Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sieppus schreef:Madeleine Brugman heeft een paar hele dure endurance paarden staan. Het zijn volbloeden.(Dat weet ik uit ervaring) Ben er wel eens geweest.
Lenneke_ schreef:Sieppus schreef:Madeleine Brugman heeft een paar hele dure endurance paarden staan. Het zijn volbloeden.(Dat weet ik uit ervaring) Ben er wel eens geweest.
Die doet toch eventing? Ik denk dat je iets door elkaar haalt.
Geeft niets hoor. Lenneke_ schreef:4 uur cup a soupGeeft niets hoor.
griebels schreef:Ben benieuwd wat het duurst verkochte endurance paard (in NL) is geweest eigenlijk. En hoe deze gefokt en geklasseerd was. Weet iemand dat?
wennie schreef:In de bit heeft ook een artikel gestaan van een belgische endurance ruiter die in paard die kant op verkocht heeft.
wennie schreef:En ik denk idd dat de sjeiks de paarden weg kopen om concurentie te elimineren.
, noem maar op.
Ik denk dat paarden uit NL, België en Frankrijk in een parcours met meer hoogte verschillen en een moeilijkere bomen in het voordeel zijn tegen paarden uit het Midden Oosten. Die paarden worden (denk ik) meer getrained voor vlakke harde bomen (woestijn) en dan met een flink hoog tempo. Om in technischere wedstrijden te kunnen winnen zullen ze (denk ik) toch sneller naar paarden uit Europa kijken.