Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Simmie schreef:Dat beetje haar geeft echt geen bescherming als ze de hindernis aantikken hoor!
Mijn paard wordt van top tot teen geschoren. Heb hele goede, degelijke crossbescherming en eventueel eventcream. Heb liever dat, dan dat ze het veel te warm heeft en niet voldoende af kan koelen en juist de pezen wil je goed koelen na een cross!
.
)...voor Ysselstein dus...tijdens de dressuurles begon ze al te puffen...en ze doet zo giga nazweten ...veel te riskant.heleenxx schreef:Zijn benen en zijn hoofd laat ik er trouwens altijd aan zitten.
Ik denk dat je paard dat wel op prijs stelt

maar ik denk dat t idd niet zo héél veel uitmaakt qua bescherming in de cross.
Lijkt me geen fijn gevoel
Eventinggek schreef:Pasjha is voor Helvoirt al geschoren, was er toen erg blij mee want t was toen weer eens opeens heel warm voor de paarden. Hij zit zowieso heel snel dik in de haren en dat is idd niet fijn met crossen. Verder scheren wij eigenlijk ook altijd tot aan de benen. Toch n beetje meer bedektmaar ik denk dat t idd niet zo héél veel uitmaakt qua bescherming in de cross.
Wat de eventingcream betreft: daar zijn al diverse topics over. Ik gebruik t pas vanaf M en dan zelfs nog alleen als er echt ook wat moeilijkere hindernissen in de cross zitten (flinke punten/bakken, hagen, skyjumps etc). Ik vind t voor t B en t L eerlijk gezegd n beetje overdreven, behalve als je n paard hebt die t echt nodig heeft. Maar daar vind ik dan ook weer van dat dat op zich weer niet zo verstandig is om mee te crossenLijkt me geen fijn gevoel
![]()
Goede beenbescherming is trouwens ook meer vanzelfsprekend met crossen. Voor B & L kunnen stevige pijpenkousen met springschoenen nog wel maar daarna moet je toch echt met echte crossbeschermers aan de slag.
.