Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Geen enkel probleem, in de endurance is dat ook heel normaal hoor. Een volwassen man van 1.90 op een arabiertje, niemand kijkt raar op. 
) een draver aanraden. Super atleten, hard, gemakkelijk in de omgang, fijne gangen. Nina_rex schreef:W.b. de stokmaat: ik ben zelf 1.83m en niet de lichtste, en rij al jaren met succes op mijn dravertje van 1.51m.Geen enkel probleem, in de endurance is dat ook heel normaal hoor. Een volwassen man van 1.90 op een arabiertje, niemand kijkt raar op.
Als je toch iets wat meer aan de maat wil en ietsje steviger, kan ik je (als echte draverfanaat) een draver aanraden. Super atleten, hard, gemakkelijk in de omgang, fijne gangen.
Had ik even overheen gelezen.
Lenneke_ schreef:Nina_rex schreef:W.b. de stokmaat: ik ben zelf 1.83m en niet de lichtste, en rij al jaren met succes op mijn dravertje van 1.51m.Geen enkel probleem, in de endurance is dat ook heel normaal hoor. Een volwassen man van 1.90 op een arabiertje, niemand kijkt raar op.
Als je toch iets wat meer aan de maat wil en ietsje steviger, kan ik je (als echte draverfanaat) een draver aanraden. Super atleten, hard, gemakkelijk in de omgang, fijne gangen.
Ik vraag me toch af hoe een draver het in de eventing gaat doen
Eventing en endurance zijn best te combineren, bijv. Ret van Karin Spanjersberg heeft met haar zusje ook heel vaak gecrosst, terwijl hij met Karin endurance liep, en niet slecht ook.
Xyris schreef:enduranceritten (op zo hoog nivo als mijn vrije tijd toelaat) en wat cross ter afwisseling (zal dit niet echt op hoog nivo gaan doen).
Xyris schreef:en ik wil natuurlijk ook een goede kans maken om wat te winnen in zowel eventing als endurance.
Frank schreef:Retje is een halve draver.
Dan ben je toch al wel even bezig hoor.
Nina_rex schreef:Tja Frank als je het over topprestaties hebt, dan zijn eventing en endurance vast niet te combineren, en vallen ook een hoop paarden waaronder veel dravers af.
Maar dat was zeker niet de insteek van Xyris; die wil lekker van alles wat doen. Daarvoor zijn dravers i.m.o. heel geschikt, ze zijn zo ontzettend veelzijdig, maar ook veel andere paarden hoor.Eventing en endurance zijn best te combineren, bijv. Ret van Karin Spanjersberg heeft met haar zusje ook heel vaak gecrosst, terwijl hij met Karin endurance liep, en niet slecht ook.
Ik zou zeggen, zoek gewoon een leuk paard met wat atletisch vermogen, en je kunt in alle takken van sport een heel eind komen.
ook super veelzijdige paarden en erg geschikt voor de endurance.
Jamika schreef:Het NRPS neemt in het hulpstamboek alle 'overblijvende' paarden op. Van mijn vorige pony was de afstamming onbekend en zij werd opgenomen in het NRPS hulpstamboek. Is dus nogal een groot verschil tussen NRPS en NRPS
).
).
Nina_rex schreef:Jamika schreef:Het NRPS neemt in het hulpstamboek alle 'overblijvende' paarden op. Van mijn vorige pony was de afstamming onbekend en zij werd opgenomen in het NRPS hulpstamboek. Is dus nogal een groot verschil tussen NRPS en NRPS
Ret is wel echt geboren als NRPS, weet ik (dus dravebier én NRPS).
Bij het hulpstamboek krijg je een paspoort, maar geen papieren. Rex heeft toevallig ook een paspoort van het NRPS (maar ik ga hem echt geen NRPS noemen dan).