Wedstrijden kletstopic 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 08:47

Dat snap ik, super gedaan!

Bloem ook gefeliciteerd en Audesta succes vandaag!

Wij hadden gister finale. Ze had helaas net teveel spanning in dr lijf door wat drukker voorterrein, dus kwam niet aan rijden en toen ik dat ergens wel even moest een hele dikke storing. Jammer, maar daarna pakte ze gelukkig wel weer goed op, dus kon afsluiten met een iets braaf maar foutloos galopgedeelte. Ene jury ondanks terechte 2 nog winst, dus viel nog mee. Ergens achteraf jammer om te zien dat dat ze als ze zichzelf geweest was, ze bij de bovenste helft had kunnen lopen. Maar dat is de sport, we moeten het samen doen en voor nu was dit het beste wat we ervan konden maken.
Juryverschil op onderdelen was ook typisch, maar he, ook dat is de sport :+

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 13:59

Gefeliciteerd allemaal
Jammer Nouki maar fijn dat het daarna goed ging
Ik ben gisteren op pad geweest

Niet mijn beste proeven ,in 1 meerder fouten omdat ik de lezer niet hoorde.
(En ik leer me proeven altijd goed maar gisteren error)
In de ene proef geen winst in de ander wel en 3e
Ik.mag nu lichte tour.
Nog even goed oefenen

xMyrth

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 14:11

Jammer van de spanning Nouki, al heb je toch maar wel mooi die finale gereden! Overall een prestatie waar je trots op mag zijn :D

Ziezoziezo, ga je ook al lichte tour starten? Of blijf je nog even waar je bent? :)

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 16:42

Niemands beste weekend dus. Ik heb echt heel fijn gereden, kreeg haar eindelijk stukken voor elkaar als thuis ook (maar mijn instructie was ook eens mee dus dat was fijn). Schijnbaar rijd ik als ik zelf losrijd alsof ik de trein moet halen :')

Helaas dikke storingen in de galop maar daar had ik op gerekend. Winter, frips, merrie :+

De jury wou duidelijk een ander beeld zien, ook geen probleem, ik ben heel trots op mijn dame <3

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 17:31

xMyrth, Toch nog mooie punten gereden ondanks het nope moment, gefeliciteerd!

Noukie, jammer dat er te veel spanning was en het blijft inderdaad een jury sport :')

Ziezo, jammer van de foutjes maar super leuk dat je nu lichte tour mag starten!

Audesta, he jij ook al wat minder jammer. Maar wel fijn dat je trots bent op je paard, dat is ook belangrijk

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 17:39

Gefeliciteerd Ziezo, gave mijlpaal! En stom dan he, ken je de proef en toch...

Audesta, jammer, ook jij dus even 'last van' de jurysport. Wel fijn dat je op het frisse na fijn gereden hebt!

En tsja, ik keek nog even goed terug, heb op 2 stap onderdelen al 6 punten juryverschil _O-
Idd trots dat ik in dat deelnemersveld kon meerijden en nu weer lekker doorknutselen richting zzz

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 18:46

Hier geen last van jurysport maar wel van de 1 keer in de tig jaar griep. Ik mankeert vanalles maar griep heb of verkouden ben ik nooit. Echt maar 1 keer in de zoveel jaar, laatste keer was vlak voor covid. :+

En dat terwijl ze vrijdag zo fijn liep en we zelfs goede wissel gesprongen hebben. Van rechts naar links hebben wr al eens vaker gedaan in al die jaren, maar links naar rechts alleen nog maar paar keer in de les bijna 2 jaar geleden. Dus ik was blij!
En nu baal ik want ondanks medicatie was ik noet fit genoeg om vandaag erop te klimmen...
Toch goed gedaan allemaal!

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 19:50

My wish max dat is helemaal
niet fijn, beterschap.

Audesta herkenbaar ik hoef er maar iets te laat op te zitten dan ik in mijn hoofd heb , en dan gaat de turboknop aan, ga hard rijden net alsof ik dan de tijd in kan halen :D
Ik had gisteren ook wel weer 5% verschil.

Mijn volgende wedstrijd ga ik lichte tour.
Paar jaar geleden zouden we hem laten inslapen omdat hij van de ene blessure in de andere ging en toen leek het niet meer goed tekomen.
En heb altijd in mijn hoofd dat het ook zo maar eens klaar kan zijn (maar nu ik 3 keer in de week rijd ipv 5 gaat het goed, was te fanatiek, een lijf heeft ook hersteltijd nodig)
Ik zie wel kan altijd weer tijdje geen wedstrijd rijden als het niet lukt op wedstrijd

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 11:24

Wat jammer Noukie, ik blijf mij soms ook verbazen over het juryverschil :o :=

Wow ZZ, gewoon lichte tour, gefeliciteerd, wat een mijlpaal!

Beterschap MWM :(:)

Audesta, trots zijn op je paard is toch het mooiste wat er is, gevoel is veel belangrijker dan de punten!

Dat is gelijk een mooi bruggetje naar ons verslag van gisteren, het kind :+ reed echt twee waanzinnige proeven, nog veel beter dan vorige week thuis, maar de punten waren enorm flauwtjes. Even goed twee mooie winstpunten meegenomen, maar soms begrijp je er toch werkelijk waar geen biet meer van :D Eerste keer van huis, pony super braaf zijn rondjes gelopen en keurig gedragen in de trailer, dat is ook heel wat waard. Dochter was overigens ook heel tevreden met wat ze had laten zien :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 19:32

Trots zijn op je eigen prestatie van die dag & de verbetering over t algemeen of bij bepaalde oefeningen is t belangrijkste wat er is !
Natuurlijk altijd fijn, als de punten met het gevoel overeenstemmen .
Maar volgens mij komt dat over n jaar qua gemiddelde wel uit meestal.

Haha Te laat er op zitten en dan hard gaan alsof je de tijd in kunt halen _/-\o_ . Ik heb beeld

Al rijd ik juist amper als ik te laat ben, die van mij moet echt even basis losgereden. Echt even de 3 gangen en wat overgangen en de rest komt wel goed.
Dan denk ik Juist: dan maar niet Te veel nu ineens.

Mijn vorige paard was hartstikke bang voor tegenliggers en werd vaak buiten in t bos of op de straat wat losgewerkt. Desnoods alleen in stap. Lag aan de situatie / grootte van de losrijdbaan.
Maar die kende un oefeningen maar al Te goed ( eigenlijk gewoon de proef uit un hoofd :7 ) en kon dan zo de (Z2) Ring in.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-25 18:44

Xmyrth gefeliciteerd met je punten en 1e plek :)
Altijd even lastig afstemmen met nieuw voer

Jammer van de spanning Noukie, maar toch fijn kunnen afsluiten!

ziezoziezo wat gaaf dat je lichte tour mag starten! *\o/*

Audesta jammer dat de punten niet overeen kwamen met gevoel. Heel fijn dat je stukken kon rijden zoal je graag zou willen!

Mwm beterschap!

BloemBloem dochter fijn gereden, top! Jammer dat ook bij jullie de punten wat mager waren.

Wij zouden zaterdag weer op pad voor een selectie, maar is teruggezet naar 1 proef en bijna uur rijden vond ik iets teveel van het goede. Nu gaan we inplaats zondag op pad :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 19:49

Ik ga weer even iedereen af:

@melis kan me voorstellen dat je te doen had met haar dat ze het zo spannend vond met die doeken. Wat jammer dat het verder ook niet goed genoeg was volgens de jury. Op naar de volgende en gelukkig dat je er niet wakker van ligt. Jouw volgende is volgens mij morgen en ik vermoed dat dat op dezelfde locatie is als waar ik vandaag was :)

Ja @bloembloem dat vind ik ook onhandig. Zou handig zijn dat alles qua agenda’s gekoppeld zou zijn aan elkaar of zo?
En wat een goed debuut had je dochter!! Knap hoor.
En de wedstrijd daarna waren jullie al met al ook alweer zo tevreden. Zo gaaf! +:)+

Wat leuk @getup dat gala diner en leuke prijzen zijn altijd goed natuurlijk :j

@audesta wat fijn dat je les zo goed ging en wat mooi dat je zo trots was op jouw paard ondanks dat de jury niet mee wilde werken dit keer.

@xMyrth wat gaaf zeg dat het zo goed ging. Zelfs je eerste proef met dat schrikmoment nog mooie punten ook. Wat is dat dan toch zo apart soms hè hoe ze dan ineens iets eng kunnen vinden hahaha

Jammer @noukie maar inderdaad dat hoort er ook wel bij natuurlijk. Een fiets lijkt misschien handiger maar is toch veeeel minder uitdaging toch?

@ziezo. Wauw!!! Lichte tour. Wat gaaf *\o/*

@MWM hopelijk ben je weer opgeknapt

Volgens mij heb ik iedereen gehad.

Wij zijn vandaag weer op pad geweest. Hij was enorm energiek. Meerdere die ons wel eens vaker zien die zeiden van: hij heeft er zin in of niet? Ik had echt een powerhouse onder me en die van mij krijgt je niet moe maar ik kon er wel wat mee of zo alhoewel in de eerste proef daardoor sommige stukken iets te onrustig waren. Die vond ik dan echt slecht gaan ook. Hadden we toch nog 177.5 gereden.

Toen dacht ik tussendoor wel van: oké ik ga even dit en dit aanpassen en toen reden we 192 punten en hadden we zelfs de tweede prijs. :):)

Ik vind het al bizar dat ik tegenwoordig dus gewoon bedenk hoe ik het ga aanpassen en dat dus ook nog lukt. Zo gaaf dat ik hem nu kan helpen zeg maar. Wie had dat ooit gedacht dat mij dat zou lukken.

Al met al hadden wij dus een topdag en ik was heel trots op mijn grote reus.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-25 20:44

Melzazu: goede samenvatting !

En top gereden, hier kun je terecht trots op zijn. Dit is echt een gevolg van leren, geduld hebben en hard werken, niet opgeven en daardoor een altijd stijgende lijn en uiteindelijk beloond worden _/-\o_ *\o/*

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 11:05

Melzazu, wat fijn dat je je hebt kunnen herpakken en dat dit de tweede proef ook zo beloond werd! Gefeliciteerd :-D

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 16:37

Fijn is dat he, als je dat blokkeren in de proeven voorbij bent!

Nou vandaag was echt een totale zonde van tijd en geld. Ze liepen 3 kwartier in, oude startlijst stond nog online maar daar hing een nieuwe en hadden we ons maar aan te houden.
Iedereen dus gestresst, paardlief ook en kreeg het niet fijn opgelost. Meer punten dan vorige week, ik snap niet hoe. Wel nog een jurylid wat mij naderhand kwam vertellen dat ik mijn paard thuis maar even goed vooruit moest slaan. Echt. Schiet mij maar lek....

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 19:20

Ohhhhh Audesta dat klinkt helemaal niet tof... Wat een nare nasmaak aan zo'n dag :n

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 19:29

Dankjewel Getup! Ik was mega trots :):)
Op mijn paard maar ook op mezelf dat het allemaal nu wat op zijn plek lijkt te vallen. Zo fijn.

Dankjewel xMyrth

Jaaaa Audesta dat voelt echt heel fijn.
Wat bizar wat je hebt meegemaakt vandaag. Kon je überhaupt nog losrijden? Toch mooi nog meer punten dan de vorige keer maar jeee die opmerking van de jury :r
Ik denk dat ik zelf niet snel opnieuw naar zo’n locatie toe zou gaan als het zo raar verliep. Echt heel stom

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 19:33

Nee en dit is dezelfde locatie als waar ik van de zomer die gekke reactie op kreeg toen ik me afmeldde met 30+ graden dus ik ga daar idd niet meer heen.

In januari weinig leuke wedstrijden zie ik dus we gaan wat andere leuke dingen doen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 19:46

Audesta bizar! Zowel dat mega inlopen als de reactie van de jury. Wat je zegt, echt zonde van je dag en kan je qua ervaring ook niks mee om het naar een leermoment te draaien.

Melzazu, jij gelukkig wel een goede ervaring, knap hoe je het hebt weten om te draaien en mooie punten die tweede proef!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 19:54

Groot gelijk Audesta. Laat ze het lekker uitzoeken daar. Jammer dat er niets leuks op de agenda staat in januari. Misschien kun je nog ergens een leuke clinic volgen?

Dankjewel Noukie :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-25 20:18

Audesta schreef:
Nee en dit is dezelfde locatie als waar ik van de zomer die gekke reactie op kreeg toen ik me afmeldde met 30+ graden dus ik ga daar idd niet meer heen.

In januari weinig leuke wedstrijden zie ik dus we gaan wat andere leuke dingen doen.

Dan zou ik daar nooit meer heen gaan. En die opmerking van de jury is ook echt niet acceptabel >;)

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-25 17:07

Melzazu wat een mooie samenvatting :)
En super dat je de 2e proef zo goed kon herpakken, gefeliciteerd *\o/*
Je was in Vorden geweest? :)

Audesta dat klinkt als een om heel gauw te vergeten..
Heel vreemde reactie idd van de jury..
Jammer dat er niet wat leuks op de agenda staat in januari.

Wij zijn helaas niet op pad geweest, ze stond met een klein hoefzweertje en niet helemaal zuiver daardoor.
Inmiddels loopt ze weer fijn en heb ik haar weer opgepakt :)
10 januari gaan we weer op pad, wel een outdoor dus hopen dat het weer meezit :) voor een keer gaan we dan 3 weekenden achter elkaar, allemaal leuke wedstrijden in de buurt :+ tenzij de 2e, de kring terug gaat naar 1 proef, dan slaan we die over.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-25 09:57

Dankjewel melis.
Klopt. Wij waren in Vorden. Altijd gezellig daar vind ik :)

Wat fijn dat je paard weer goed is! Brrr hopen dat het niet te koud of te nat is. Is dat in Diepenheim? Daar zag ik geloof ik ergens iets outdoor, of ga je ergens anders. Ik heb in januari er nog 1 gepland staan in Empe. Wel een wat klein deel van de bak om los te rijden maar wel een gezellige vereniging ook. +:)+

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 14:34

Ja klopt ik ga inderdaad 11 januari naar Diepenheim :)
En de week erop ga ik naar Denekamp (selectie) en daarna naar Ambt-Delden. Empe ben ik denk ik nog niet eerder geweest. En al even vooruit gepland in februari, daar heb ik 21e Marienheem opgegeven en 28e Lievelde.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 08:19

Hoe gaat het hier? Zijn jullie nog weggeweest?