[WN] hoe vind je een westernbijrijdster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

hoe vind je een westernbijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 16:14

Hoe kun je een westernbijrijdster vinden, ik heb namelijk twee paarden waar ik dus niet genoeg tijd voor heb die western beleerd worden, nu zoek ik dus iemand die ze bij wil rijden en dus ook les ermee wil nemen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:52

Op dezelfde manier waarop je een niet-westernbijrijdster zou vinden, lastig is alleen dat westernbijrijdsters wellicht dunner gezaaid zijn dan niet-westernbijrijdsters.

Dus op stal rondvragen, briefjes ophangen bij de plaatselijke of niet zo plaatselijke supermarkt, advertentie plaatsen op Bokt en/of Marktplaats enz.

(Het begin is er ;) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:06

ehm, in de buurt van mij gaan wonen.. :D :o
zou dolgraag een westernbijrijpaardje willen hebben , maar op een of andere manier, wordt ik altijd gevraagd om friezen bij te rijden....

TurdusMerula

Re: hoe vind je een westernbijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:13

Misschien kun je ook een fijne dressuurruiter vinden die bereid is om om te scholen. :)
Ik denk dat als je die eis neemt en dus iets lager inzet, je gemakkelijker aan een bijrijder komt...

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 17:14

Ik heb ook niet de eis dat ze al western moeten kunnen rijden, alleen dat ze bereid zijn westernles te nemen elke week en western te rijden met de paarden.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:45

Helaas kan ik uit ervaring vertellen dat het zelfs dan bijna niet gaat lukken, tenminste niet bij mij in de omgeving.
Mocht iemand uit mijn omgeving dit lezen en een paard (quarter) zoeken om bij te rijden, pb me dan alsjeblieft.

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:35

Inderdaad, briefje ophangen op stal is het makkelijkst, of als je ze bij huis hebt staan, een briefje ophangen bij degene waar je lest. Of misschien weet degene bij wie je lest iemand.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:00

op veel paardensites en marktplaats neerzetten wat je zoekt. Ik rijd ook western en heb ook altijd niet-western bijrijders gehad die er geen problemen mee hadden om wat anders te rijden dan ze gewend waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:03

Niet.
Gewoon een goede dressuurruiter erop zetten en die ff begeleiden.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:04

Niet ongeduldig worden maar gewoon rustig doorzoeken. Het is mij zelfs gelukt om een westernbijrijdster te vinden voor de ezel. Het kost wat tijd maar maak overal bekend dat je iemand zoekt.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 20:04

Dat zal niet meevallen, mijn paarden worden door westernruiter beleerd en dan begin ik zelf pas met westernlessen dus ik kan het ook niet.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:06

Gewoon een advertentie plaatsen, op bokt, op marktplaats of waar dan ook :) Ik weet zeker dat er wel een westernruiter is die een leuk bijrijdpaard zoekt.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:06

Sonja schreef:
Gewoon een goede dressuurruiter erop zetten en die ff begeleiden.

Dit vind ik wel héél makkelijk gedacht.
Rondvragen, briefjes ophangen, advertenties zetten en op advertenties reageren.
Ga naar een westernstal bij je in de buurt en vraag of ze mensen kennen die bij hun rijden die een verzorgpaard zoeken, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:08

@Jezzi, de pest vind ik dat ALS je al een westernbijrijder vindt, dat ook nog eens iemand moet zijn die een beetje in dezelfde stijl rijdt. In het westernrijden is er nóg minder eenheid dan in de dressuur is mijn bevinding, en dat maakt het verrekte moeilijk om iemand te vinden die bij je past...
De meeste lesklanten van de gemiddelde westernstal wil ik niet op m'n paarden... :n en dat heeft niks met die mensen te maken, maar alles met de kwaliteit van de gemiddelde westernstal in Nederland...

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 20:12

De mijne zijn vooral recreatie en worden dus western beleerd, dus vraag geen hoog nivo gewoon iemand die op eerlijke manier met paarden om kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:13

Dan heb je denk ik echt de meeste kans bij een Engelse ruiter die snapt wat loslaten is...

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:27

doe ik het dan zo goed dat ik een bijrijdster heb die western met mijn westernpaardje rijdt en dressuur met mijn fries?
hier in de buurt zijn genoeg mensen die western rijden volgens mij.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:10

westernrijden is bijna een levensstijl, niet iets wat je ff doet.
ik merk dat er vaak geen verschil wordt gezien tussen vrijetijdsrijden en westernrijden.
dus nee, 'gewoon' een dressuur ruiter vragen en 'ff' omscholen of iemand die beiden doet gaat er bij mij niet in.

ik zou ook zeggen advertenties plaatsen en geduld.
beter niks dan iets dat niet werkt is mijn ervaring...

succes!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:14

De meeste 'westernruiters' zijn omgeschoolde 'dressuur' ruiters.
Dus ik zie het probleem niet zo, als iemand de juiste motivatie maar heeft. :)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:20

Een manegeruiter/gewone ruiter van mijn leeftijd en ouder, zijn vaak heel erg bereid om western te leren rijden.. Dat vinden de meeste tenslotte heel stoer :P
De gemiddelde bijrijd(st)er is allang blij als ze überhaupt een paard vinden!

Met een beetje fatsoenlijke les kun je ze dan prima omscholen!

Ik begrijp dat je liever iemand wilt met ervaring, zou ik ook willen, maar die zijn er helaas niet zoveel..

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:27

Erg lastig inderdaad een goede western bijrijdster te vinden. Jaren terug was dit nog veel moeilijker, ik kan me herinneren dat wij niemand konden vragen, want een dressuurruiter wilde ik zeer zeker niet als bijrijdster. Ik ken een paard waarvan de eigenaar western reed en de bijrijdster dressuur en dat paard raakte hopeloos in de war. Nu is het wel wat makkelijker geworden. Ik denk gewoon een berichtje ophangen op een prikbord bij bv. een westernstal, westernwinkel of iets dergelijks in de buurt?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:22

Ik heb zelf een advertentie op bokt en op marktplaats gezet.

Goed je eisen erbij zetten, bijvoorbeeld leeftijdsgrens, eigen vervoer etc. Ik wilde niet per se een westernruiter, maar wel iemand die bereid was het te leren, lessen op eigen kosten.
Daarbij ook netjes erbij zetten wat diegene kan verwachten, bijv. wel of geen stalklusjes, wel of geen bijdrage etc.

Heb geduld, ik heb geluk gehad en de week erna al een nieuwe bijrijdster gevonden (dressuur/recreatieruiter, en ontzettend enthousiast om western te leren), maar sta er niet van te kijken als er een hele tijd overheen gaat.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:13

Sonja schreef:
Dan heb je denk ik echt de meeste kans bij een Engelse ruiter die snapt wat loslaten is...

Ik ben het met jou eens :j
Toen ik Babiche ging verzorgen had ik ongeveer 5 jaar engels rijden erop zitten, dus het was in het begin echt wel even wennen. Maar door de goede begeleiding van de eigenaar en later weer door de lessen van JPK vind ik van mezelf dat ik nu na 3,5 jaar toch meer uitblink in westernrijden dan in engels rijden :)
Dus zolang je maar voor goede, ervaren begeleiding zorgt bij zowel een engelse bijrijder of een western bijrijder, is er in mijn ogen niet veel verschil :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:56

callychanel schreef:
doe ik het dan zo goed dat ik een bijrijdster heb die western met mijn westernpaardje rijdt en dressuur met mijn fries?
hier in de buurt zijn genoeg mensen die western rijden volgens mij.

Kun je er niet 1tje mijn kant op sturen dan ;) ?? Ik zoek ook nog iemand!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:02

of hoe vind je een western bijrijdpaard :P ...
Mischien dat je es op een westernmanege kunt vragen ofzo?
of aan mensen die westernruiters kennen?