Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) en mijn conditie is redelijk. Ik ben overigens nooit erg aan het hijgen geweest na een cross, als je er inderdaad op let om goed te blijven ademen, scheelt dat al een hoop.
) Als je geen trampoline hebt kan je ook gaan touwtje springen, dat kan ook lekker binnen als het regent! 
Maar merk wel aan mezelf dat meer galoptraining ook goed voor mezelf is.
Nickeltje schreef:Dat is inderdaad een groot verschil. Ik ben vooral na een training bekaf, ik moet erg veel remmen met Nickje...
andrea16 schreef:Nickeltje schreef:Dat is inderdaad een groot verschil. Ik ben vooral na een training bekaf, ik moet erg veel remmen met Nickje...
Dat is ook vermoeiend inderdaad. Maar ik ben er wel van overtuigd dat het minder vermoeiend is om een heet paard af te moeten remmen in de cross dan een paard constant in tempo moeten houden. Maar dat is mijn ervaring, misschien hebben anderen daar wel een andere mening over.
martinev schreef:Ik ben altijd blij dat de dierenartskeuring na de cross alleen voor de paarden is en niet voor mij... Ondanks dat ik een goede conditie heb (loop heel regelmatig hard en ga zo'n drie keer per week naar de sportschool), kom ik volledig buiten adem over de finish. Zelfs als de cross heel makkelijk liep en ik niet veel speciaals hoefde te doen. Ik heb het idee dat ik toch niet goed adem haal, probeer er steeds op te letten, maar in het heetst van de strijd vergeet ik het weer.
Misschien iemand die tips heeft om er aan te denken dat ik adem moet blijven halen??