[WN] van dressuur na western

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheiba

van dressuur na western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 12:05

Ik wil waarschijnlijk de overstap maken van dressuur na western. dit omdat ik op dit moment een TWH rij en deze meer western ingereden is dan dressuur.
heeft iemand hier ervarring mee en is het een grote overstap?

Mars

Re: van dressuur na western

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:10

Het is wel even anders dan dressuren zoals je gewend bent, maar de overstap is goed te doen mits onder goede,professionele begeleiding. Ik ben ook overgestapt en moest ook even wennen aan sommige hulpen die anders worden gegeven etc, maar je zult ook zien dat er in de basis ook heel veel overeenkomsten te vinden zijn Ja Maar nogmaals: bij een dergelijke overstap is een goede begeleiding absoluut noodzakelijk Lachen

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 13:14

het is ook zeker de bedoeling dat ik les ga volgen. moet alleen nog kijken bij wie of waar.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:45

Lessen is sowieso handig aangezien je jezelf zonder lessen misschien wel de verkeerde dingen aanleerd etc.
Als je een boek koopt of leent waar de hulpen duidelijk aangegeven staan kun je je nu alvast een beetje verdiepen in de wetsrenstijl voor je les geregeld hebt! Succes

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:48

Ik vond het voornamelijk in het begin een grote overstap, gelukkig had ik het geluk om een western gereden paard te rijden, zodat alleen ik om moest scholen en niet ook nog eens mijn paard. Ik heb het met instructie gedaan en ben nog steeds bezig, alhoewel ik eigenlijk meer zou moeten lessen de laatste maanden.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 15:22

ik rij op dit moment een TWH en die is ook die styl ingereden. het is dus de bedoeling dat ik dit ook ga leren.
blijkbaar is dit ook weer heel anders dan western...

xloesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:13

hoi Haha!

is western rijden eigenlijk leuker dan dressuur ,, want ik begin dressuur nou een beetje saai te vinden Dromen en wil eens wat anders

xxloes Tong uitsteken

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:31

Western is nog veel saaier Cool

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 22:03

Romkabouter schreef:

daar zijn de meningen over verdeeld vind ik. ik vond het namelijk eerst ook echt niks voor mij en alleen maar een beetje kunstjes doen met je paard. maar echt het is veel meer dan dat en er komt ook echt veel meer bij kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:24

xxxmarexxx schreef:
Romkabouter schreef:

daar zijn de meningen over verdeeld vind ik. ik vond het namelijk eerst ook echt niks voor mij en alleen maar een beetje kunstjes doen met je paard. maar echt het is veel meer dan dat en er komt ook echt veel meer bij kijken.

Zozo! Dat had ik niet verwacht.
Misschien kan Rom ook eens dat westernrijden uitproberen, wie weet vind ie het nog leuk! Cool

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:26

xxxmarexxx schreef:
ik rij op dit moment een TWH en die is ook die styl ingereden. het is dus de bedoeling dat ik dit ook ga leren.

Mikkee hier op bokt rijdt ook meer westernstijl met haar twh Knipoog
Alleen zal je dan walk doen ipv jog Lachen

western4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:29

hier nog 1 die de overstap heb gemaakt, en ik ben blij dat ik dat heb gedaan!
ik ben echt helemaal om en wil nooit meer wat anders, dit past echt bij mij!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 22:31

ik ben op dit moment nog niet echt bezig met de western ik ben nu echt nog bezig met de bassis van de walk enzo. omdat deze erg belangrijk is bij een TWH.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 22:31

Jakary schreef:
xxxmarexxx schreef:

Mikkee hier op bokt rijdt ook meer westernstijl met haar twh Knipoog
Alleen zal je dan walk doen ipv jog Lachen

oh en dit gaat gewoon goed?

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 22:34

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 23:10

xxxmarexxx schreef:

Hey, dat dacht ik van dressuur ook Cool

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 18:53

Romkabouter: wat dacht jij van dressuur ook? dat het gewoon wat kunstjes waren of?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:49

yeah Knipoog

mieke81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:01

ik ben in september overgestapt en ben er heel blij mee, heb een hele leuke instructrice die mij de kneepjes van het western leert

lena83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:31

ik rijd nu sinds een jaar western en ik heb helemaal mijn ding gevonden. sinds een week ben ik eigenaar van een volbloed arabiertje die engels is gereden. ik ben hem nu ook aan het omturnen en hij pakt het super op. ik heb 2 x in de maand les van een super goede instructrice. in het begin vond ik in de bak rijden maar niks aan. maar nu ik echt aan het oefenen ben en vooruitgang boek vind ik het steeds leuker. Mijn paardje kon eerst niet eens achterwaarts. daar snapte hij helemaal niks van. vandaag ging het al weer een stukje beter. de laatste twee stappen waren zelfs mooi omlaag.

pontifyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 12:48

ik heb 7 jaar Dressuur gereden met mijn welsh en rijd nu sinds 1 jaar western met dressuur was die van mij altijd heel ondeugend en probeerde met van alles om er onder uit tekomen bokken steigeren er van door gaan 3 verschillende zadels geprobeerd en dierenarts erbij niks konden we vinden toen zei me vriend die heeft ook altijd western gereden en weet e best veel vanaf waarom probeer je niet western is heel anders en zodoende heb k de stap genomen boeken van western gekocht informatie op de een manege in dorst gevraagd en me nichtje had gelukkig nog een western zadel liggen die ze niet meer gebruikte en gelukkig pasde die ook nog western hoofdstelletje gekocht en les van me vriend en ze leert zo snel ze vind het leuk ze bok niet meer steigert niet mee gaat er niet meer vandoor en is zo veranderd ja ik ben blij dat ik de stap genomen heb je leert je paard zo anders kennen en mezus rijd nog dressuur en als ik dan een keer op haar paard moet nou nee dank je wel vind het echt helemaal niks meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:08

pontifyB schreef:
ik heb 7 jaar Dressuur gereden met mijn welsh en rijd nu sinds 1 jaar western met dressuur was die van mij altijd heel ondeugend en probeerde met van alles om er onder uit tekomen bokken steigeren er van door gaan 3 verschillende zadels geprobeerd en dierenarts erbij niks konden we vinden toen zei me vriend die heeft ook altijd western gereden en weet e best veel vanaf waarom probeer je niet western is heel anders en zodoende heb k de stap genomen boeken van western gekocht informatie op de een manege in dorst gevraagd en me nichtje had gelukkig nog een western zadel liggen die ze niet meer gebruikte en gelukkig pasde die ook nog western hoofdstelletje gekocht en les van me vriend en ze leert zo snel ze vind het leuk ze bok niet meer steigert niet mee gaat er niet meer vandoor en is zo veranderd ja ik ben blij dat ik de stap genomen heb je leert je paard zo anders kennen en mezus rijd nog dressuur en als ik dan een keer op haar paard moet nou nee dank je wel vind het echt helemaal niks meer

Zeer duidelijke tekst!

jessie_ram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:15

Ik heb vroeger mijn KWPN paardje (afstammeling van Cocktail en eerst opgeleid tot L dressuur en L springen) laten 'omturnen' tot western horse. Ze is een maand in de leer geweest bij een amerikaan en toen ik haar weer kreeg herkende ik dr niet weer!! Lopen en gedrag als een rasechte quarter horse!!

Ik vond het erg leuk om na engels western te gaan rijden, niet moeilijk om over te schakelen van het een naar het ander, als je maar goed les krijgt. Western is idd ontzettend leuk!!!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 13:57

Ben nieuwsgierig of het vaker voorkomt dat paarden zich na een western-dressuur omslag zich ook beter gaan gedragen, het leuker lijken te vinden. En natuurlijk hoe het beeld is na een western-dressuur omslag. Iemand die dit weet of hier onderzoek of iets dergelijks naar is gedaan?? Krijg namelijk wel eens de indruk dat een dressuur naar western omslag zorgt voor beter gedrag bij paarden. Maar goed, indrukken zijn natuurlijk wat anders dan een onderzoek, vandaar mijn nieuwsgierigheid! Anybody?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:39

troi schreef:
Krijg namelijk wel eens de indruk dat een dressuur naar western omslag zorgt voor beter gedrag bij paarden.

Absoluut onzin.

De omslag dressuur naar western zorgt vaak voor ander gedrag van mensen.
Daardoor zal het paard zich ook anders gedragen.

Dit had ook zonder de overstap naar western gekund Knipoog