[WN] Bambi training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Bambi training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 18:44

Vandaag eindelijk iemand die de videocamera wilde vasthouden Haha!
We rijden hier in de binnenbak van de Zaanse Ruiters (landelijke rijvereniging) waar we lid van zijn.
Bente op Feline (Schimmeltje) en Anne op Dropshot zijn ook aan het trainen.

Bambi is 3 jaar oud en nu sinds een paar maanden ben ik een beetje met haar aan het trainen voor western pleasure. Dit doen we ongeveer 2 a 3 keer per week.
De galop is nog haar grootste struikelblok omdat ze driekwart jaar niet heeft mogen galoperen door een peesblessure. Ze vind het bere moeilijk! Ach gut
http://www.youtube.com/watch?v=Axyth5QwQ9Q

Wranglerbutt

Re: Bambi training

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:48

Ziet er netjes uit, Vera OK dan!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 18:49

Commentaar welkom hoor Knipoog

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:55

Vera op Bambi! Gaaf!! Cool En commentaar? Ehmmm...nee,beter van niet denk ik, pleasure is gewoon niet mijn ding Knipoog
Bambi is hardstikke braaf zo te zien en lekker relaxed! OK dan! Succes verder samen!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:58

Rooooze! Vingers aflikken haha.
Ik ken niet zoveel van Pleasure, maar ik vind wel dat ze het al goed doet hoor.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:58

ruilen? mijn 3 jarige is lang zo relaxed niet Haha! wow... wat een lekker rustig galopje... daar kan mijn dame nog wat van leren Haha!

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:04

Commentaar ben ik niet zo goed in, ook niet ervaren genoeg. Maar goed, haar jog ziet er al erg fijn uit toch.
De roze beschermers vind ik trouwens ook leuk Haha!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:28

Fijn dat ze het zo braaf doet, Vera! Ik kan zien dat ze heel erg haar best doet op de galop!

migo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:36

netjes hoor!!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:44

wow bambi Clown;
ziet er goed uit vera!!!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:47

ziet er idd erg ontspannen uit, wellicht kun je zelf in galop nog iets mer blijven 'zitten' ik zie je nu aardig heen en weer gaan

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:48

MissPK schreef:
En commentaar? Ehmmm...nee,beter van niet denk ik, pleasure is gewoon niet mijn ding Knipoog

Zouden zo mijn woorden kunnen zijn geweest Haha!

Ik vind het er super relaxed uit zien en zeker voor zo'n jong paard vind ik het een heerlijk beeld geven Ja

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:49

Wauw vera dat gaat wel goed zeg. En wat is ze onwijs braaf zeg.

Misschien een idee om haar wat te helpen in galop om haar wat meer sprong te laten maken voor en iets voorwaartser misschien dan weer later makkelijk om weer langzaam te gaan.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 20:29

Wildgirl schreef:
ziet er idd erg ontspannen uit, wellicht kun je zelf in galop nog iets mer blijven 'zitten' ik zie je nu aardig heen en weer gaan

Je hebt helemaal gelijk maar dit is het meeste "zitten" wat momenteel op haar lukt.
Ze houdt haar achterbenen erg stijf waardoor je een soort hupje krijgt en je van voor naar achter wordt gegooid, van echt zitten is helaas dus nog geen sprake.
Maar goed gezien!

CJ; Ik heb daar helaas geen film van maar in het tweede gedeelte heb ik haar meer rond gereden en onderstuening gegeven, dat ging ook inderdaad beter Ja

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:36

Vera, die jog ziet er inderdaad errug pleasure-ig uit zeg! Die galop die komt vast wel...... Ik ben erg blij voor Bambi en jou dat het weer de goede kant op gaat!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:27

Vera schreef:
Wildgirl schreef:

Je hebt helemaal gelijk maar dit is het meeste "zitten" wat momenteel op haar lukt.
Ze houdt haar achterbenen erg stijf waardoor je een soort hupje krijgt en je van voor naar achter wordt gegooid, van echt zitten is helaas dus nog geen sprake.
Maar goed gezien!

CJ; Ik heb daar helaas geen film van maar in het tweede gedeelte heb ik haar meer rond gereden en onderstuening gegeven, dat ging ook inderdaad beter Ja

Ik heb het soms ook nogwel hoor, zeker op een paard wat ik niet ken.
Misschien je beugels een gaatje korter doen, dat wil bij mij(ook als ik western rijdt)nog wel eens helpen.
Ook de tip om wellicht iets meer tempo te rijden nu om zo de achterhand te activeren is een goede, hoe meer sprong hoe 'duidelijker' je moet zitten.
Verder soepel maken en houden van achteren, balkjes,slalommen,voltes openen en sluiten, dat soort werk!
Je hebt een leuk paardje, succes verder!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 23:59

Oh, netjes zeg! Ziet er superrelaxed uit! OK dan!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:13

Ziet er al netjes uit hoor!
Verder ga ik met de tips van Wildgirl mee Ja

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:14

Ziet erg heerlijk relaxed uit! Leuk paard!

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:29

Jeetje Vera ..dat ziet er toch goed uit...geen verstand van pleasure, maar ik zie een zeer relaxe Bambi..
Maar ik zou idd ook je beugels iets korter doen...of is dit een pleasurestandje Haha!

En Feline en Bente gaan ook goed he OK dan! ..wat een schattig ponnietje is dat toch...

Groetjes Charita

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:36

Tjonge jonge! Het is toch wel zo mooi te zien hoe dit paard zo écht Pleasure gefokt is he? Ja

Ik zou, wat CJ ook al zegt, toch in de galop, juist in het begin, meer voorwaarts en sprong vragen, ze houdt inderdaad haar rug en dus haar achterbenen nog erg vast, daardoor zit ze natuurlijk ook niet lekker, maar daardoor zal het voor haar ook niet lekker lopen, je zult haar dus meer moeten begeleiden om haar te laten "zien" waar het wél lekker loopt. Dus rond en naar voren en pas wanneer dat lekker gaat met wat tempowisselingen (en rond blijven) weer terug naar een "lope" rijden, en dat in het begin ook maar korte stukjes doen. Ik ben bang dat als je haar zo langzaam laat galoperen op de verkeerde "plek" dat ze zélf toch gaat zoeken naar een fijner manier van lopen en dat ze daarmee verkeerde dingen gaat aanleren, zoals uit takt komen of op de voorhand vallen, en dat zou zo zonde zijn van het natuurlijk talent. Dus schroom niet om je paard te helpen wil ik eigenlijk zeggen. Het hoeft nóg niet allemaal aan een lange teugel of zonder contact/ondersteuning.
Ik zou ook tijdens het joggen graag meer rechte lijnen en meer tempowisselingen willen zien, zodat ze zich blijft dragen, maar het kan natuurlijk zijn dat je dat allemaal al doet, dit was ook maar een kort stukje Knipoog

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:42

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Jeddah's reactie, niet zo raar want ik zit naast haar Clown

Maar tjeetje Vera, wat is Bambi al een vrouw geworden zeg Bloos! Heel leuk jullie samen zo aan het werk te zien! Hopelijk kan je iets met onze tips Knipoog

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:46

Zo he Vera, ik wist niet dat jullie al zo ver waren. Het ziet er echt mega-relaxed uit, super zeg! Dat stijve verdwijnt ook langzaam aan wel, en dan zal het zitten ook beter gaan.

Ben wel een beetje jaloers op je hoor Knipoog Bambi is leuk!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 12:48

Bedankt Jeddah!
Tempo wisselingen probeer ik wel maar dat is weer het 'lastige' van pleasure gefokt; d'r zit geen tempo in! *LOL*

Maar blij dat jullie toch beamen wat ik (niet te zien op de film) aan het proberen ben. Ze heeft alleen zoveel moeite met voorwaarts gaan, zowel in de jog als in de lope.
Dus ik 'klik' & drijf me suf om daar toch meer tempo in te krijgen.

Ik zal mijn beugels een gaatje korter maken en proberen om met lichtrijden er meer voorwaartse beweging in te krijgen.
Het is gelukkig al een stukje verbeterd hoor en ik ben met de galop ook nog maar net begonnen door die malle blessure.
Maar wil het inderdaad niet verkeerd aanleren
Bedankt voor het meedenken!!!

Edit: en bedankt Ods Knipoog

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:49

Vera wat heerlijk dat jullie zo lekker bezig zijn!!! En niet meer terugkomen in ons peesblessuretopic he!!! (Kan het filmpje nu niet zien, maar kijk het zeker nog eens af)