[WN] Paard trekt quad uit water...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seppe

Paard trekt quad uit water...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 19:57

frankiej

Re: Paard trekt quad uit water...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:00

hahaha attempt 1 gaat niet helemaal zoals gewenst, maar toch goed gelukt bij de 2e

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:01

*LOL* De eerste attempt vond hij niet zo geslaagd Haha!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 20:49

Hihihihi! Tong uitsteken
Ja, zo kan het ook Knipoog Das het échte werk hè jongens Knipoog Dát wil ik ook.. Verdrietig Lachen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 21:42

Ik kan niet echt lachen om attempt 1.... Paard schrikt zich het apelazerus en vervolgens zit de ruiter nog even heerlijk te prikken en met zijn rechterarm onaardige bewegingen te maken in de mond van het paard....

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 22:37

Paard schrikt inderdaad... Ruiter blijft goed zitten, maar zoals je zegt Vera, zie je in de laatste seconden van filmpje 1 een straffende hand en been.
Maar die jongen van de LonesumDranch weet wel hoe hij met paarden omgaat. Niet altijd even zacht, maar uiterst consequent.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:43

Kan me voorstellen dat de ruiter wel even schrok toen het paard oppeens bedacht van er even vandoor te gaan Clown , maar vind dat hij erg goed blijft zitten.Ik had er bij zulke sprongen allang afgestotterd denk ik Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 00:35

Ik zie ook een paard wat zich het apelazarus schrikt, maar vind het onnodig dat een paard dat bokkend en springend doet, dat zou ik ook straffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 07:18

Waarom toch altijd zo lomp????
Pak gewoon even een borsttuig en laat het dier de quad gewoon normaal uit het water trekken, dit gaat echt nergens over
Zie niet in wat het dier hier van geleerd zou hebben.

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 08:50

@Lia Hoe bedoel je dat het paard de quad gewoon uit het water moet trekken?

Is dit niet de meest veilige methode? Als het paard zou schrikken, kan de ruiter het touw loslaten. Als je die quad aan het paard zou vastbinden, zou de commotie nog langer duren en feller zijn.
Laatst bijgewerkt door Seppe op 12-10-08 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 08:56

Eens met Seppe: je kan een paard niet zomaar laten trekken met een borsttuig, als hij nog nooit geleerd heeft gewicht te trekken met een borsttuig. Zo kan de ruiter het touw los laten en is het paard vrij van het gewicht.
Zwaar werk trouwens, want als onze quad vast zit in de modder is het een heel karwei om hem los te krijgen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:28

Waarom moet je een paard straffen wat schrikt?
Wat leert het paard daar van? Niet meer schrikken? nee hij verliest vertrouwen in je en zoals je ziet in het tweede filmpje doet hij vervolgens zijn taak met grote angst.
Dan ben je in mijn ogen geen grote paardenman, zoals jij omschrijft Seppe, maar meer iemand waarbij de testosteron in de weg zit omdat misschien de camera erbij is.....

Sorry maar dat is mijn mening als ik naar het filmpje kijk. Voor mij was het een groot paardenman als hij het met respect en rust had opgelost en niet een quick fix.....

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:46

@Vera als het alleen bij schrikken was gebleven, denk ik ook niet dat hij zo gereageerd had...
hij reageerde op het bokken en springen en eerlijk gezegd zou ik dit ook niet straffeloos voorbij laten gaan... maar wel wat minder heftig, daar moet ik je wel gelijk in geven.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:53

Qua heftigheid kan ik er weinig van zeggen, daar vind ik het filmpje toch te onduidelijk voor. Maar idd, schrikken vind ik prima en dat zou ik in alle rust oplossen, maar dit komt op mij niet zozeer over als angst, maar eerder een paard wat enigszins boos wordt. Schrikken prima, maar ze hoeven mij er in ieder geval niet meteen proberen af te gooien Lachen

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 09:55

Ik heb geschreven dat hij niet zacht met zijn paarden omgaat. Maar wel consequent. Ik zei niet dat hij een groot paardenman is. In het gezin waar hij geboren is, leren de kinderen eerst paardrijden en dan pas stappen. Het zit er allemaal ingebakken van jongs af aan. Ze hebben een hele andere cultuur dan bij ons, wat paarden (en al de rest) betreft. Waarmee ik niet wel zeggen dat dit een excuus is om hardhandig met je paard om te gaan!

Initieel had ik ook helemaal niet gezien dat hij het paard strafte in de laatste 2 seconden van het eerste filmpje. Het was maar toen jij me er attent op maakte Vera. Ik schrok er wel wat van, had het van hem niet verwacht. Langs de andere kant bekeken, vind ik wel dat het paard vrij lang blijft bokken.
Hier vind je de homepagina van de Dyck family. http://www.lonesumdranchsaddlery.cityma ... epage.html

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:56

Jeetje wat blijft die netjes zitten! Dat het paard schrikt ok, maar ik had dat stuiteren ook afgestraft hoor. Halverwege de 'schrikactie' komt ie terug, maar gaat daarna toch nog verder met bokken en doen.
Ik zie ook niet waarvan het paard nou schrok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:54

janouk schreef:
Eens met Seppe: je kan een paard niet zomaar laten trekken met een borsttuig, als hij nog nooit geleerd heeft gewicht te trekken met een borsttuig. Zo kan de ruiter het touw los laten en is het paard vrij van het gewicht.
Zwaar werk trouwens, want als onze quad vast zit in de modder is het een heel karwei om hem los te krijgen.

Met een onbeleerd paard doe je dit al helemaal niet
Als je geen paard hebt wat dit kan pak je gewoon even een auto of een trekker en ga je niet wat stompzinnig zitten hobbyen met je cowboyhoed op....
Vind het gewoon lomp, wat leert het dier hier nu van????

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 11:01

Lia! Die vind ik wel goed Knipoog
Je denkt toch niet dat die jongen 's morgens beseft dat hij zijn hoed van de haak neemt??!

Dat is nu juist het cultuurverschil! Verscheidenheid tussen mensen, mooi toch? De mensen daar begrijpen waarschijnlijk ook niet, waarom jij je auto gebruikt om naar de bakker te gaan!!

Stompzinnig vind ik het al helemaal niet. En Hobbyen klinkt wel heel neerbuigend. En ja, ik vind dat je dat wel kan proberen met een paard dat nog niet te lang onder het zadel is.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:07

Seppe schreef:
Maar die jongen van de LonesumDranch weet wel hoe hij met paarden omgaat. Niet altijd even zacht, maar uiterst consequent.

Hier maakte ik uit op dat je daar respect voor hebt en het als een goede eigenschap ziet.
Zoals ik er tegenaan kijk is zijn consequentie niet de mijne, je lost het niet op maar gaat het uit de weg door je paard te indoctrineren. Iets wat ik 90% van de gevallen wordt gedaan omdat het de snelste en de kortse weg is.
Daarnaast lucht het ook vaak lekker op. Even je adrenaline los laten op je paard. Knipoog
Persoonlijk vind ik het knapper als je dat laatste juist in de hand weet te houden.
Citaat:
De mensen daar begrijpen waarschijnlijk ook niet, waarom jij je auto gebruikt om naar de bakker te gaan!!

In Amerika???? Hihihi, als je daar naar de bakker gaat dan ga je zeker niet lopen en je neemt al helemaal niet de fiets *LOL*

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 12:19

@Vera, je hebt absoluut gelijk, en je weet al wel langer dat ik mateloos respect voor je omgang met paarden hebt.

Wat ik meer wilde bedoelen was dat daar in Canada, en misschien meer specifiek op de ranch van Dyck, het paard als werkmiddel wordt aanzien, en bij ons eerder als hobby. Dat was ook de reden waarom ik dit filmpje op bokt zette. Ik denk niet dat die jongen bewust bezig is met een paard op te leiden.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:49

Ik snap wel dat ze daar heel anders over paarden denken dan wij hier. Dat zal ook nooit veranderen.
Maar ik vind het jammer dat er hier ook zoveel mensen zijn die denken dat dit de snelste en makkelijkste manier is en eigenlijk nog erger; alleen maar de juiste manier.

Zou leuk zijn als de mensen hier zich wat meer in een paard zouden verplaatsen en er bij stil staan dat ze in 80% van de gevallen chinees tegen hun paard staan te praten en het paard maar geacht wordt om hier een kundig antwoord op te hebben door exact te doen wat zij willen.
O wee als hij het dan niet snapt; dan luistert hij niet, hij is lui, hij wil niet, hij probeert je uit, etc, etc.
Je ziet het zo vaak voorbij komen. Huilen

Daarom was ik ook zo verbaasd, Seppe, dat jij dit een mooi filmpje vond Verward
Dat quad trekken zie ik overigens geen probleem in hoor, leuk als dat lukt en je paard ziet de lol er ook van in!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:58

lachen dit zeg

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:57

Vera schreef:
Citaat:
De mensen daar begrijpen waarschijnlijk ook niet, waarom jij je auto gebruikt om naar de bakker te gaan!!

In Amerika???? Hihihi, als je daar naar de bakker gaat dan ga je zeker niet lopen en je neemt al helemaal niet de fiets *LOL*

In mijn ogen is het toch echt wel het meest luie volk dat er op deze aardbol rondlopen, vriendin van mij heeft er een jaar gewoond en was stom verbaast waar Amerikanen de auto wel niet voor pakken, die hebben geen benen gekregen om te lopen jo.. nee.. om gas te geven. En ik zie die man eerlijk gezegt ook niet op zijn paard maar de Walmart rijden Tong uitsteken die pakt echt wel een auto.

Vind het eerlijk gezegt maar een lompe gast, of hij zijn dier gebruikt als werkdier of niet dat mag geen verschil maken in hoe je er mee omgaat. Het excuus dat het aan de cultuur ligt vind ik slappe hap eerlijk gezegt. Ik kan me eigelijk wel indenken bij dat paard, ik zou ook als een idioot te keer zijn gegaan gezien de ruiter op je rug niet te vertrouwen is. Concuquent je kinderen in elkaar meppen maakt het immers nog steeds een slechte manier van comminucatie Nors opkijken dus ik zie eigelijk niet in wat dat weer een goeie zaak maakt.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:01

Misschien geraakte men daar helemaal niet met een gewoon voertuig om die quad eruit te trekken?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 10:16

Benfan schreef:
Ik kan me eigelijk wel indenken bij dat paard, ik zou ook als een idioot te keer zijn gegaan gezien de ruiter op je rug niet te vertrouwen is. Concuquent je kinderen in elkaar meppen maakt het immers nog steeds een slechte manier van comminucatie Nors opkijken dus ik zie eigelijk niet in wat dat weer een goeie zaak maakt.

Trek je nu niet wat voorbarige conclusies? Als het paard de ruiter niet vertrouwd dan komt ruiter + paard daar niet eens denk ik. Ik denk juist dat juist in zulke landen waar paarden gebruikt worden als werkdier het vertrouwen heel groot is Lachen

Ik zie in het filmpje een paard dat schrikt, een ruiter die het touw loslaat en vervolgens een paard dat al bokkend en springend verder rent.... zelfs als de schrikactie al voorbij is Knipoog. Schrikken is prima, maar het paard gaat hierin gewoon door... paard zou van mij ook op zn lazerus krijgen Lachen. En daarnaast als het paard echt geen vertrouwen in de ruiter had gehad dan was het paard IMO echt niet voor de tweede keer richting de plas gegaan Knipoog.