[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SCC

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 16:20

@ Sychess. nu weer opgeknapt na het vele ziek zijn? en hoe waren jouw lessen?
Gave buitenrit foto! hier durf ik het niet aan met de jonge monsters en buitenrit....

@xDenies ik volg jou en beeb ook sinds een paar dagen (Team cu.......)

@Evercreek fijn dat ze zo op het oog geen last lijkt te hebben van de blessure, en fijn dat ze zich goed voelt om de benen te strekken. jij wat grijze haren rijker? :')
Hoop voor je dat de les doorgaat, maar ik snap dat het qua weer ook echt onvoorspelbaar is.

Hier de paarden nu in de middag even buiten spelen. de zon staat op de rijbak en de toplaag van de bak is eindelijk veilig genoeg ontdooid *\o/* na de eerste "dolle 10 minuten" staan ze heerlijk rustig en genieten van de zon en kijken ze naar wandelaars die langs komen.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 16:34

@SCC, lief dat je het vraagt :)

Was in december al ziek, griep. Vanaf oudjaarsdag tot ik dacht.. 6 of 7 januari buikgriep gehad. Veeeeel vocht verloren (3 kilo). Was ik net even beter, kreeg ik vandeweek weer een verkoudheid (gelukkig geen griep, cadeautje van stage). Nu weer fit (geloof ik) en van plan om heeeel lang niet meer ziek te worden :P

Lessen waren oke, ik rijd eigenlijk alleen nog maar op Q en soms voelt dat meer een beetje alsof ik Q's conditie op peil houd dan dat ik zelf wat leer. Maar de lessen zijn wel leuk :)

Vanaf komende week ga ik lessen bij iemand thuis, op haar paard (nog wel van Ed les). Ben erg benieuwd hoe dat gaat. Dat is natuurlijk niet zo'n lespaard met alle knopjes erop. Heb er wel zin in! Heel leerzaam, denk ik.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 16:41

Sychess schreef:
Neeeee joh. De meeste gaan gewoon mee. Een paar twee- en driejarigen staan te koop. En Jill.

Wanneer ze precies gaan weet ik niet. Ze zitten er sowieso nog tot april in elk geval.

[ Afbeelding ]

Vanochtend een prachtige buitenrit gemaakt! Ben alleen nu net pas weer opgewarmd, brrr.

Ze hebben de boel ook nog helemaal niet verkocht toch ? :o

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 16:43

Toushie schreef:

Haha :P Jawel. Ze hadden er al vrij snel iemand voor.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 17:19

Sychess schreef:
Toushie schreef:

Haha :P Jawel. Ze hadden er al vrij snel iemand voor.

https://www.funda.nl/detail/koop/hengel ... /43283141/

Nou ik zag dit op funda. Want anders staat er toch wel verkocht onder voorbehoud oid. :o?

Of op zn minst onder bod.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 18:27

Oh..hmm misschien is er dan inmiddels alweer iets veranderd. Zou best kunnen

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 14:25

@SCC: Les ging vanochtend inderdaad niet door, had het eigenlijk ook wel een beetje verwacht maar blijft jammer. Maar goed, mijn Alpenpad is gisteren wel binnen gekomen *\o/* Ik manifesteer maar dat ze binnenkort weer langzaamaan wat mag gaan doen. Gisteren laatste laserbehandeling gehad, over twee weken wordt ze los gemaakt en daarna in overleg met de dierenarts wat de vervolgstappen zijn. Ik heb ook nog geen idee hoe ze op de volte loopt, dat ga ik over twee weken met de fysio bekijken. Dan weet ik ook wat ik terug kan koppelen aan de dierenarts. Het blijft mijn doel om van de zomer op buitenrit te kunnen, al is het dan maar in stap.

@Sychess, wat een heerlijke foto en prachtig weer! Hier is het behoorlijk guur, koud en regen :=
Hopelijk is diegene die de Magnolia Ranch overneemt van plan om de trailtuin aan te houden, het lijkt me zo gaaf om dit ooit nog met Miracle te kunnen doen!

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 20:54

Sychess schreef:
@SCC, lief dat je het vraagt :)

Was in december al ziek, griep. Vanaf oudjaarsdag tot ik dacht.. 6 of 7 januari buikgriep gehad. Veeeeel vocht verloren (3 kilo). Was ik net even beter, kreeg ik vandeweek weer een verkoudheid (gelukkig geen griep, cadeautje van stage). Nu weer fit (geloof ik) en van plan om heeeel lang niet meer ziek te worden :P

Lessen waren oke, ik rijd eigenlijk alleen nog maar op Q en soms voelt dat meer een beetje alsof ik Q's conditie op peil houd dan dat ik zelf wat leer. Maar de lessen zijn wel leuk :)

Vanaf komende week ga ik lessen bij iemand thuis, op haar paard (nog wel van Ed les). Ben erg benieuwd hoe dat gaat. Dat is natuurlijk niet zo'n lespaard met alle knopjes erop. Heb er wel zin in! Heel leerzaam, denk ik.
Dan heb je het goed te pakken gehad dat je zo lang ziek bent geweest en zoveel vocht bent kwijt geraakt! Ik duim voor je dat je voorlopig niet meer ziek raakt.
De lessen "conditie op peil houden" is kwa gevoel wel lastig. anderzijds, heb jij het gevoel niet juist omdat je het goed kunt wat de instructeur je probeert te leren? Dan zou het een mooi teken zijn als je iets kunt zonder dat het veel moeite kost :). En alvast veel plezier met het andere paard en de lessen!

Evercreek schreef:
@SCC: Les ging vanochtend inderdaad niet door, had het eigenlijk ook wel een beetje verwacht maar blijft jammer. Maar goed, mijn Alpenpad is gisteren wel binnen gekomen *\o/* Ik manifesteer maar dat ze binnenkort weer langzaamaan wat mag gaan doen. Gisteren laatste laserbehandeling gehad, over twee weken wordt ze los gemaakt en daarna in overleg met de dierenarts wat de vervolgstappen zijn. Ik heb ook nog geen idee hoe ze op de volte loopt, dat ga ik over twee weken met de fysio bekijken. Dan weet ik ook wat ik terug kan koppelen aan de dierenarts. Het blijft mijn doel om van de zomer op buitenrit te kunnen, al is het dan maar in stap.
*knip*
Jammer dat de les niet doorging! maar als zijn bak zoals de mijne was snap ik het wel, ik had stukken ontdooide bak maar ook stukken ijsplaat. Ik heb mijn eigen paarden vandaag dus ook niet buiten durven zetten.
Oeeee wat voor Alpenpad heb je gekocht? Ik vind ze mooi, maar helaas tot nu toe niet de juiste gevonden voor mijzelf....

Ik hoop voor je dat je doel van buitenrit vd zomer mag uitkomen met Miracle! Is ze al verkeersmak?

Ik ben nu bezig met onze jonge hengst en als het goed is kan ik zeer binnenkort heel mooi nieuws delen....
Maar ik ben nu al bij :D

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 20:59

@SCC, te vroeg gejuicht. Vanochtend weer met koorts wakker geworden :+ ik weet niet wat het is de laatste tijd.. ik was voorheen nooit ziek. Misschien omdat ik nu meer rust voor mezelf neem. Eerder te druk om ziek te worden, denk dat veel mensen dat wel herkennen :')

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 13:38

@Sychess heel herkenbaar inderdaad! Ik lijk altijd ziek te worden tijdens vakanties, net alsof je lichaam dan in de rust komt en weet dat je tijd hebt om ziek te zijn :') Niet leuk iig, beterschap!

@Scc: de bak bij ons op stal is wel goed, het land is wel nog bevroren dus bij ons komen de paarden om de beurt in de bak/paddock zodat ze allemaal wel even buiten hebben gestaan.
Ik heb geen idee hoe Miracle op verkeer reageert, heb niet het idee dat ze verkeersmak is maar gezien ze niet zo snel onder de indruk is denk ik niet dat dit een probleem gaat worden. Voordeel is dat wij dicht bij een bos zitten en ik maar een klein stukje in het verkeer hoef deel te nemen voor ik er ben. Scheelt ook dat ik zelf niet bang aangelegd ben en echt in de mindset zit van "gewoon doen en we zien wel hoe het gaat" _O- ben wel van plan om de eerste twee a drie keer met een ervaren paard naar buiten te gaan, ben niet helemaal roekeloos :')

Edit: Ohja, ik heb gewoon de standaard square Alpenpad:
Afbeelding

Ik denk dat deze heel mooi gaat passen bij mijn nieuwe zadel, niet te overdreven en neemt geen aandacht weg van het zadel; die moet ik binnenkort maar eens laten aanmeten en bestellen. Kan wel drie maanden duren voor het uit Amerika aankomt (en met die constante import/export wijzigingen daar kan het zo nog wel langer duren). Ik wil een donkerbruine cutting of barrel zadel, met zwarte seat en flower tooling <3

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 16:24

Sychess schreef:
@SCC, te vroeg gejuicht. Vanochtend weer met koorts wakker geworden :+ ik weet niet wat het is de laatste tijd.. ik was voorheen nooit ziek. Misschien omdat ik nu meer rust voor mezelf neem. Eerder te druk om ziek te worden, denk dat veel mensen dat wel herkennen :')
Ah neeeee. dat meen je niet! |(
snap het te druk om ziek te worden stukje, inderdaad altijd ziek als ik eens aan mijzelf denk door rustiger aan te doen..

@Evercreek het niet bang zijn, en jouw mindset zijn echt wel het beste voor buitenritten met een jong paard!
zo zeg ik ook vaak, ik kom altijd weer thuis, alleen de snelheid waarmee we thuis komen moeten we nog bepalen... :D maar de eerste keer en ervaren paard mee is al goud waard!

die opmerking over het neutrale pad om de aandacht van het zadel niet weg te halen is een hele goede!
nieuw zadel, ik dacht dat je er al 1 had? Laat je er 1 op wens maken via Way of....? Ik ben gek op mijn aanvraag zadel (totaal tegenovergestelde van jouw kleur).

Aan de mensen hier, wat voor type zadels hebben jullie? Ik heb eigenlijk alleen maar met ranch en calfroper type zadel gereden...

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 16:35

Dat klopt SCC, ik had bij Westernwayoflife inderdaad een zadel gekocht, maar die bleek achteraf niet goed te zijn, skirts lieten los precies bij de ruggengraat. Had hij zelf ook niet gezien en heeft hij supernetjes opgelost hoor! Nu is die inmiddels gemaakt dus als ik het andere zadel laat aanmeten dan kan ik dat zadel weer gebruiken om weer op te bouwen. Dit zadel krijgt Simon dan weer terug wanneer mijn nieuwe zadel er is.
Dat zadel dat ik van Westernwayoflife had overgenomen was tweedehands en gebruikte hij voor een van zijn eigen paarden.
Gezien ik toch al veel geld ben in deze maanden met de dierenarts, laseren etc. kan een nieuw zadel er ook nog wel bij, dan weet ik 100% zeker dat het past en dat ze daar iig geen problemen van kan krijgen. Wil nadat ze is opgeknapt van deze blessure de dierenarts voorlopig niet meer zien :=

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:46

Degene die al eens obstakel clinics / courses gedaan hebben

Weten jullie toevallig hoe dit noemt?
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:47

Geen idee. :+
Draaien die barrels rond?

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 08:48

Bellatrix schreef:
Geen idee. :+
Draaien die barrels rond?

Ja haha. Wil het zelf maken voor mijn schriktraining maar heb heel google al afgezocht. Wordt gebruikt in extreme cowboy racing.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 09:18

Sentir schreef:
Degene die al eens obstakel clinics / courses gedaan hebben

Weten jullie toevallig hoe dit noemt?
[ Afbeelding ]

Het is een barrel push. Of push the barrels.

Eigenlijk gewoon heel letterlijk dus.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 09:19

Ik ken dit niet, in een gewoon trail parcours zit dit niet. :+

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 10:29

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 14:36

Mondy, Joker weer z'n draai gevonden zonder z'n kiezen? Heeft hij nog genoeg over? Dat verval gaat een keer beginnen helaas :( Voer je bij?

Evercreek gaat het goed met Miracle? Reageert ze goed op het laseren en was ze goed op de volte/harde?

Amanda, hoe gaat Noura? En Jim ook goed door de winter gekomen?

Denise, de blessure ligt steeds verder achter jullie maar blijft het goed gaan? Was de clinic geslaagd?

Toushi, heeft jouw schouderherstel ook doorgezet? Heeft Indian het weert goed opgepakt nadat de snijtanden getrokken zijn? Gaat snel he? Skeeto pakte het gras en hooi eten direct weer op nadat alles getrokken wordt. De lucht is alleen de eerste weken niet te harden :D :')

Marlies, heb je nog wat kunnen vinden om te rijden?

Prachtige foto Sychess

SCC, met Fudge ook alles goed en maakt hij stappen onder het zadel?

Hier zijn we 2 maanden verder nadat beide paarden zijn verhuisd. Ik ben zelf nog niet los van onze oude plek waar Skeet lang heeft gestaan, maar dat kost tijd.
Skeet gaat ook nog niet zoals ik zou willen, iets met oude bomen en verhuizen...Die geef ik ook nog maar de tijd. Zijn gebit gaat qua kiezen helaas ook achteruit. Vrijdag is de tandarts geweest, hij heeft geen snijtanden meer vanwege EORTH dus zijn kiezen zo lang mogelijk goed houden is een must. Met 22 mag ik niet klagen, maar ik had de achteruitgang liever uitgesteld met alles wat hij al heeft.

Whiz daarintegen heeft de draad helemaal opgepakt hier. Bijzonder hoe flexibel die jonge paarden nog zijn. Hij gaat veel mee naar buiten om te wandelen en op die manier verkeersmak maken. Dat doet hij heel keurig. In maart gaat hij op kamers voor 3 weken en wordt hij beleerd door Chris Lucchina. Na de zomer wordt hij verder doorgereden en genieten we de zomer nog van hem.

Afbeelding
Afbeelding

Heel fijn om de 2 paarden op 1 plek te hebben. Dan heb je deze geluksmomentjes: <3
Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 15:35

Zo eindelijk weer eens op de laptop dus tijd voor een grotere bijleespost !

XDenies : Osteopaat ben ik eerder wel eens geweest maar haalde toen weinig uit. Maar wel een optie om nog eens naar te kijken inderdaad _/-\o_
Die kerstclinic echt super leuk zo verkleed . En je virtual met zulke cijfers ! Wolkje *\o/*
Die sneeuwfotos is wel echt prachtig., wat een plaatje.

MondyJoker : oooh snap wel dat je daar heel blij van word dat je na zo lange tijd weer eens op kan stappen. En dan ook nog zo ontzettend braaf. Wat een heerlijk gevoel.

Paint_lover , weer hersteld van je slijmbeursonsteking? Wel toffe rijfoto's zeg. Hoed gaat het met frosty en haar dracht ?

Evercreek: Les in de sneeuw. Fijn dat het te doen was en niet glad? Je eigen paardje zien rollen en genieten is altijd fijn.
koffie of thee mag dan ook wel , om je handen op te warmen :+
Snap wel dat miracle af en toe begint te hupsen. Dat op rust staan word ook een keer saai.

Marlies : oh erg lastig als je zo last heb van de kou met je handen. En raynaud is niet bepaald een pretje dan nee. -O-
Jammer dat je niks van bueadandys heb gehoord. Dat bijrijdpaard is ook niks geworden ?

@SCC : lekker late reactie van mij. Maar ik ben vanochtend in Haskerhorne geweest. Onderlinge van the cowgirls.
poh je bent ook even goed ziek geweest dan zeg.
En kan je het goede nieuws al delen??

Carien : Fijn dat ze samen op dezelfde plek staan nu. Wel jammer dat het niet bij je oude plek kon wat zo vertrouwd was voor skeet.
Whizz ziet er goed uit , hij begint steeds meer 'paard' te worden op de foto's.
Uiteindelijk toch een beslissing kunnen maken waar je hem heen brengt. Chris gaat hem de basis leren ?
Die laatste foto is wel echt heel leuk <3

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 15:53

@Carien: het is natuurlijk altijd wel een dingetje voor paarden om te verhuizen, en net zoals met mensen gaan de 'kids' hier vaak beter op dan de vastgeroeste oudjes. Ik weet zeker dat Skeet ook zijn plekje gaat vinden :) Hopelijk kun je de achteruitgang van het gebit ook wat remmen, al is dat lastig bij paarden. Heeft de tandarts hier ook tips voor gegeven? Ik ken een aantal paarden die ook hun snijtanden missen, maar die lijken zich goed te kunnen redden iig.

De fysio heeft Miracle groen licht gegeven om weer langzaam op te bouwen, uiteraard wel in overleg met de dierenarts. Dus die komt over drie weken voor een echo. Wel is het been zo nu en dan nog warm, hoefde me hier volgens de fysio niet druk om te maken en dat dit ook kan betekenen dat het been aan het herstellen is. Zolang ze maar niet kreupel loopt, het been dik wordt of heel heet wordt.
Blijf het toch spannend vinden, hopelijk kan de dierenarts me over een paar weken gerust stellen :=

Miracle gaat volgende week verhuizen, naar een prachtige grote paddock paradise wat niet alleen groter en dichterbij is, maar ook nog goedkoper _O- Waar ze nu staat komt ze niet genoeg buiten en heb een kleine meningsverschil met de pensionhoudster gehad omdat ze blijkbaar ook alleen werd gezet. Plus het land is naar de sodemieter en mag je gerust een modderbad noemen, met de aankomende regenperiode zal dit ook niet snel beter worden. Om haar nou de hele zomer op een paddock te laten staan vind ik ook wel weer wat. Dus een plekje in de buurt gebeld en ze hadden ruimte voor een merrie *\o/* Niet gedacht want er zijn niet vaak mensen die daar weg willen en dat ik er letterlijk lopend naar toe kan, want we lopen er vaak met de hond langs, is een leuke bonus.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 18:36

Lief dat je het vraagt Toushie! Mn slijmbeursontsteking gaat redelijk goed, soms nog wat last van maar dan heb ik of teveel gedaan of weer eens een stomme beweging gemaakt :Y)

Frosty gaat lekker, nog 68 dagen tot veilig dus begint op te schieten :D

Afbeelding
Afbeelding
Foto's van eergister.

Vandaag even gezadeld en wat stap/drafwerk gedaan. Gaat nog net _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze denkt er het hare van :')

Camera systeem (foscam ip camera 5mp, router met 4G datakaart en n hele lange verlengkabel) vrijdag even getest want ik kan t maar vast klaar hebben liggen. Maar die ook werkend gekregen en mooi volledig beeld...
Afbeelding

Nu aan het bedenken of ik n volgtopic zal gaan maken, ben al zolang uit het fok gedeelte dat ik t nog niet helemaal weet...

En mezelf druk aan het maken over stamboeknamen, eerst had ik die zo uit mn mouw geschud... Bij Frosty had ik m pas bij 7 maanden dracht en nu zitten we zo goed als op 9 maanden en ben ik er nog niet (helemaal) uit, gaat lekker *not!*

Ach, heb nog even de tijd :P

@Evercreek: fijn dat Miracle groen licht gekregen heeft! Hopelijk over een paar weken n positieve scan, dat t been af en toe warmer kan aanvoelen kan ik wel plaatsen. Zou me daar ook niet al te druk over maken zolang die niet dikker wordt.

Oew, verhuizen.... dat zal ook wel weer even spannend momentje zijn maar zo te horen wel een slimme keuze!

@Carien: Verhuizen is altijd een dingetje.... de ene is daar sneller aan gewend dan de ander (geldt ook voor mensen). Frosty is bij de laatste verhuizing 1 dag even wat onwennig geweest maar daarna had ze haar draai gevonden, ik ben helemaal niet onwennig geweest maar scheelt denk ik wel dat wij terug verhuisde naar een stal waar ik 7 jaar gestaan heb...

Aw die laatste foto is mega cute!!!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 18:58

Zo die is al goed rond zeg. Snap wel dat ze er het hare van denkt. Die moet een skippybal meedragen haha.
Fijn dat de camera het doet en mooi duidelijk beeld.

Ja dat zal nogal wel een tijdje door kunnen zeuren geloof ik. Maar fijn dat het beter gaat.

Ik máakt echt van te voren al lijstjes met namen en ook voor stamboom en kan dan wat meest past en leuk is.
Kwa gewone namen. Vaak zijn het namen die niet op mijn lijstje stonden :') dus waarom ik überhaupt nog lijstjes maak

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 19:08

Carien wat balen dat Skeet ook zo met de tanden aan t rommelen is. Maar wat onwijs fijn dat je ze nu samen hebt <3

Oh wat fijn dat miracle straks lekker naar buiten kan <3

Frosty en dr heerlijke snoet :D

Lief dat er naar Joker gevraagd is. Zijn gebit (van wat er van over is) is goed geheeld nu verder gelukkig.
Ik was vooral bang dat het een weerslag zou hebben op zn gewicht deze winter maar tot nu toe doet ie t zo ontzettend goed <3

Paar weken geleden
Afbeelding

Vanmiddag ff los gelaten in de bak en zn (hals)deken gewisseld voor alleen een regendeken
Afbeelding

Hij zou iets meer spekkies mogen hebben maar mist natuurlijk ook bespiering en is nooit dik geweest. Maar vergeleken met de voorgaande winters ben ik hier zo blij mee <3

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 19:21

Voor zijn leeftijd ziet hij er ondanks de bespiering echt wel netjes uit hoor.
Fijn dat hij het zo best goed doet :)