[WN] Bungy @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TiaraBungy

Bungy @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 13:44

Heey!

Lang zitten twijfelen of ik een topic zou maken, maar ga het toch doen.. Lachen
Ons verhaal Lachen :
Bungy is een 14-jarige ruin (rond die leeftijd) die manegepony is geweest. In april 2005 heb ik hem gekocht!
In april 2007 ben ik begonnen met westernrijden (reining) met hem. Daarvoor heeft hij altijd engels gelopen.
Het was een hele uitdaging, en we hebben ups en downs gehad, maar ik ben verschrikkelijk trots op hem! Haha!
Trots op wat hij doet voor me, hoe hij het aanpakt, en hoe stront-eigenwijs hij soms kan zijn Clown Duivel

Alles wat ik doe met hem is nog láng niet perfect, maar ik ben al helemaal blij met de prestaties die hij nu levert..! Hij begint lekker te stoppen, spinnen gaat al een stukje beter, hij begint wat rustiger in zijn hoofd te worden. Kortom: Ik ben superblij! Haha!
Ik heb 9 November mijn eerste wedstrijdje, meer voor de ervaring hoor! Lachen Ik wil ook weleens de kick voelen die je krijgt.. OK dan!
Nou, ik denk dat ik wel genoeg gel*ld heb, en dat jullie maar moeten kijken naar het filmpje.

Over het filmpje:
Mijn houding moet beter, ik moet in m'n tempo meer naar voren zitten, m'n benen bungelen er soms maar wat bij..
Mijn vriendin zit er ook op, zij kan wat beter rijden dan mij, en soms rijdt zij hem ook. Ze helpt me ook vaak, wat ik dan vaak hoor is: NAAR VOREN ZITTEN! JE CIRKEL INKIJKEN! enz.. Tong uitsteken Clown
Er moet echt nog veel gebeuren! Het meeste aan mij!

Commentaar mag natuurlijk! Alleen wel graag opbouwend! Lachen

Filmpje:
Bungy aan het werk!

edit: Oja, ik heb op dit moment even geen les, komt binnenkort..! Waarschijnlijk van iemand bij op stal! (Walter of Petra van Madepolder)

TiaraBungy

Re: Bungy @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 19:29

140x bekeken (topic) en 51x bekeken (filmpje)..
Ziet het er zó slecht uit..?? Verdrietig

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:41

Nee vind het er helemaal niet slecht uitzien!
Ziet er lekker ontspannen en vrijblijvend uit (heb verder geen verstand van western)
Het lijkt mij wel dat je in draf en galop meer boven je paard moet blijven en niet te veel
naar voren moet leunen, maar dat hoort dus zo bij western, maar voor het 'plaatje' leek mij het mooier. Knipoog
Vind het erg knap dat je dit allemaal hebt bereikt.
Succes met je wedstrijdje!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 19:44

Ja, normaal loopt hij ook mooi verzameld enzo, alleen wilde hem nu niet te veel 'vragen'.. Knipoog Dan stoor ik 'm in zijn beweging.. Knipoog
Nee, normaal zit je ook boven je paard Knipoog Alleen als je tempo maakt ga je naar voren 'leunen' om zijn rug te ontlasten en aan te geven dat hij harder moet gaan Knipoog

Dank je wel Haha!

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:45

Ziet er heel heel goed uit.
Bungy loopt mooi ontspannen,wn jij rijd ook heel goed.
Veel succes op de wedstrijd Haha!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 19:46

Dank je wel!
Al vond ik hem hier niet écht ontspannen, vandaag bijvoorbeeld vond ik hem 3x zo beter lopen! Lachen
Dank je wel!! Haha!

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:52

Je paardje wordt dus nog maar 1 jaartje western gereden? Hoe lang rij jij zelf al western?

Ik vind het er erg leuk uitzien voor slechts een jaartje training. Ik denk niet dat ik zover zou komen in 1 jaar tijd (heb er ook het paardje niet meer voor).

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:54

ik vind het er erg netjes uitzien Lachen

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 19:55

1,5 jaar Knipoog
ik had daarvoor 2 jaar western gereden.. Knipoog en we hebben goede begeleiding gehad Knipoog
Dank je wel! Haha!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:56

hihi heb even op youtube gereageerd op je filmpje Tong uitsteken
vind het er nogmaals heel ontspannen uitzien! en dat voor 1,5 jaar training! Ja die wedstrijd gaat zeker wel lukken, heb helaas geen commentaar, ik rij zelf geen western.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 19:57

Dank je wel!!! Haha! Haha!
Wat een leuke reacties allemaal! Haha!
Die wedstrijd is echt alleen maar voor de ervaring hoor Knipoog Heb tótaal geen ambitie om te winnen, al zou ik het wel leuk vinden als hij die dag éxtra z'n best deed Schijnheilig om iedereen een poepie te laten ruiken! Haha!

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:01

Ik heb totaal geen verstand van western rijden maar vind dit er wel heel erg gaaf uitzien !! Haha!
Ik vind het heel knap dat je dit al met een manegepony heb bereikt..
Succes iig met je 'wedstrijd'.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:07

ik vind dat je een leuke pony hebt en jullie zijn een leuk stel rn ik vind het ook best knap wat je er toen mee bereikt hebt
maar..
dit is geen pony die geschikt is voor western en dat duid ik namelijk op de lichaamstaal van je pony
je pony zwiept ongedurig met de staart en heeft de oren naar achteren(kan wijzen op pijn)
tevens kreeg ik bij de spinnings kippenvel omdat je pony meerdere keren door de achterbenen zakt; ik zie dit ook bij de stops
je paard moet een bij een stop de achterhand eronder schuiven; je pony zakt door de achterbenen; lijkt mij een kwestie van een serieus pijnlijk probleem

ik bedoel het helemaal niet verkeerd en weet zeker dat je het beste met je pony voorhebt maar ik denk serieus dat je pony pijn heeft met name in de achterhand/benen en dat je pony niet sterk genoeg is voor zulk zwaar werk
spinning en stops vergen heel veel kracht en sterke spieren en dat heeft je pony niet
tip; ik zou je paard eens helemaal goed na laten kijken door een da en lekker weer engels/recreatief gaan rijden

tevens vind ik dat je soms je hand te hoog hebt met namen bij het keren na een stop; je pony reageert hier op door met zijn hoofd te schudden; teken van te sterke hand of te scherp bit

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:11

Voor een 14 jarig paardje wat pas 1,5 jaar western rijdt vind ik dat je niets te klagen hebt!

Je spins kunnen wat vlotter en soepeler (hij neemt zn achterbenen allebei mee), maar zoals net gezegd, voor 1,5 westernervaring is daar zo doorheen te kijken en vind ik dat jullie een superprestatie wegleggen samen!

Zal in VP eens goed kijken! Haha!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 20:12

Buitenzorg schreef:
Voor een 14 jarig paardje wat pas 1,5 jaar western rijdt vind ik dat je niets te klagen hebt!

Je spins kunnen wat vlotter en soepeler (hij neemt zn achterbenen allebei mee), maar zoals net gezegd, voor 1,5 westernervaring is daar zo doorheen te kijken en vind ik dat jullie een superprestatie wegleggen samen!

Zal in VP eens goed kijken! Haha!

Dank je wel! Haha!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:15

*knip*
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 25-10-08 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:18

Ik denk dat het probleem bij de stops vooral word verookzaakt door het feit dat de bodem eigenlijk te hard is om stops te maken, daardoor stuitert hij wat van achter.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 20:20

tamaramt schreef:
ik vind dat je een leuke pony hebt en jullie zijn een leuk stel rn ik vind het ook best knap wat je er toen mee bereikt hebt
maar..
dit is geen pony die geschikt is voor western en dat duid ik namelijk op de lichaamstaal van je pony
je pony zwiept ongedurig met de staart en heeft de oren naar achteren(kan wijzen op pijn)
tevens kreeg ik bij de spinnings kippenvel omdat je pony meerdere keren door de achterbenen zakt; ik zie dit ook bij de stops
je paard moet een bij een stop de achterhand eronder schuiven; je pony zakt door de achterbenen; lijkt mij een kwestie van een serieus pijnlijk probleem

ik bedoel het helemaal niet verkeerd en weet zeker dat je het beste met je pony voorhebt maar ik denk serieus dat je pony pijn heeft met name in de achterhand/benen en dat je pony niet sterk genoeg is voor zulk zwaar werk
spinning en stops vergen heel veel kracht en sterke spieren en dat heeft je pony niet
tip; ik zou je paard eens helemaal goed na laten kijken door een da en lekker weer engels/recreatief gaan rijden

tevens vind ik dat je soms je hand te hoog hebt met namen bij het keren na een stop; je pony reageert hier op door met zijn hoofd te schudden; teken van te sterke hand of te scherp bit

oren naar achteren kan ook concentratie betekenen, ik merk bij het rijden niet dat hij pijn heeft of het vreselijk vind..
Bij de spins moet hij juist wat op zijn kant zakken en om zijn binnen-achterbeen draaien.. Dat zou hij niet met een recht been kunnen doen..
Inderdaad is hij in zijn achterhand niet zo sterk als een quarter, alleen hij kán het wel, en ik merk dat hij geen pijn heeft of vervelend vind.. Daar let ik juist extra goed op!
Mijn paardje is meerdere malen nagekeken door de DA en een keer door de osteophaat, en volgens hen zag hij er goed uit, en was er niks aan de hand..
Inderdaad doe ik in mijn roll-back mijn hand te hoog! Dat had ik ook al opgemerkt!

Dank je wel voor de reactie!

Trouwens: Ik rij ook veel buiten, en ik stel het engels rijden zo lang mogelijk uit, ook omdat ík dat niet leuk vind, en ik het idee heb dat hij werken veel leuker vind..! Lachen

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 20:22

Buitenzorg schreef:
tamaramt schreef:

Off topic, maar kan t niet laten...

Jij zegt dat haar pony pijn heeft met de diverse oefeningen. En lekker engels/recreatief rijden zou dat oplossen denk je?
Western is een vriendelijkere manier van rijden dan het hele dressuurgebeuren (er vanuitgaande dat je goed rijdt uiteraard Knipoog ) dus als een pony pijn heeft met wat westernoefeningen denk ik dat je al die travers en appuyementen (geen idee of je t zo schrijft Haha! ) ook wel achterwege kan laten!

Inderdaad, ben ik het mee eens..
Alleen IK zie niet dat mijn pony pijn heeft, hij heeft soms wat meer móeite, maar dan gaan we weer een stapje terug.. Knipoog
Kom maar een keer kijken bij m'n training als iemand wil hoor Knipoog

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:23

Buitenzorg schreef:
tamaramt schreef:

Off topic, maar kan t niet laten...

Jij zegt dat haar pony pijn heeft met de diverse oefeningen. En lekker engels/recreatief rijden zou dat oplossen denk je?
Western is een vriendelijkere manier van rijden dan het hele dressuurgebeuren (er vanuitgaande dat je goed rijdt uiteraard Knipoog ) dus als een pony pijn heeft met wat westernoefeningen denk ik dat je al die travers en appuyementen (geen idee of je t zo schrijft Haha! ) ook wel achterwege kan laten!

ik bedoelde met engels rijden /recreactief rijden; lekker buitenrijden en af en toen een keer in de bak
ik heb nergens het woord dresuur of ietsr dergelijks genoemd
westernrijden is een vriendelijke manier van rijden maar de stops en spinnings vergen veel kracht; je dient dan ook een sterk, gespierd paard te hebben
helaas heeft de ts dat niet en haar pony geeft duidelijk aan dat het werk te zwaar voor hem is, helaas

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 20:23

pre schreef:
Ik denk dat het probleem bij de stops vooral word verookzaakt door het feit dat de bodem eigenlijk te hard is om stops te maken, daardoor stuitert hij wat van achter.

Hij stuitert inderdaad en loopt er uit, hij vind het ook nog erg lastig en vind het een soort van 'eng'. Kan inderdaad ook met de bodem te maken hebben! Ik zal eens goed in de gaten houden!
Bedankt!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:32

tamaramt schreef:
westernrijden is een vriendelijke manier van rijden maar de stops en spinnings vergen veel kracht; je dient dan ook een sterk, gespierd paard te hebben

Gelukkig worden die dan ook sterk en gespierd geboren Knipoog Haha!

Je zal toch moeten trainen aleer je een sterk en gespierd paard hebt, lijkt mij Knipoog

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:34

Buitenzorg schreef:
tamaramt schreef:

Gelukkig worden die dan ook sterk en gespierd geboren Knipoog Haha!

Je zal toch moeten trainen aleer je een sterk en gespierd paard hebt, lijkt mij Knipoog

klopt helemaal maar je moet ook eerlijk zijn: je paard moet voor dergelijke oefeningen wel aanleg hebben in de zin van het mentaal en lichamelijk aan kunnen
sommige paarden zijn er gewoon niet sterk genoeg voor en ik heb zeer sterk het idee dat de pony van de ts een zwakke achterhand heeft aangezien hij regelmatig door de achterbenen zakt

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 20:37

Okee, ik ga hem nóg een keer kijken.. misschien kan ik dan snappen wat je bedoelt.. Rolleyes

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:39

Nou.. Ik denk toch wel dat de TS weet wat ze doet.. waarom zou ze het anders doen? Denk dat ze ook het beste voor dr pony wil en als hij het niet aankon dat ze het allang had gemerkt!

[Ik ga hem ook nog maar een keer kijken.. misschien kan ik het dan wel ooit met de anderen eens zijn?]