En vandaag had de baas (tja zo heet 'ie geloof ik, hij is het mens van Leonardo, heeft ook iets met het vrouwtje te maken, en andere mensen noemen 'm Dick terwijl 'ie hartstikke dun is... Raar volk hoor...) zijn camera bij, dus ik heb me eens lekker uitgebreid op de foto laten zetten om weer eens een eigen fototopic te kunnen maken.
Kijk, dit ben ik helemaal. Inmiddels heb ik geleerd dat ik netjes stil moet staan als het touwtje op de grond hangt. Lukt ook meestal wel, behalve als ik ergens wat hooi zie liggen. Dan ruikt mijn neusje dat, en dan hoor ik soms een stemmetje in m'n hoofd dat zegt "toe maar Yette, trippel d'r maar heeeeeel zachtjes naar toe, dat zien ze vást niet"...
Mooie dikke wintervacht heb ik he! 
En weet je wat het leuke is van zo'n wintervacht? D'r mee in de bagger gaan liggen! Heerlijk! Krijg je van die prachtige klonters en plakkaten van! Leo snapt mij helemaal, die kan ook van die prachtige kleiklonten in z'n manen wrijven, daar ben ik echt fan van! En het allerlekkerste? Dat vrouwtje zich dan helemaal het schompes poetst!
Heerlijk vind ik dat!
Zie je trouwens dat mijn naam op de neusriem van mijn halster staat? Heeft vrouwtje gedaan omdat ze het zat was dat de meiden die ons soms binnenhalen steeds in het spelletje van Milena en mij trappen. Dan doen we alsof we elkaar zijn en gaan vréselijk op elkaar staan te lijken
en dan zetten ze ons in elkaars stal. Hahahaha! En het lollige daarvan is dat ik meer eten krijg dan Milena. Maar dat geeft dan niet, want ik ben ook iets groter en heb een iets langere nek. Dus als ze Milena in mijn stal zetten, dan kan Milena meer hooi eten. En ik kom niks tekort, want ik kan vanuit Milena's stal zo ver over de deur heen hangen dat ik precies bij het kuilgras kan!
Wij vonden 'm zelf geniaal bedacht, maar vrouwtje gooide roet in het eten. Maar dat geeft niet, we verzinnen echt wel weer wat nieuws!Wisten jullie al dat ik al echt een groot paard aan het worden ben? Ik mag al soms met een trensje lopen!

Mijn vrouwtje vindt dat jonge paardjes eerst zonder iets in hun mond moeten leren lopen, op eigen beentjes, en rustig leren sturen enzo. Maar als je dan wat verder bent, dan mag je een bitje in. Ik hou niet zo van rvs-bitjes. Maar "sweet iron" smaakt een beetje zoetig naar roest en dat vind ik wel best!
Kijk, hier stap ik net met vrouwtje door de bak:

En hier ga ik in draf:

Ik heb hier wel mijn hoofd een beetje omhoog, maar dat komt doordat ik het soms nog best wel moeilijk vind om niet té hard te draven, en tóch netjes in evenwicht te blijven. Vrouwtje heeft dan liever dat ik m'n hoofdje wat omhoog doe dan dat ik op mijn bitje of neusriempje ga hangen, want ik moet eerst leren om zélf mijn evenwicht goed te bewaren. Gaat ook al hele stukken best goed hoor!
Kijk, en hier ga ik in galop. Dat vind ik leuk, maar wel heel erg moeilijk. Ik ben dan bang dat ik mijn evenwicht verlies en daarom ga ik dan soms nog een beetje hard...

De andere ruiters en paarden gaan meestal even op een kluitje bij elkaar in het midden staan als ik de galop mag oefenen want er zijn een paar 'stuiterbokken' zoals het vrouwtje dat noemt, die denken dat ik het voor de lol doe en die dan even mee willen feesten. Maar ik doe echt m'n stinkende best hoor, al moet het vrouwtje daar vaak keihard om lachen...

(zie je trouwens mijn witte vlekje op mijn voorhoofd? Is vrouwtje helemaal weg van, vindt ze zó mooi...
)Stelling en buiging naar links (is mijn moeilijke kant een beetje) gaat ook al steeds beter:

En dit vind ik ook heel moeilijk: de volte (da's gewoon een rondje lopen dus het is me een raadsel waarom ze dat zo'n stomme naam geven...) openen voor het binnenbeen... Pfffff....

Ook moet ik m'n bochtjes soms 'vierkant' rijden:

En ik kan al een beetje pootje over!

Hoewel ik daar soms een beetje kortsluiting van krijg hoor, moet je kijken... mijn pootjes staan niet meer allemaal op een hoekje en dan denk ik echt "helluuuuup ik pleurrrrrr...."...

Maar op het einde van zo'n traininkje krijg ik eigenlijk altijd wel te horen hoe ontzettend knap en lief ik ben, en hoe vreselijk goed ik m'n best gedaan heb... En dat vind ik altijd wel heel fijn. Hoewel dat appeltje in m'n bak eigenlijk wel nóg fijner is
Nou nog 1 plaatje om het af te leren dan... Dit is van die gekkigheid... vrouwtje 'helpt' me hier ff om m'n oortjes schattig naar voren te houden... gek mens. Alsof ik van mezelf al niet een heerlijk smoeltje heb...

Tot de volgende keer!

Hee mens van Yette...waar is Yette nou!? Nou ja, ik begrijp dat ik een keertje mag daten met Yette?
Whihihihihhiiiiii! Mijn baasje vindt t ook hardstikke leuk om een keertje te doen!