Citaat:
Op 2001-06-30 19:09, schreef Jos:
Ik ben het wel met jullie eens, maar als ik dit allemaal zo lees, dan denk ik wel, waar is er dan nog ruimte voor de gewone ruiter die het met gewone middelen moet doen.
Op mijn manier met mijn bescheiden middelen ben ik op serieuze wijze bezig met het western rijden.
De enkele keer dat ik start op een wedstrijd, gaat het leuk ,ik ben niemand tot last, soms een prijsje.
Maar de drempel om weer eens te gaan starten wordt steeds groter. Gewoon paardje! Gewoon mensje! Gewoon trainen! Maar nog steeds serieus en met plezier. Door dit soort berichten denk ik dan altijd weer. "Zal ik wel? Kan ik er wel tussen rijden? Of hoor ik hier echt niet bij?"
Hoi Jos,
mijn bericht was meer bedoeld als: wat jammer dat je als toeschouwer van western wedstrijden in Nederland eigenlijk niet meer aan je trekken kan komen. Als je echt mooie en goede proeven/ruiters/paarden wil zien moet je al haast naar het buitenland.
Natuurlijk moet een 'gewone ruiter' met bescheiden middelen gewoon wedstrijden kunnen starten. Ik kijk ook met heel veel plezier naar beginners op lokale wedstrijden. Ik kan daar echt van genieten, zeker als het ruiters zijn die gewoon plezier hebben, ook als de proef niet helemaal o.k. gaat. Ik vind het alleen zo jammer dat er bijna geen niveau verschil meer is tussen zo'n lokaal wedstrijdje en een NQHA/WRAN wedstrijd of zelfs een NK.
Dit allemaal dus geredeneerd vanuit de positie van een toeschouwer. Ik moet zelf mijn eerste wedstrijd nog starten, als dat ooit al gaat gebeuren
.
Ik wens jou heel veel succes in Joure !
groetjes
Marianne