Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar omdat ik nauwlijks geld had voor de camera, kan ik het nu niet betalen een ander lens te kopen. Dat komt volgend jaar weer (hopelijk vóór het cross seizoen
) Don_Marcello schreef:Nadeel van flitsen is dat je de ogen van de paarden "terugflitsen" Verder kan als het gebeuren dat als er ook nog vrij veel omgevingslicht is en het paard snel beweegt je een soort dubbele belichting krijgt. Zelf gebruik ik zelden een flits. Liever een lichtserke lens, hoge Iso waarde en goede ruisonderdrukking software (bv Noise ninja)
Verder vind ik 18-55 mm wel heel erg kort voor paardensport. Je moet dan bijna in de hindernis gaan zitten. Zelf gebruik ik buiten het liefts mijn 400 mm f2.8 lens en binnen de 200 f1.8.
Die moet wat knaken gekost hebben.....Natalie1993 schreef:@ [***] - Ik heb mijn camera nog net dus weet niet echt wat te doen. Ik heb gisteren in Diepenheim bij de SGW foto's gemaakt met iso 1600, de hoogste die ik kan. Behalve in de zon natuurlijk, daar gebruikte ik 100, de laagste.
Wat zou volgens jou goed zijn dan? Nouks schreef:Kun je nakijken, rechtermuisknop op de foto --> eigenschappen. Ben wel benieuwd op wat voor waardes je had als je in de zon aan ISO 100 genoeg had, maar in het bos pas aan ISO 1600...
Een sluitertijd korter dan ca. 1/320 is sowieso goed...
In welke stand heb je gefotografeerd? En zou je als je toch de sluitertijd nakijkt ook eens naar het diafragma willen kijken?

Nouks schreef:Zie je op je display als het goed is. Je stelt je camera toch ergens op in lijkt me?
Hmm.... Als ik jouw vragen zo hoor zou het denk ik geen kwaad kunnen misschien eens een cursusje fotografie te overwegen. Ga je veel profijt van hebben denk ik.
. 
ik heb er nu wel een zoomlens bij met zo' n functie dat je van die wegtrekfoto's kan maken....als een paard dan langs komt galopperen kun je meebewegen en dan zie je het paard scherp en de achtergond wazig, best mooi! SGWuppie schreef:Ik heb een boek gekocht bij de Canon Eos 450. Weet zo niet exact de titel, maar het is een beetje een glossy zwart boek. Daar staat alles wel in. Loop gewoon af en toe naar buiten en ga dan wat dingetjes proberen. Zo' n camera heeft meer mogelijkheden dan je denktik heb er nu wel een zoomlens bij met zo' n functie dat je van die wegtrekfoto's kan maken....als een paard dan langs komt galopperen kun je meebewegen en dan zie je het paard scherp en de achtergond wazig, best mooi!