Endurance - voor de ruiters met de lange adem!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 07:46

20 km lopen ze met gemak als ik een uur dressuur les heb zit ik zo op 7 km afgelegd.
Ligt ook aan wat je wilt oefenen eerste keer klasse 2 is het juist fijn om korte klasse 2 te starten de massa start en de vetgate en je kan altijd dan bv stoppen op de vetgate.

Dus ligt ook beetje aan wat je zelf voor ogen had .
En als je hem start heb je in ieder geval weer wat mooie trainings km erbij. :D

Hier is het meisje gisteren rondom op ijzers gegaan.
net een dag te laat donderdag ritje gemaakt heeft ze nog even snel een windje opgelopen van mijn hoefschoenen.
Dat gebied waar ik nu rijd samen met de verhoging van de intensiteit geeft toch problemen maar goed daarom staat ze nu op ijzers.
Even kijken hoe ze vandaag in de bak loopt vorige keer liep ze niet helemaal zuiver na het beslaan.
Maar as ze ok is mag ze morgen mee voor een langere ronde.

Klinkt niet fijn Billy leuk he paarden :(:)
Klopt die berekening was een tijd terug maar dat valt voor een 160 niet mee. :P
Succes met je interval ttraining.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 22:05

Toch maar ingeschreven voor klasse 1 kort! Prima voor een eerste wedstrijd in het seizoen en het gaat toch wel weer kriebelen om lekker te starten met hem :)

lideli

Re: Endurance - voor de ruiters met de lange adem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 17:06

Goed dat je toch gaat starten Monody! Lekker van gaan genieten *\o/*

Wat een pech billy…. Hopelijk knapt ze snel op!

Bevallen de ijzers scooby?

Ik ben vanochtend op het strand wezen trainen met mijn schimmel ter voorbereiding op Renesse. Hij was al jaren niet op het strand geweest dus ik was wel een beetje nerveus. Maar hij heeft zich keurig gedragen en had veel steun aan z’n wedstrijdmaatje. Hij mag volgende week de 30km lopen :j

Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 21:17

Oh wat een heerlijk plaatje.
Denk dat mijn meisje een feestje gaat bouwen van die openheid. :D

Ijzers zijn lekker ze heeft niet veel gedaan deze week Vorige week rondje bos gedaan.
morgen aan de longe zaterdag les en zondag een groter rondje maken.

Goed plan hoor Monody lekker starten. :j

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 09:28

Hier zijn de plannen gewijzigd. Naud staat voor het juiste huisje te koop. Mocht iemand weten dat een kennis een leuke fanatieke buitenrij (endurance) pony zoekt mag die persoon zeker contact opnemen.

Ik vermoed dat we niet meer op endurance wedstrijden gaan. Daarnaast misschien beter hem weer iets meer rijpony om te scholen want veel ruiters zijn zo een hoog tempo niet gewend. Kijkers gehad, eentje zelfs 3 keer (ook naar buiten) maar hij is te voorwaarts.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 18:51

Wat jammer dat je gaat verkopen hopelijk vind je een fijn plekje.
Ik weet niemand zo 123

Hoe is vandaag gegaan Monody?

IK heb vandaag ook lekker van de zon genoten .
Ze gaat zo fijn op dit moment.
Nou moet ik eerlijk zijn we rijden meer dressuur dan ooit.
Vinden we beide nog leuk ook.
Dus misschien ook maar eens tussen de witte hekjes gaan spelen

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 22:22

Marnix heeft het super goed gedaan vandaag, het was heerlijk om over het strand te rijden. We hadden 11,47 km gemiddelde snelheid maar helaas afgekeurd op locomotie. Hij liep kreupel rechtsvoor, ik zag het al in mijn ooghoek met aandraven. Tijdens de rit helemaal niks gemerkt dus het is even een flinke knauw voor mijzelf. Eenmaal thuis aangekomen liep hij nog niet lekker in draf. Onderbeen en pezen voelen allemaal niet dik en warm dus ik denk overbelasting van zijn spieren in de schouder oid. Ik hoop dat het met een sisser afloopt. Beetje bitterzoete nasmaak van vandaag. |(

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-26 23:43

Ah nee dat is zuur zeg.
Nooit leuk als ze niet ok lopen.
Even paar dagen rust en dan maar weer even opnieuw kijken.
Het weer was echt wel heel fijn he.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 08:51

Zo zonde voor jullie monody :\ maar laat je alsjeblieft niet ontmoedigen. Dit is pech en zuur, maar jullie doen het echt heel goed.

Wij hebben gisteren genoten op het strand *\o/* River heeft zich voor zijn doen echt heel goed gedragen. Net te hoge hartslag op de finish (68), maar bij de tweede meting wel goed. Dus hij heeft zijn eerste lange klasse 1 gehaald :):) Zo trots. Wel ook alle dank aan ons rijmaatje. Zo heerlijk kunnen rijden met haar samen
Afbeelding

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 13:31

Jullie hebben het echt super gedaan Elise!! Mag je trots op zijn :D

We doen het inderdaad de komende dagen even rustig aan. Marnix loopt nu iets beter dan gister maar nog steeds stijf/kreupel rechtsvoor, vooral in draf. Verder oogt hij happy en met zijn looplust is niks mis. Gelukkig staat hij lekker 24/7 buiten dus aan onbelaste beweging geen gebrek. En ik denk dat het goed is dat hij door de fysio wordt behandeld maar zijn benen voelen gelukkig nog slank aan :) Dan gaan we daarna ons mentaal en fysiek klaarmaken voor de rit in Tilburg!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 06:33

Hahaha leuke one liner :')

Hoe is het nu met Marnix?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 20:11

Zijn er hier nog mensen die Zutendaal gaan starten?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 21:57

Ja ik *\o/*
Wij gaan de 60km starten. Wat wil jij gaan starten scooby09?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-26 22:18

lideli schreef:
Ja ik *\o/*
Wij gaan de 60km starten. Wat wil jij gaan starten scooby09?

Ik had de 40 in de planning .
Eerste keer buitenland ben heel benieuwd en vind het spannend dat ik geen idee heb hoe alles gaat lopen :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 22:11

Monody hoe is het met Marnix?

Vandaag met Arie een vlieg rondje gedaan in Leende, witte lus een paar keer verkeerd gereden en best wat hekken moeten afstappen omdat Arie bedacht dat ie er niet doorheen kon toch nog 15,4 gehaald. En de andere lus 17,4! Dik tevreden dus :D

Ook wel eens leuk om een lus in 40 minuten te rijden. Zie je de mensen die de vetgate ingingen toen je vertrok net opzadelen :Y)

Hoe ging het bij de rest?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 06:48

haha ik zag het op de lijst ja . Ik weet niet of Bella dat heel leuk gaat vinden zo vlot moeten lopen.

Mooie training denk ik voor welke wedstrijd.?

Hier een rustige week en maar goed ook ze heeft gekke plekjes denk een schimmel.
Was al met imavarol...Ze zit dikker in het haar dan ik graag gezien zou hebben deze tijd van. het jaar.
Misschien heeft ze wat onder de leden.
Ze loopt prima is blij wil ook nog graag mee maar lijkt wat sneller buiten adem.
Gun haar even haar herstel.
En anders bloed trekken kijken if er wat te zien is.
Maar kan ook prima de tijd van het jaar zijn verharen kost energie.

Maandag even achter het KNHS aan heb mijn Ridings Permission nog niet binnen ook niks over gehoord.
Weet iemand hoelang dat zou mogen duren?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 17:04

Wij hebben gisteren ook heerlijk gereden in Leende :)) voor het eerst eens echt op snelheid en wauw wat was dat fijn!
Nog even door trainen en dan op naar Zutendaal.

Arie was super gisteren :)F

Meestal duurt dat niet zo heel lang hoor scooby…
Ik moet de Belgische regels wel weer even opzoeken. Tijd geleden dat we daar gestart zijn

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 21:19

Wat fijn hoe vlot heb je gereden?

Krijg je hem digitaal ja toch?
Oh ja goede ik zal ze eens opzoeken ook moet wel goed beslagen ten ijs komen natuurlijk.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 08:24

14,93 km/uur laatste rondje zelfs 16,2 km/uur.
Thuis in de training pakken we weleens een snelle ronde, maar tot nu toe op wedstrijd niet zo gedaan.

Ik heb net per mail mijn riding permit ontvangen. Vorige week aangevraagd. Dus als jij hem nog niet hebt zou ik idd even bellen

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 12:30

Wat een goede resultaten!!
Wij zijn niet gestart .
Haalde pika in de ochtend uit de weide met een verse schaafwond echt net boven de hoef. Stom stom niet gemonsterd thuis.
Kreeg met de voorkeuring een B voor locomotie .. niet kreupel niet er in zakken maar wel met dat been af en toe trekken doordat wondje toch gevoelig was.
Dus heb besloten niet te starten.
Zondag zat er gelukkig al een mooi korstje op en verder niet dik of warm dus heb thuis maar een lekkere ronde van 27 km gereden.
Balen zoiets maar tis wat het is.
Hoorde dat de route behoorlijk mul was en veel zand de eerste ronde en wil niet pika dat aandoen dat dan het wondje heel de tijd loopt te schuren en alsnog groter word

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 12:36

Dat was een verstandig besluit, little_birdy! Het was met al dat zand (en evt. koelwater) denk ik ook wel de vraag of het korstje was blijven zitten.

En de andere zaterdagstarters heb ik ook voorbij zien komen (jullie mij ook, maar ik zat niet te paard ;-) )

Ilonka, heb je je RP binnen inmiddels?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 18:04

Wat een mooie opbouw van snelheid keurig gedaan.
Als jij hem binnen hebt zal ik hem ook wel krijgen al heb ik er net wel een mailtje uitgedaan heb hem 1 April al aangevraagd namelijk.

Verstandige beslissing hoor Little Birdy
Soms komen dingen ook zo onhandig uit...
Welke staat nu weer op de planning?

Heb er even een mail achteraan gestuurd Hilli

Ze heeft deze week rust gehad eind deze week nog even een blok training en dan zou ze klaar moeten zijn voor Zutendaal.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 18:47

Zou ook graag een keer in het buitenland willen starten en dan een meerdaagse. Maar zie door de bomen het bos niet wie wat waar en hoe …

Goirle op 6 juni weer een korte klasse 2

En ga over 3 weken een 2 daagse “recreatie” rit rijden in Wijchen. Is 2 x 25 km. Was eigenlijk mijn planning om die op het gemakje te rijden maar nu kan ik daar best wat meer op tempo rijden nu afgelopen weekend niet doorging.
Is weer een mooie training meteen

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 20:49

Slimme keuze voor pica! Het was een wisselende bodem, leuk om te rijden geeft je wat denk vermogen maar wel wat mullere stukjes. Ze zal je dankbaar zijn denk ik!

En die archie, je had m goed verstopt, kon m niet vinden toen we weg gingen }:)

Hilli, waar had jij je verstopt?

Voor Arie was het een meeting waar we staan na de winter (nu ik dit zo typ schrik ik er bijna van, hoe makkelijk het klinkt dat dit even een test wedstrijd was :Y) ) en vanuit hier ga ik even kijken of ik plan a b of c ga uitvoeren. Hij staat erbij alsof ie niks gedaan heeft. Vandaag een klein rondje hard gelopen, of althans ik deed een poging tot hardlopen. Volgens mij heeft ie mij 4 kant uit gelachen :Y)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-26 23:01

@billy3105: in een fluoriscerend geel hesje :)) (net als in Renesse)