Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar nogmaals: bij een dergelijke overstap is een goede begeleiding absoluut noodzakelijk
en wil eens wat anders
Romkabouter schreef:Western is nog veel saaier
xxxmarexxx schreef:Romkabouter schreef:Western is nog veel saaier
daar zijn de meningen over verdeeld vind ik. ik vond het namelijk eerst ook echt niks voor mij en alleen maar een beetje kunstjes doen met je paard. maar echt het is veel meer dan dat en er komt ook echt veel meer bij kijken.
xxxmarexxx schreef:ik rij op dit moment een TWH en die is ook die styl ingereden. het is dus de bedoeling dat ik dit ook ga leren.
blijkbaar is dit ook weer heel anders dan western...
Jakary schreef:xxxmarexxx schreef:ik rij op dit moment een TWH en die is ook die styl ingereden. het is dus de bedoeling dat ik dit ook ga leren.
blijkbaar is dit ook weer heel anders dan western...
Mikkee hier op bokt rijdt ook meer westernstijl met haar twh![]()
Alleen zal je dan walk doen ipv jog
xxxmarexxx schreef:daar zijn de meningen over verdeeld vind ik. ik vond het namelijk eerst ook echt niks voor mij en alleen maar een beetje kunstjes doen met je paard. maar echt het is veel meer dan dat en er komt ook echt veel meer bij kijken.
pontifyB schreef:ik heb 7 jaar Dressuur gereden met mijn welsh en rijd nu sinds 1 jaar western met dressuur was die van mij altijd heel ondeugend en probeerde met van alles om er onder uit tekomen bokken steigeren er van door gaan 3 verschillende zadels geprobeerd en dierenarts erbij niks konden we vinden toen zei me vriend die heeft ook altijd western gereden en weet e best veel vanaf waarom probeer je niet western is heel anders en zodoende heb k de stap genomen boeken van western gekocht informatie op de een manege in dorst gevraagd en me nichtje had gelukkig nog een western zadel liggen die ze niet meer gebruikte en gelukkig pasde die ook nog western hoofdstelletje gekocht en les van me vriend en ze leert zo snel ze vind het leuk ze bok niet meer steigert niet mee gaat er niet meer vandoor en is zo veranderd ja ik ben blij dat ik de stap genomen heb je leert je paard zo anders kennen en mezus rijd nog dressuur en als ik dan een keer op haar paard moet nou nee dank je wel vind het echt helemaal niks meer
troi schreef:Krijg namelijk wel eens de indruk dat een dressuur naar western omslag zorgt voor beter gedrag bij paarden.