[SGW] SGW Diepenheim - De Verslagen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

SGW Diepenheim - De Verslagen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 08:08

Nou heb het toppic vast gestart. Moet zelf nog starten, maar dit begin is er alvast...

Dus mensen kom maar op met hopelijk goede berichten!

rowo

Re: SGW Diepenheim - De Verslagen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:47

Ik ben er vandaag geweest. Een leuke cross Ja De B had een aantal pittige dingen, voor mensen die over naar de L wouden. Goeie keus in mijn ogen.
Jammer alleen dat er verschrikkelijk beroerd werd gereden in de cross.
T springen vond ik echt mega glad .

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:53

Was inderdaad spekglad....

Ben eraf gevallen op de laatste hindernis met springen, T wou afgaan maar gleed half in de hindernis en nam toen een noodsprong. Ik kreeg een kopstoot en T schrok zich rot dus zette het op een lopen. Mn ene been was al over het zadel en gelukkig ging mn andere voet ook uit de beugel en na een mooie schuiver tot stilstand gekomen... Clown

T heeft nog een spectacularie drafshow gegeven en toen kon helaas iemand anders hem pakken. Als ik hem zelf had gepakt had ik waarschijnlijk nog wel door kunnen rijden want toen ging pas de bel. Echt balen want ik had zo graag willen crossen. Verdrietig

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:56

Nou, hier dan mijn verslag. Ben net terug.

Moest om 10 uur dressuren, was er om half 9. Lekker relaxed alles gedaan en om kwart over 9 zat ik erop.
Losrijden ging lekker, ze liep er goed bij. Proef voelde ook goed, al zat de jury (van ring 5) me lelijk aan te kijken, snapte niet waarom (mijn blauwe oog Knipoog. Naderhand begreep ik het wel, ze vond het super slecht gaan, had opmerkingen op mijn briefje dat ik mijn paard een groot onrecht aandeed (????). Dat ik mijn evenwicht hield aan de teugels... Nou rijd ik inmiddels al een tijdje rond, rijd zelf sinds kort M1, maar heb nog nooit zulke lage punten gehad, 168 punten. Het voelde zeker zo goed als alle andere keren, zelfs wat beter... (scoor gemiddeld 190+). Ok, niks aan te doen, was even geen klik tussen ons. Knipoog. Inspringen ging super, voelde heel goed aan, maar ja dat was ook lekker op zand. Springparcours 11.10 in, was inderdaad heel glad, mijn paard gaat meestal iets te hard en zeker zonder aarzeling, maar nu twijfelde ze regelmatig en het voelde niet helemaal lekker hierdoor. Had 2 balkjes.
Naar de dierenarts, hartslag 60, en toen de cross in. Vloog weg, aarzelde iets over de brug, iets aarzelend over 2 en 3 (pas op weiland tussen 2 en 3 waar je de bocht moet maken heel slecht!!!). 4 ging super, bij 5 de 2 sprongetjes genomen, aarzelde wel bij de eerste sprong, maar ging toen als een speer. Bij het bos uitrijden lette ik niet op en kwam uit in de greppel (let op weg naar maisland iets naar links nemen), 6a en 6b genomen, niet rechtdoor over het kruis. Let op: Veel mensen maken de fout om na 6a rechtsaf te gaan, daardoor technische weigering! 7 goed, 8 alternatief gesprongen, 9 goed, en voor 10, de opsprong, vol in de ankers. Had ik nooit verwacht! Ik merk wel aan mijn paard als ze een sprong lang van te voren ziet aankomen en ze heeft alle tijd om zich heen te kijken, dat het dan wat vaker mis gaat. 11a en b, de waterbak ging rustig maar goed. Ze nam voorzichtig het afsprongetje en draafde rustig verder. 12 en 13 alternatief genomen, en vervolgens cross lekker hard uitgereden. Let op bij de ene laatste sprong, het oog, dat je dan wel echt een bochtje om die boom moet rijden, veel weigeringen op laatste sprong omdat mensen niet goed uitkwamen. Bij DA hartslag 74 en rustig naar de manege gestapt.
Ben super blij dat ik de cross heb kunnen uitrijden, jammer van dressuur, maar het blijft een jurysport! Hoop dat ik een voldoende voor stijl in de cross heb.
Ik benijd alle mensen niet die vanmiddag en morgen moeten rijden! Het is koud en de ondergrond wordt nu niet beter met al die regen. Jammer, maar het is en blijft helemaal super.
Heel veel succes iedereen die nog moet rijden!
Voor mij zit het erop dit jaar, ik vond het helemaal fantastisch en jullie zien mij volgend voorjaar weer!! Go jij! Go jij!

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 14:58

Jammer Teegee!! Jeetje wat vervelend voor je en wat een teleurstelling. Het was inderdaad een te gladde ondergrond (dressuurterrein was beter geweest denk ik voor het springen)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 16:16

TeeGee, had jij nummer 28? Ik was 27 en had me verkeken in de tijd. Baal dus enorm van mijzelf. Ik dacht dat ik nog tijd zat had. Eenmaal in de springring werd ik al omgeroepen en toen ik zei dat ik er net opzat en vroeg of ze inliepen antwoordde de man Ja. Dus ik dacht dat ik nog tijd had, bleek dus niet zo te zijn. Mijn paard moet echt even losgereden worden om daarna een parcours te kunnen springen. Ik werd dan ook uitgebeld. Volgende keer gewoon een horloge mee en deze wat vooruit zetten. Dit is me nu overkomen, maar overkomt mij geen tweede keer. Net als de anderen vond ik de springring ook erg glad. De mijne was super vervelend en dan vind ik het nog moeilijk om er aan te blijven rijden, zeker als de bodem niet optimaal is. Liet hem dus echt zwemmen. Volgend jaar beter. Heb in ieder geval wel fijn dressuur gereden. Dat ging de vorige keren niet zo lekker....

Hoop dat anderen meer tevreden zijn.

@Jetluinstra: Fijn dat je tevreden bent!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:28

Doei!

Ik ben ook weer terug.
Dressuur ging wel lekker, net zoals altijd wel. Had ik 185 punten en ergens 10e ofzo.
Springen had ik een weigering op 4, maar die hebben ze me niet aangerekend omdat ze de hindernis fout opgebouwd hadden.
Verder een stop op 5, waar het erg glad was. Hij glibberde een beetje en toen stonden we stil. Verder nog 3 tijdfouten.

Toen de cross. Ik had een stop op 1, 2 stops op 2 Toen even met de zweep een tikje Bloos
3 en 4 goed. En een weigering op 5.
6, 7, 8, 9 en 10 goed. En toen nog eens wat weigeringen op het water. Uitgesloten.
Naja niks aan te doen, 2e cross en we moeten allebei nog veel ervaring krijgen.

Had bij het water zoiets stoms..
Hinderniscontroleur, of whatever, zei dat ik eruit moest. Dus ik draai om en zie dat diegene na mij er al aan komt. Kon dus geen kant op... En die man begint me toch te schreeuwen... Niet te zuinig Lips are sealed
Stond daar half in het bos omdat ik nergens heen kon, en hij aan het schreeuwen...
Tssss, echt belachelijk. Irene stond erbij...

Diegene die na mij kwam ben ik tot het eind achteraan gereden, zo heb ik toch nog bijna alles kunnen springen. Lachen

Op naar het volgende seizoen Haha!

Egnie: Ik heb gister samen met jou de cross een stuk gelopen als het goed is Knipoog Lachen

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:32

Jetluinstra: mooi dat je de cross uit hebt kunnen rijden Lachen Was je nummer 15 of 16? In het roze, dan heb ik je namelijk gezien Ja

Karen: Ach gut

Egnie: Wat jammer zeg... Ik dacht ook dat ik nog meer tijd had met springen, maar was ook aan de late kant...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:38

Jammer TG! Dat zijn we niet van jou gewend! Maar wel een verklaring als het zo glad is...hielpen dikke schroeven niet?

JL, jammer van je dressuurpunten zeg! Had het netter gevonden van die jury om je even apart te nemen na de proef om rustig uit te leggen wat ze er van vond dan zo'n opmerking op je coupon!

Balen van die tijd Egnie! Moet je voortaan de tijden waarop je wil gaan zadelen en losrijden en zo even op een papiertje schrijven en gewoon bij je houde, doe ik ook altijd als ik 2 paarden start, anders blijf ik aan het rekenen en dan gaat het een keer fout!

Jammer Martine, wel een beetje overdreven van die controleur! Wel fijn dat je alles nog hebt kunnen springen!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 16:41

Martine_ Dan hebben we inderdaad samen de cross gelopen. Baal nog steeds een beetje van mijzelf. Gewoon niet goed op de tijd gelet. Ben echt blond.

SGWuppie: Die tip ga ik onthouden. Schrijf het gewoon op mijn hand. Kan ik het ook niet vergeten. Nu werd ik op weg naar de toilet aangesproken en dan is de tijd zo weg...

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:44

Ik had het ook helemaal niet in de gaten gister Clown Ik keek op de lijst vanmorgen en zag toen dat je nummer 27 was, en toen ging er een lampje branden *LOL*

Zoiets is wel echt jammer Egnie... Scheve mond
Tijden op je hand is een goed idee SGWuppie Ja

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:49

Zo ben weer terug uit Diepenheim, heb de laatste B paarden gezien en LMZ pony's. Vond 't een mooie cross Lachen

Ach gut voor degenen die het ff tegen zat..

jetluinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:54

egnie: jammer zeg, overkomt je inderdaad maar een keer!! Goede tip van SGWuppie, ik heb alles altijd van te voren teruggerekend en alles in mijn hoofd zitten. En vertel dit ook altijd als iemand me helpt, kunnen we er beiden aan denken. Vergis me daardoor bijna nooit, of het moet een keer inlopen.

martine: ik was inderdaad nr 16, gevaarte in het roze Haha!
jammer van de cross, maar alle begin is moeilijk, weet er alles van. Dit is mijn 4e cross en het gaat ook up en down. Lekker dat je hem uit hebt kunnen rijden achter iemand aan. Vervelend van die hinderniscontroleur, je kunt inderdaad als je daar staat geen kant op.

SGWuppie: ben het helemaal met je eens qua jury dressuur. Snap er echt helemaal niets van. Ik krijg toch echt genoeg dressuurmatig ondersteuning, om inmiddels na al die jaren te weten of ik mijn paard stoor of niet. Vooral met zulke grote letters op mijn dressuurcoupon en dan zonder duidelijke uitleg...raar. Voel me eigenlijk een beetje beledigd, maar blijf het goede gevoel van de cross hebben

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:56

JL: Ik was nummer 17 Lachen Kon je niet even op mij wachten kon ik zo achter je aan Haha! Clown ROFL

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:37

TG: wat balen zeg

zo te horen word er niet echt fijn gecrosst en gesprongen in Diepenheim. Ik heb vanmiddag gelopen. Ik twijfel alleen nog bij de heg wat ik ga doen. Het alternatief of niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:06

Tientjeh: ik zou zeker weten over de heg gaan Ja Ik heb geen enkele pony (alleen L pony's er over zien gaan) ook mar iets zien kijken op het gat.
Er zit een hele dikke grondlijn voor en daardoor zien ze het gat niet eens. Daarnaast kijkt een paard naar de heg, niet naar het gat. Zeker als jij volgend jaar L wou zou ik daar niet het alternatief nemen Haha!

Ik kom je morgen denk nog aanmoedigen !!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:07

Rowo: ik ben ook niet bang voor het gat, dat kan je echt nauwelijks zien, maar hij wil nog wel eens flink doortrekken op een hindernis en omdat er nog 1 achter staat. Maar het is net even hoe hij aanvoelt morgen. Voelt het goed, ga ik wel overal rechtdoor.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:10

Hij zal vast niet tegen een boom aan lopen Knipoog

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:13

Teegee: wat balen zeg, ik vond de de springringen ook echt spekglad! er zijn er een paar echt ook bijna onderuit gegaan en ik heb springen maar tot startnummer 20 gekeken ofzo. Doe je nog wel mee in Bathmen zodat je toch nog lekker je laatste cross kan rijden?

JL: Jaa, als je M1 rijd mag je er toch vanuit gaan dat je je pony goed voor mekaar hebt, echt jammer van het commentaar, maar zoals je zei het is en blijft een jury sport.. Fijn dat het verder wel goed ging! Lachen

Martine__: Ik heb je nog gezien, wat heeft joun paard een geweldige galop!! Knipoog Jammer van de weigeringen maar goed ik vind het een best pittige cross toch goed gedaan! lekker dat je het toch nog uit hebt kunnen rijden, goed voor het vertrouwen Lachen

Egnie: Wat balen zeg! Ik heb het zelf ook een keer gehad zijn ze een half uur eerder gestart! je voelt je dan echt rot want je weet dat je even lekker moet in springen! Ga je nog naar bathmen of was dit je laatste cross?

Ik ben benieuwd hoe het er morgen uitziet, het heeft toch aardig geregend! Ben benieuwd hoe het gaat wordt mn 2e cross en ga gewoon plezier hebben!:)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:14

haha nee dat niet. Maar mn vader zegt altijd, je doet crossen voor je plezier en je doet geen dingen wat niet goed aanvoelt.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:14

heh oeps!!!
M'n zusje stond nog aangemeld het bericht hierboven komt van:
Valyra!;)

sjuuleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:18

Ik ben ook terug uit Diepenheim, TeeGee, heb jou gezien. je was niet echt vrolijk (wat ik overigens heel goed kan begrijpen!!)
Bodem was inderdaad erg slecht. Ik heb zelfs tussen 2 en 3 een stukje gedraafd omdat het zo glad was!!
Iedereen succes morgen!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:34

Klopt, heb me goed zeer gedaan. Blauwe kin en lip en een zeer hoofd.

Jette:enthousiast verslag, goed hoor!!
Egnie: was je met dressuur ook iets laat? Dan heb ik nog wel wat tegen je gezegd. Jammer dat het ook niet zo lekker ging!
Wuppie: nee haha ik ook niet! Ik heb eigenlijk altijd dezelfde in, ook wel aardig grote omdat T zo groot is.
Anke: dit was mn laatste cross dit jaar. Voor Bathmen sta ik op de wachtlijst.
Martine: je hebt wel mooi alles gesprongen!! Gewoon km maken!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 18:56

hallo iedereen! ben ook thuis, weet niet of er mensen mij herkend hebben, zat grote tijd bij het betalen en tussendoor nog parkeerwacht en dingen regelen. super jammer van al die regen vanmiddag.... morgenvroeg half 7 moet ik er weer aanwezig zijn.....

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 19:07

Teegee: ai, beterschap dan! hopelijk kom je nog door de wachtlijst heen! (ik stond 4e op de w8lijst en mn zusje 5e voor diepenheim en zijn dr gelukkig nog opgekomen!) hopelijk kun je dna nog starten in bathmen!
ben je vlak voor de finish gevallen? echt klote zeg want na de finish mag je vallen omdat je het pacour dan uitgereden hebt.

weule misschien zie je ons dan morgen wel, komen morgen ochtend rond 11 uur betalen dus, als we je herkennen zeggen we wel even hoi haha!

sommigen tot morgen!:)