specialized saddles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

specialized saddles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 07:28

willeke_x

Re: specialized saddles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:52

hihi ik heb daar ook al meer informatie over gevraagd, maar tot nu toe weinig informatie gekregen... Ben nl nog aan het twijfelen tussen een podium tex tech of een specialized saddle (international type).
Sandra van pleasure gaits verdeelt deze zadels. Ik heb eens gemaild naar haar. Je kan zo'n zadel altijd uitproberen bij haar (ze heeft een TW ranch en een piste ter beschikking). Ik wil van zodra'k terug kan rijden zo'n zadel gaan uitproberen.

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:16

ik heb er ook naar gekeken,maar uiteindelijk voor een gaston mercier gekozen,omdat de levering in nederland van specialized zadels niet zo soepel ging.
onno grund,smid van nederlands endurance team,en rijd zelf al 20 jaar endurance,rijd ermee,en vind het een heel fijn zadel
ook aangezien je het kan aanpassen aan de veranderingen van je paard wbt bouw-bespiering.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 11:01

willeke ik ben bij haar geweest maar ze had even geen proefmodel om uit te proberen
ik vind het erg mooie zadels maar zou graag van gebruikers willen weten of het onderklitten van dat spul goed blijft gaan

ik zou het zadel namelijk op 2 paarden willen gebruiken en zal dan steeds om moeten klitten

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:13

Ik ben de gelukkige eigenaar van een specialized saddle. Echt een heerlijk zadel, en wat een uitkomst dat je hem zelf kan aanpassen indien nodig. Ik heb mijn zadel via goedhard besteld.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:15

huh? heeft goedhard dan die zadels?
Ik wil in het voorjaar graag eens langsgaan bij sandra van pleasure gaits, vermits ik nu toch niet kan rijden...

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:23

willeke_nijs schreef:
huh? heeft goedhard dan die zadels?

Niet meer (ik had nog 1 van hun laatste) Ik weet niet of ze nog op voorraad hebben maar ze gaan niet meer nieuw bestellen omdat de kosten van versturen zo hoog zijn dat het de moeite niet loont.

In Belgie is nog wel een verkoop punt.

Ik heb het engelse model. En ik ben er enorm blij mee!! Het ligt op 1 knol dus hoe het zit met wisselen weet ik niet maar het is wel vrij agressief klitteband volgens mij...... Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:56

aaaaah yeps hier in hechtel-eksel zit een verdeler. Sandra van pleasure gaits. Is hier ook niet ver vandaan. Zodra'k weer kan rijden wil 'k met casandra eens zo'n zadel gaan uitproberen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:11

het lijkt me wel wat voor als ik een ander zadel wil.

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:50

Misschien kun je contact opnemen met goedhard, ze staan niet meer op de site. Maar wie weet kan hij je verder helpen?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:42

willeke_nijs schreef:
aaaaah yeps hier in hechtel-eksel zit een verdeler. Sandra van pleasure gaits. Is hier ook niet ver vandaan. Zodra'k weer kan rijden wil 'k met casandra eens zo'n zadel gaan uitproberen.

Waar licht Hechtel-Eksel precies?

Het lijkt mij ook wel een handig zadel, zeker voor een jong paard wat voortdurend veranderd in bespiering en bouw.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 15:57

hechtel-eksel ligt een 20 km van de nederlandse grens af. Als je via de baan hasselt - eindhoven (of eindhoven - hasselt) komt, rij je in hechtel-eksel door Lachen
Ligt in Belgisch Limburg.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:18

Bloos! Dat is een beetje ver weg, ik woon namelijk in het noord-oosten van Nederland, dat is ongeveer 3 a 4 uur van de Belgische grens. Ik had het Nederlandse Hasselt voor me Blond . Dat ligt voor mij wel in de buurt.

Op hun site zag ik dat ze ook op de Equitana staan, dan ga ik daar wel langs voor meer info (dat staat toch elke 2 jaar op het programma)

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:19

yeps maar ze staan ook op andere evenementen in nederland zoals de bit dag enz...
Ligt er in nederland ook een hasselt? hahaha zo grappig!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:27

Oké, maar dat kan ik niet vinden op hun site. Ik heb voorlopig toch nog geen haast. ik wil pas volgend jaar april/mei een ander zadel aanschaffen.

Het is wel een beetje verwarrend hoor al die gelijknamige plaatsen. Zelfs in Nederland heb je gelijknamige plaatsen.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:18

Je kunt ook rechtstreeks uit USA bestellen. Alleen zit je dan wel zelf met de verzendkosten e.d.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 19:30

Dat is ook nog een idee. We gaan volgend jaar toch naar Amerika, dus dan zouden we zo'n zadel zelfs gewoon mee kunnen nemen.

Zal het internet eens door zoeken, waar deze zadels verkocht worden.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:06

Ja maar kan je een zadel zomaar als bagage of zoiets meenemen?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:35

Ja hoor, geen probleem, als je hem maar aangeeft bij de douane. En je moet natuurlijk ook niet over je max mee te nemen kilo's komen.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:06

Dan is dat helemaal geen gek idee. Denk dat Goedhard best wil kijken hoe je de pads voor jouw paard het beste eronder kan plakken.

Neem dan wel wat van die extra pads en opvuldingen mee.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:18

Dat zou dan wel een slim idee zijn, maar ik moet eerst nog kijken of er dealers zitten in het gedeelte van Amerika waar wij naar toe gaan.

Ik kan in ieder geval op de Equitana de zadels bekijken of het echt wat lijkt, want we gaan toch pas na de Equitana op vakantie.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:13

Als je in Belgisch-Limburg zit dan kan ik Trail Horses Best Belgium heel erg aanraden, http://www.thbb.be . Ja Zelf superervaren endurancemensen (met vele internationale successen op hun naam), en zij is ook nog eens fysio. Ze verkopen o.a. Podium- en ROC-zadels, mijn beide ROC's komen ook van hun en ik ben er al vele jaren heel erg tevreden over!
ROC heeft een westernboom (vroeger van Podium, nu van Riesen) op flexibele panelen, die meebewegen met de rug. En je kunt zelf helemaal de vulling aanpassen/switchen tussen paarden. Zie http://www.r-o-c.de .
Het fijne is ook, als je ze tegenkomt op een wedstrijd kijken ze gerust even na of het nog goed ligt (ze komen ook aan huis hoor, maar dan heb je denk ik wel kilometerkosten).

Een zadel uit de VS meebrengen/laten sturen zou ik zelf niet doen, je hebt hier dan helemaal geen service. Ik zou een zadel altijd bij een goede dealer kopen, zodat je evt. om raad kan vragen als je denkt dat het niet meer goed ligt, en ook niet zo lastig zit met garantie. Het is toch veel geld waar je het over hebt, om over de rug van je paard nog maar niet te spreken.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:13

ja ik heb bij hun ook eens zitten kijken... De kans is groot dat het toch een podium wordt

Vulcan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 16:33

Nina_rex schreef:
Als je in Belgisch-Limburg zit dan kan ik Trail Horses Best Belgium heel erg aanraden, http://www.thbb.be . Ja

Of ook als je helemaal niet van Belgisch-Limburg bent Haha!
Bertho en Heidi passen gratis en voor niks in heel de Benelux! Ze zijn bij mij ook geweest (Mechelen) en vorige week is mijn zadel geleverd. (Voor diegenen die in Tessenderlo waren: de zwart met blauwe Roma was van mij! Go jij! Go jij!)
Deze week is Bertho dan nog eens langsgekomen om mijn zadel passend te maken op Sharoun dus we kunnen van start! Nu weet ik tenminste zeker dat ik een goed en passend zadel heb, zou het ook niet durven van zomaar eentje mee te brengen, alst dan ni past...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 19:09

jaaaaaa ik heb dat zadel nog gezien! Linda was toen nog tegen mij bezig: héééé willeke is dat geen zadel voor jou :p
hahahaha