[WN] waar zitten de westernruiters omg Exloo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

waar zitten de westernruiters omg Exloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 18:10

Ik was al op zoek naar een stal dichterbij huis, maar omdat er een verhuizing op de planning staat ri het Noorden ben ik benieuwd waar de western ruiters van daar zitten. Het is natuurlijk veel meer uitgestrekt en er zullen veel mensen hun paard(en) bij huis hebben.
Ik kijk naar een fijne pensionstal, maar het hoeft niet per se western te zijn. Andere dingen zijn erg belangrijk aan een goeie stal. Maar met les bijv kan het wel prettig en makkelijk zijn.
Daarnaast hoor ik graag van de stallen, omdat er maar enkele op mp staan en je daar toch meer van de inside moet weten waar welke stal en hoe en wat, denk ik.........
Ik ben erg benieuwd!!

chery

Re: waar zitten de westernruiters omg Exloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:31

Ik sta in pension in schoonloo http://link.marktplaats.nl/195415659
Verschrikkelijke lieve mensen, dagelijks weidegang, ruime stallen, mooie uitrijmogelijkheden.
Ze zijn nu nog druk aan het bouwen aan de binnenbak en nieuwe stallen, maar begin december is alles denk ik zo'n beetje klaar.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 21:44

Oke, thanx! Ik moet nog wel elk dorp dat ik niet ken opzoeken. Soms zegt het me dus niks hoe ver of dichtbij iets is. Komt vanzelf wel!!

Rij jij western, recreatie, engels? En krijg je daar les ook? Ik bewaar hem zeker!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 01:35

Wat leuk dat je deze kant op komt SP

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 08:37

Thanx MSQTE, vind het ook gezellig!!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 08:42

in exloo zelf zitten ook diverse pensionstallen

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 08:44

superpony schreef:
Oke, thanx! Ik moet nog wel elk dorp dat ik niet ken opzoeken. Soms zegt het me dus niks hoe ver of dichtbij iets is. Komt vanzelf wel!!

Rij jij western, recreatie, engels? En krijg je daar les ook? Ik bewaar hem zeker!

Ik rij western, ben daar wel de enige, maar de medestalhuurders zijn wel heel belangstellend en wat ik belangrijk vind, men bemoeit zich niet met elkaar!!!
Het is denk ik nog geen kwartiertje van exloo vandaan, scheelt er wel aan waar in exloo je komt te wonen.
Ik heb daar geen les, ik ga tot nog toe naar oosterwolde voor les{3 kwartier rijden met de trailer}, maar zit er wel aan te denken om straks, als de binnenbak klaar is daar les te nemen.
Nu ben ik nog zo afhankelijk van het weer, als de buitenbak slecht is, ga ik het bos in....
Er wordt daar uitgemest, ze zetten je paard in het land en weer binnen, er wordt gevoerd, de eigenaars zijn heel erg begaan met paarden.
Als je informeert mag je mijn naam wel noemen{sharon}

Er zit in exloo ook wel een grote manege, maar dat is alweer een stuk commercieler en ik denk dat je wat meer betaald.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 08:56

ik denk dat de manege goedkoper is dan menigeen denkt.
In de manege zit je aan pensiongeld op ongeveer 100 euro kale box en je heb 3 binnenhallen en het bos aan de overkant.
Staat ook in de advertentie op mp.
Midden in exloo zit er ook 1 en die zit tegen de 200 euro aan. Daarnaast zijn er in exloo ook nog particulieren die stallen verhuren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 09:13

@chery, thanx, ik heb het bekeken en ziet er idd netjes uit. Ik heb die genoteerd voor als ik daar ben om te kijken alvast. Laat het je wel weten, thanx!
Ik wil wel graag les van Barry of Mehlika aan huis dan.

@caroline78, het is buiten Exloo, maar noem dat omdat die plaats bekender is misschien. De manege valt idd mee, maar er staat niks bij van weide en buiten zetten.

Overigens kan je de prijzen sowieso niet helemaal met hier vergelijken en ben ik allang happy.

Ri Groningen kan ook, want dat is voor wat ik gewend ben niet eens gek ver. Ik kijk dus tot Emmen zo een beetje en dan ri Borger, of Ter Apel, Veendam en dan alles daartussen en omheen.

Ik denk gewoon dat er ook veel mensen aan huis staan en misschien met de trailer op pad gaan. Vandaar dat ik een beetje wil weten waar de mensen zoals staan als dat niet zo is. Lijkt me bijv leuk en makkelijk om samen te lessen of iets.......

Ik kom behoorlijk van buitenaf, dus ken de stallen totaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:26

Wat heerlijk voor je dat je gaat verhuizen SP!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 09:42

Thanx Sonja! We hebben er ook veel zin in!

@7-Up dorp

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:45

klijndijk heb je ook daar kunnen ze ook in de wei. Zit naast de kliniek. Emmen is vaak duurder. Je kan ook op MP kijken. nw weerdinge en in Weerdinge zijn ook genoeg stallen.
Exloo heeft momenteel alleen de buitenbak waar het paard buiten kan lopen. Paddocks komen in het voorjaar

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 09:50

Ja, heb de advertenties van mp opgeslagen. Ik heb puur op km gezocht, want niet alle dorpen zeggen me al wat qua naam, komt nog wel en ga gewoon kijken.

Het is puur omdat je van buitenaf niet alles op i-net vindt of kan zien. Pas als je er bent kom je van alles tegen, dus daarom vast goed orienteren.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:11

In Mussel zitten nog een paar westernruiters Clown Haha! ROFL En net over de grens in Duitsland ook Huilen van het lachen

Wel leuk dat je eindelijk deze kant opkomt SP.

Bep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:13

Ik rij western en sta in Klazienaveen op een pensionstal. Stalling ca. 200 Euro. Super stal, zeer aan te bevelen. Binnenbak, buitenbak en longeercirkel. Ben er welliswaar de enige westernruiter maar dat maakt daar niks uit.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 14:21

@Rina, yep die weet ik toevallig, hahahaha. Maar jullie zijn particulier en ik wil graag weten waar de mensen zoal staan. Wel gezellig he?!

@Bep, Leuk! Klazienaveen heb ik wel van gehoord toevallig en is volgens mij ook niet gek ver. Thanx!
*edit* heb jij ook les daar?

Het hoeft niet per se alleen western te zijn, maar ivm les bijv leek het me wel handig dat een beetje te weten.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:15

Heee SP wordt je eindelijk verstandig Tong uitsteken Ik heb eventueel ook nog wel een box leeg staan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 16:22

Ach ja...................hahahaha. Gaat soms niet in 1 keer...........Wijsheid komt met de jaren he?!

Alvast bedankt voor je aanbod!!

Bep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:23

Nee, ik les in Ter-Apel bij Barry.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 19:56

In Peize zit de Woldhoeve. Ze fokken oa paints en appaloosa's, verder weet ik niet zo veel van ze af maar je zou contact met ze kunnen opnemen (op bokt als jantjeb en via google zijn ze ook makkelijk te vinden).

succes!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 00:48

@Bep, oke, dan heb je dus een trailer. Ik heb geen eigen vervoer, dus dat is lastig. Maar wel leuk dat je bij Barry lest!!

@troi, Woldhoeve is me wel bekend. Heb eigenlijk geen idee of die pensionstalling hebben en hoever Peize is, maar thanx!!

Bep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 07:41

Yep, ik heb een eigen trailer, gelukkig. Volgens mij hebben ze waar Barry les geeft, bij de Tripple T Ranch in Ter-Apel, ook pensionstalling. Zou je eens moeten vragen, weet het niet zeker hoor.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 09:33

Goh klinkt trouwens wel alsof we een lekkere grote groep westernruiters hebben in de regio. Had ik echt geen idee van!!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 14:51

Bep schreef:
Yep, ik heb een eigen trailer, gelukkig. Volgens mij hebben ze waar Barry les geeft, bij de Tripple T Ranch in Ter-Apel, ook pensionstalling. Zou je eens moeten vragen, weet het niet zeker hoor.

Dat klopt, op de Triple T Ranch hebben ze ook pensionstalling. Knipoog

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 15:22

@Bep en Elliebelle, ik was wel van plan daar sowieso eens te kijken, idd omdat Barry daar sowieso komt!

Elliebelle, jij staat daar? Kan je me meer vertellen? Mag per pb!