Omdat we lekker laat moesten starten hoefde ik pas om half 2 te vertrekken van stal, uiteindelijk had ik een half uur tijd over omdat het te voet toch wel érg dicht bij bleek te zijn
Langs de dressuurringen kreeg ze al in de gaten dat er weer iets leuks ging komen vandaag, oortjes naar voren en harder stappen! toen ze de luidsprekers hoorde en véél paardjes zag was ze helemaal in dr hum! lekker nog een rondje over het terrein gewandelt, paardjes gekeken en ook nog een stalgenootje tegengekomen van de stal waar ons eigen paard staat 
hier en daar even gebabbelt, 'fanclub' was inmiddels compleet, mijn moeder had ons aangemeld en we kregen bij voorbaat al een zakje muesli (rook goed volgens sunny
) Iemand had problemen om dr paard tussen een poortje door te krijgen dus dat heeft sunny even voorgedaan, ze nam die mooie ruin op sleeptouw naar het springterrein en heeft zich keurig gedragen! Helaas werd ze toch erg heet/snel met het inspringen en daar is mijn gebruiksaanwijzing nog niet op aangepast1.

sunny met de turbo erop...

Normaal rij ik zonder zweep, maar bij het verkennen van de cross wist ik niet of ik sunny anders over de bloemetjes heen zou krijgen - dus voor de zekerheid dat ding meegenomen. Achteraf was hij best nuttig, heeft me toch over een paar hindernissen geholpen
Na wat stijltjes en oxers gesprongen te hebben mochten we al de ring in, ik had redelijk hoop er heelhuids doorheen te komen maar starte al met een weigering op 1 - na opnieuw aanrijden heeft ze die keurig gesprongen (met een balk eraf, ik hield teveel vast..) door naar 2, tikje bij moeten geven en daardoor ging ze té hard door de bocht - ze begon te glijden en daar was ik dus vantevoren al bang voor geweest. Ze herstelde zich goed en sprong wat zwabberend over 3, toen was de rem en het stuur kwijt en had ik 2 weigeringen op 4 - dus helaas uitgebeld en ik zou de cross niet inmogen. helemaal terecht, want ik had er op dat moment te weinig controle over, maar dan nog.. ze kán het wel!2.

rondje rijden voor de start
3.

2e keer hindernis 1 - als je goed kijkt zie je de balk vallen
4.

hindernis 2
Daar gingen we dus, ik had er zó ontzettend naar uitgekeken! Terug naar het inspringen, foutloos alle hindernissen genomen en de aftocht geblazen (moest toch nog een half uur stappen, dus ach..)
5.

boze ik op knorrige sunny
Toen ik aan de aftocht was begonnen ging mijn foon, maar zou niet weten wat er zo belangirjk zou moeten zijn dus ik zei tegen mijn ma dat ze niet hoefde op te nemen (ik had geen zakken, mijn ma had mijn jas
) toen we halverwege waren ging dat ding nog steeds af.. toch opgenomen, belde bokker 'ikke20' op dat er wijzigignen waren en dat weigeringen tóch de cross in mochten. Dus wat doet men dan: pony omdraaien, en zo hard als je kan terugrijden (t was toch een en al zandpad
) met een paar minuten waren we weer terug, maartje was er ook en die heeft toen voor me geregeld dat ik na de laatste deelnemer álsnog de cross in mocht! Mijn ma had héél hard gefietst maar kon me niet bijhouden, dus die kwam achterop met mijn rugnummer
Bij de start stond bokker fox_xy met haar camera, mijn ma heeft ondertussen mijn pa gebeld dat hij terug moest komen and so on!Omdat ze de vorige cross in eerste instantie niet uit het starthoekje wilde besloot ik deze keer te blijven rijden tot ik weg mocht - en dat werkte érg goed! Ze zat meteen in galop, ging in een fijn tempo op 1 af en er meteen overheen(bloemetjes? nee man, niet eng. lekker springen!
) 6.

de 'vliegende' start

7.

hindernis 1 v/d cross - die met véél bloemetjes!
bij de wegovergang even terug naar draf omdat ik de man niet omver wilde rijden en toen lekker het veld op naar 2, door naar de afsprong en er op een fijn drafje vanaf - lekker door, het bos uit, de dikke boom ging slingerend en het landhek was léuk! daarna terug het open veld over, even zoeken bij de bos-in en door naar de waterbak - tja.. krijg je natte voeten van! Eventjes halthouden en kijken, maar bas.. das niet eng! lekker in stap erdoor
kreeg haar alleen niet in draf, dus de water-uit ging nogal knullig 
8.

'ieeeeh!!'
9.

natte voetjes!
Door de tankval, rechte lange pad volgen tot het einde en sunny ging even lekker los
Daarna linksaf de akker op, was voor sunny eigenlijk net iets te zwaar waardoor ze érg klöte uitkwam op een hindernis, gelukkig redde ze zichzelf er nog prima over (niet dankzij mij
)10.

het ging precies

Door naar 'de wilgen', waarvan ik vantevoren had gezegd dat ik hem niet zou springen - ik reed dus al erg aarzelend aan, sunny weigerde.. ik besloot nog eens goed te kijken en zag dat het zo verbouwd was dat het geen dról meer voorstelde! Sunny even eraan laten ruiken, even goed laten kijken en opnieuw aangereden
de mensen die bij die hindernis stonden moesten er nog om lachen ook

11.

2e keer aanrijden
12.

erdoor!

Door naar de wal, merkte ondertussen dat er 'iets' loshing

13.

ene fotograaf (vader van 'sjolvir' )
14.

en de foto van bokker fox_xy

sunny met pretoogjes

het is mijn rugnummerhouder, eventjes vastgehouden en voor de 'bloemenzee' losgelaten, voila. over de finish in een tijd van exact 6 minuten! Even uitstappen, keuring was ok en toen dekentje erop en naar huis! Thuis heeft sunny meteen dr zakje muesli gekregen, ondanks dat de emmer súpereng was besloot ze toch dr neus erin te stoppen, ze had honger en het rook toch wel érg lekker - ze had het echt verdient 
15.

sunny was moe

en ja.. ik heb echt met plezier gereden!
overigens ben ik me bewust van kapstokken etc, er staat ook springles op t programma voor deze pony zolang ze nog niet verkocht is
. Sun staat er weer heerlijk op, die heeft het wel naar dr zin zo te zien. Ben je van plan nog een volgende cross te doen (als Sun er dan nog is)? En weet je toevallig al wanneer de volgende mogelijkheid voor je is?
Dat is een wonder 
)
heb hem nu zo gekregen door hem met een speciaal programmatje van mijn scherm af op te nemen - helaas ten koste van de kwaliteit maar die is gelukkig bewaart op dvd