[WN] Nieuwe westernfjord meldt zich: hier is YETTE!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuwe westernfjord meldt zich: hier is YETTE!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:11

Hallo! Ik ben Yette!
Zaterdagochtend stond ik nog lekker met mijn fjordenmaatjes in de wei bij mijn fokster, maar ineens kwam het mens dat al een paar keer op bezoek was geweest alwéér langs... Deze keer in een rare stemming vond ik. Ze voelde heel verdrietig, maar ook heel blij tegelijk. Toen we even een momentje alleen hadden vertelde ze me dat ze ene "Wolfje" naar zijn nieuwe baasjes had gebracht en dat ze daar een beetje verdrietig om was. Maar ze zij ook dat ze daardoor letterlijk plaats had gekregen voor haar 'klikpaardje' en dat ze heel bij met mij was. Geen idee wat ze daar allemaal mee bedoelde, maar ze nam mij mee aan m'n nieuwe halstertje (mooi he, had ik van mijn vrouwtje gekregen en die had ook al zo'n rare bui toen ik het omkreeg...) naar een soort van grote witte paardenverhuisdoos, waar nóg een fjord in stond. Zij heette Milena, en ze zei dat ze gekomen was om mijn mentor te zijn onderweg omdat ik het misschien wat eng zou vinden als ik alleen in dat ding moest... Kijk, hier sta ik in die verhuisdoos:
Afbeelding
Ik vond het wat spannend in dat hobbelende ding, maar Milena leerde me in een paar straten tijd dat ik mijn benen ietsjes wijd moest zetten, en verder vooral zo snel mogelijk het hooi op moest eten wat voor m'n neus lag. Tja, en da's universele fjordentaal: eten! En zo duurde het eigenlijk maar eventjes voor het gehobbel weer stopte, de verhuisdoos weer open ging, en ik ineens ergens was waar ik nog nooit geweest was Verward Maar ik vond het allemaal wel lekker spannend, en ik was blij dat die rare kousen die ik aangekregen had af mochten. Ik vond dat maar rare dingen, en ging ook heel raar lopen toen dat bezoekmens ze bij me omgedaan had...
Afbeelding
Nadat dat bezoekmens wat met me over het terrein gewandeld had (ze liep iets te vertellen over 'nieuw thuis' enzo, maar ik had nog geen idee over wie ze het nou eigenlijk had. Wel begon ik me af te vragen waar mijn weidemaatjes en m'n baasje en vrouwtje nou eigenlijk waren. Die gingen immers altijd mee als ik eens weg ging van huis...) mocht ik in een modderige buitenbak, met twee andere paarden. De ene bleek weer de fjord van onderweg te zijn, en die andere was een hele rare... Hij rook wel naar paard, maar zag er heeeeeeel raar uit.... Een hele rare kleur, z'n manenboog was verdwenen en hing, en z'n manen hadden ook maar 1 kleur. Hij stelde zich voor als Leonardo en zei erbij dat hij een KWPN'er is met veel Engelse volbloed in z'n stamboom. Nou... shoot me but leak. Da's ook Engels Clown Maar daarna gingen we lekker hollen met z'n allen en ondanks dat Milena soms best truttig tegen me deed als ik te dicht bij Leonardo kwam, vond ik het wel leuk. Best gezellig zo met z'n drietjes!
Afbeelding
Hier stonden we net even stil en keken Milena en ik verwachtingsvol naar Leonardo wat het volgende spelletje zou worden:
Afbeelding
Maar tegen de avond was het afgelopen met de speelpret, en werden we door dat bezoekmens (waarvan Leo en Milena zeggen dat ze 'het vrouwtje' heet en de man die blijkbaar bij haar hoort, 'het baasje') meegenomen, en maakte ik kennis met 'mijn stal'. Ik snap er niet veel van. Ik héb al een baasje en vrouwtje, en ik deel twee stallen met de andere fjorden, en die zijn er nog steeds niet. Het begint er steeds meer op te lijken dat ik verhuisd ben ofzo... Op zich geen slecht plekje om te komen wonen volgens mij. Stalletje bevalt me wel, en Milena is een truttebol, maar Leonardo vind ik lief. Milena woont rechts van mijn stalletje en Leonardo links. Kijk, hier hang ik over de deur, dan kan ik ook alle andere paarden van de stal zien. Leuk uitzicht hoor!
Afbeelding

Afbeelding
En zo ging m'n eerste dag in Holten (zo heet het daar volgens Leonardo, hij vertelde dat hij daar al ruim 5 jaar op vakantie is met Milena, raar verhaal hoor Gestoord ) voorbij, maar niet zonder dat ik een aantal mensen nog een paar keer om de hoek van de stal heb zien kijken of ik het wel naar m'n zin had. Dat 'vrouwtje' kwam in het donker nog een paar keer, en verder een paar mensen die ook ruiken of ze daar thuishoren. Vooral een grijs vrouwtje met een paardenstaart ga ik in de gaten houden, want die ruikt heerlijk naar veel paardenvoer en ik zie haar continue in de weer met lekkere hapjes Tong uitsteken

En zo werd het zondag. Het "vrouwtje" verscheen weer en gelukkig voelde ze een stuk minder verdrietig aan als gisteren. Ze vertelde me dat Wolfje mijn voorganger was, maar dat zij niet goed bij elkaar pasten qua rijden. O jee... als ik het maar wel goed kan doen dan... Ik ben namelijk nog niet zo ver in de rijkunst... Ik snap opgezadeld worden en een klein beetje door de bak sturen, maar verder eigenlijk nog niet zo heel veel. En toen kwam ze met een zadel aan... Oh oh oh en het was nog een westernzadel ook, en ik kén helemaal geen western... Ziek Ik had ondertussen wel gezien dat dit een prima adresje is met heel veel aandacht en lekker veel actie op een dag (eten, buitenspelen, weer eten, weer buitenspelen, best leuk!) dus als ik het maar wel mooi genoeg kon doen... ik kneep 'm echt wel een beetje hoor, maar ik ging het proberen. In een binnenbak. Spannend joh!

Afbeelding
Maar het vrouwtje stelde me gerust en zei dat ze me hartstikke knap vond omdat ik zo vol vertrouwen de bak rondstapte met haar. Ja hèhè túúrlijk deed ik dat braaf, ik weet daar de weg immers niet, dus ik moest maar geloven dat zij wist wat we moesten doen, toch? Haha!
Afbeelding
En weet je wat zo grappig was? Aan 1 kant van die binnenbak is een kantine en daarin was ook een fjord met een westernzadel op aan het rijden, en die kwam elke keer precies langs als wij ook langskwamen! Leuk he! Elke keer dat ik 'm zag heb ik vriendelijk naar ze gehinnikt! Lachen Ik snap alleen niet waarom het vrouwtje daar elke keer zo hard om moest lachen en zei dat ik een gekke pony was Verward
Afbeelding
Maar dat gaf mij allemaal wel goede moed, en toen ging ik mooi in draf met het vrouwtje:
Afbeelding
We maakten wat overgangen, en deden een paar keer van hand veranderen. Dat kende ik wel, en ik deed heel erg mijn best:
Afbeelding
En na een kwartiertje ofzo was ik klaar en kreeg ik vrije teugel en een hoop lovende woorden. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om even tegen de fjord in de kantine te hinniken dat ik het blijkbaar goed gedaan had. En prompt stond die óók stil met zijn ruiter, en hinnikte die ook, maar dat hoorde ik niet. Raar hoor...
Afbeelding
Toen gingen vrouwtje en ik buiten uitstappen, en kwamen allemaal mensen mij nog bewonderen en vertellen hoe lief en knap ik geweest was. Tja, en niet om op te scheppen, maar dat vond ik zelf eigenlijk ook wel Ja
Afbeelding
En toen stapte het vrouwtje af, en werd ik nog lekker geknuffeld, en daarna afgezadeld:
Afbeelding
Ik mocht weer in een bak lopen met m'n buurtjes, en daar heb ik lekker gerold. Hier loop ik net aan Leonardo te vertellen wat ik allemaal gedaan heb. Volgens Leo ben ik verkocht aan baasje en vrouwtje, en mag ik bij hen blijven wonen. Ik geloof dat ik dat wel best vind. Ze hebben lekker eten daar (hé ik ben een fjord hè, eten is alles voor me!), volgens de anderen spelen we voortaan elke dag met elkaar buiten, en ik geloof dat ik het werken met het vrouwtje ook wel leuk vind. Ik denk dat ik maar blijf!
Afbeelding
Tot een volgende keer!

_Nelleke_

Re: Nieuwe westernfjord meldt zich: hier is YETTE!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:16

Wat heb je dat leuk geschreven! Lachen Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Knipoog Wat heeft ie een heerlijk koppie! Haha!

Dana01

wow, wat een leuk verhaal Haha!
veel plezier met je nieuwe aanwinst, maar als ik je verhaal zo lees, komt dat vast goed

Angelaa2

Wat een leuke fjord Haha! leuke teksten ook Lachen

mehlika

Wat een heerlijk verhaal met supergave foto's!!!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:18

wat een superleuk verslagje om te lezen, gefeliciteerd met je nieuwe paardje; gaat helemaal goedkomen zo te zien!
geniet ervan Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:21

Sonja schreef:
En weet je wat zo grappig was? Aan 1 kant van die binnenbak is een kantine en daarin was ook een fjord met een westernzadel op aan het rijden, en die kwam elke keer precies langs als wij ook langskwamen! Leuk he! Elke keer dat ik 'm zag heb ik vriendelijk naar ze gehinnikt! Lachen

Lovers Lovers

Wat een vreselijk guitig koppie en wat een leuk dier! Wauw!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:21

Wat een lekker ding Sonja, heel veel plezier toegewenst met je nieuwe Fjordendame!

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:22

Hey Sonja, gefeliciteerd, wat gaaf weer een fjord, mooi koppie hoor. Wat voor afstamming heeft ze? Veel plezier en geluk met haar toegewenst.
Groetjes Esther. (met Unica gaat het super goed)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:27

Yette volgens mij ben je met je kont(je) in de boter gevallen, heel veel plezier bij je nieuwe vrouwtje! Ja

sonja wat een prachtig sprekend koppie heeft ze

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:27

Heerlijk dat ze er nu is Sonja Ja Ik hoop heel erg voor je dat je nu je paardje hebt gevonden Ja

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:31

IK heb genoten van je foto's, maar vooral ook van je verslag.

Fijn dat ze gelijk zo op haar gemak is en dat het zo goed gaat met Milena en Leo.
Ik wens jullie samen nog heel veel plezier toe.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:32

veel plezier met je nieuwe vriend!

Leuk verslag trouwens.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:36

Leuk verhaaltje heb je ervan gemaakt.
Leuke foto's ook, en ook errúg leuke Fjord Ja Veel plezier ermee!!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:37

Sonja geweldig geschreven.
En heel veel plezier gewenst met je Yettekind Haha!

Die kan een aardig stukkie draven Vingers aflikken

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:42

WAUW wat een geweldig koppie zit erop, en die ogen Kwijl
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Haha!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:43

Superleuk geschreven! *LOL*

En ontzettend leuke fjord, veel plezier ermee! Haha!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:48

Wauw Sonja , wat is ze leuk !! Lovers
Leuk verhaal heb je er ook van gemaakt.. Ik wens je heel veel plezier met haar ! Lachen

(nu ik je trouwens op de foto's heb gezien , weet ik wel zeker dat ik je vorige week zondag heb gezien Bloos )

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:50

Sonja ze is leuk.
Heel veel plezier met haar.
Grappig omschreven.
En wat is je haar leuk kort Ja

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:51

Jaaaaah, daar is ze!! Haha! Wat is ze leuk!
Geweldig verhaal Sonja!! Gefeliciteerd en heel, heel veel geluk met Yette!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:52

Hééé Yette, daar ben je dan, eindelijk in Holten!! Wat spannend allemaal hé! Maar je nieuwe vrouwtje vond het stiekum allemaal net zo spannend als jij hoor. En geloof mij maar als ik zeg dat je het daar echt héél erg naar je zin gaat hebben! Ik ken je nieuwe vrouwtje én Leo en Milena al een tijdje en weet dat ze't allemaal hartstikke gezellig hebben daar.
Als je't goed vindt kom ik snel een keertje echt kennis met je maken, want ik had al foto's van je gezien en meis, wat een lekkere snoet heb je toch!
Ga maar snel weer lekker naar je hapjes en hooi en maak je maar geen zorgen om dat westernrijden, dat gaat Sonja je héél zoetjes aan vanzelf allemaal leren, dat komt hélemaal goed.
Veel plezier in Holten meis en tot snel!

OH pssst.... nog even verklappen... dat paard in de kantine... dat ben jij zelf!! De ramen werken als iets wat 'spiegel' heet, waardoor je jezelf kan zien. Zie je wel hoe knap dat westernzadel je staat!

En Mama Sonja... ik ben zó blij voor je meid... kom je snel een dikke knuf geven en je nieuwe 'kind' bewonderen... geniet er van!
Laatst bijgewerkt door Francis op 02-11-08 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:53

Sonje, proficiat met je nieuwe meisje! Wat een leuk koppie heeft ze!

Yettes verhaal is weer superleuk, net zoals we destijds de verhalen van Wolfje konden lezen. Ik hoop dat er nog veel meer (met foto's!) volgen!

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:54

Yette je hebt er een prachtig verhaal geschreven van je belevenissen van de laatste 2 dagen. Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt bij je nieuwe vrouwtje en baasje. Ik hoop dat je nog veel rij plezier zult hebben met je vrouwtje en dat je heel veel van haar zult leren. Vast wel. Je bent tenslotte zo'n knappert.

Zou je ons zo nu en dan nog meer verhaaltjes willen vertellen van je belevenissen. Zou ik heel fijn vinden.

O ja voor ik het vergeet. Zou je Milena en Leo de groeten van me willen doen en ze een hele dikke knuf van me willen geven. Zeg maar van Jip dan weten ze het wel. Geef vrouwtje en baasje ook maar een knuf van me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:56

Levant schreef:
Hey Sonja, gefeliciteerd, wat gaaf weer een fjord, mooi koppie hoor. Wat voor afstamming heeft ze? Veel plezier en geluk met haar toegewenst.
Groetjes Esther. (met Unica gaat het super goed)

Hé Esther, leuk!
Yette's moeder heet Marianne, haar vader Gardar en moedersvader Brusvein. Ze is 6 jaar en modelmerrie.
Fijn dat het met Unica (voor de buitenstaanders: dat is het kind van mijn Milena, vader van Unica is Myrstein) zo goed gaat! Is ze niet ergens op internet te bewonderen? Ben erg benieuwd hoe zij er nu als volwassen fjord uitziet!

Bedankt voor de complimenten allemaal, ik ben erg blij met haar Ja en vind het zelf ook erg leuk dat ik tóch weer terug ben gekomen bij m'n oude liefde, de fjord...

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:57

Yette heel veel plezier in Holten. Als je zo ver bent moet je maar een keer kennis maken met de paardjes aan de andere kant van de berg.

Sonja heel veel plezier met Yette. Maar dat komt volgend mij wel goed Haha!