/cultuurtje vindt ik gemiddeld wel paardvriendelijker. (ik gebruik de woorden 'gemiddeld' erg vaak he, even voor alle duidelijkheid)
susan schreef:troi schreef:Mijn bescheiden mening is dat er wel degelijk een accentverschil is tussen beide groepen ruiters wat er in resulteert dat westernrijden gemiddeld vriendelijker gebeurt dan het engels rijden. Speelt denk ik ook voor een groot deel door de gemiddeld oudere leeftijd van de ruiters en het feit dat die mensen heel bewust de overstap hebben gemaakt en dat dat ook meestal de ruiters zijn die überhaupt bewuster omgaan met hun paard. Ik wil dus niet zeggen dat het in de rijstijl zit maar het sfeertje/cultuurtje vindt ik gemiddeld wel paardvriendelijker. (ik gebruik de woorden 'gemiddeld' erg vaak he, even voor alle duidelijkheid)
oh give me a break zeg!!!
op hoeveel wedstrijden heb jij in de inrijbak gekeken afgelopen jaren?
echt no way dat het er daar vriendelijker aan toe gaat dan bij een engelse wedstrijd hoor
echt waar een dikke larie
Het zou makkelijker moeten zijn om westernmatig paardvriendelijker te rijden, maar de praktijk, en dan vooral op wedstrijden, laat helaas ook de andere kant zien. Summmer schreef:ik zou het wel willen proberen.. zijn er voordelen??
want je ''trekt'' niet aan de mond ofzo iets zeggen ze??
nja ik heb totaal geen ervaring er mee,
susan schreef:oh give me a break zeg!!!
op hoeveel wedstrijden heb jij in de inrijbak gekeken afgelopen jaren?
echt no way dat het er daar vriendelijker aan toe gaat dan bij een engelse wedstrijd hoor
echt waar een dikke larie
troi schreef:(ik gebruik de woorden 'gemiddeld' erg vaak he, even voor alle duidelijkheid)

) wedstrijdruiter?
Miryamk schreef:Ik kan me wel vinden bij de uitleg van Troi maar ook weer bij die van Susan![]()
Misschien ligt het aan het willen presteren van de 'gemiddelde' () wedstrijdruiter?
Volgens mij word er op 'lager' niveau wel vriendelijker gereden dan bij engelse ruiters.
Tenminste IK krijg tegenwoordig kippenvel van de lesjes bij de poownieclub. Ik kan het echt niet meer aanzien dus ga er ook niet meer heen
Miryamk schreef:Misschien ligt het aan het willen presteren van de 'gemiddelde' () wedstrijdruiter?
Volgens mij word er op 'lager' niveau wel vriendelijker gereden dan bij engelse ruiters.
Tenminste IK krijg tegenwoordig kippenvel van de lesjes bij de poownieclub. Ik kan het echt niet meer aanzien dus ga er ook niet meer heen
Lichtrijden doe je ook niet op westernpaarden enz...imo weinig verschil met het engelse poownieclubbie hoor