[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-25 21:37

Bellatrix schreef:
Ik heb wat ramen open gezet, het koelt lekker af nu. Slaapkamer was iets warm.

Beneden is het 21.

Jij gaat vroeg naar stal?

Nee hoor, ik moest gewoon werken. Dus ons revalidatie rondje was smiddags. Ideaal? Nee. Hebben we genoten? Ja :)

Oh en weer te horen gekregen dat ik mn paard kapot heb gereden. Edigit kan alleen niets vinden wat kapot is maar goed, je snapt natuurlijk wel dat mensen met röntge ogen dat beter weten :Y)

Afbeelding
Nat smoeltje van t water.

Afbeelding
En aanschouw de nieuwste mode. (Er liepen mensen daar achter en Beeb is nieuwsgierig haha)

Bij lezen doe ik later, sorry. Deze hitte en ik gaan niet zo goed samen. Het blijft de hele nacht 24graden...

Maureen95

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:41

Hu, wie heeft dat gezegd? Stalgenoten? Je bent toch juist zo lekker bezig met het herstel?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 21:47

De mensen die dat gezegd hebben moet je negeren. Dat zijn idioten.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 07:15

Maureen95 schreef:
Hu, wie heeft dat gezegd? Stalgenoten? Je bent toch juist zo lekker bezig met het herstel?

Jaa. Ik liep gister naar mn auto, fijn ritje gehad, been was echt top en er kwam iemand aan. "Hoe is t met je paard", dus ik antwoord van Ja goed we zijn... en toen was t gelijk van "ja die heb je kapot gereden heh", dus ik kijk degene aan. "Ja dat hoor ik van iedereen, peesblessure bladiebla".
Nouja ik werd natuurlijk wel een beetje boos want het moet een keer klaar zijn. Dus dat heb ik ook gezegd dat het totaal niet klopt, er niets kapot is en ook niets kapot is geweest. (Geen gat, geen scheur). Heb het toen maar vergeleken met een verzwikte enkelband, misschien snappen ze het dan beter :Y) Maar op zn zachtst gezegd ben ik wel klaar met zulke mensen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 07:42

Groot gelijk, die mensen zijn je aandacht niet waard. :n

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 08:44

Oh bah, energievreters zijn dat. Die vragen alleen hoe het gaat om de roddels.

Ik heb de les afgezegd voor morgen (Sorry Maureen! :( ) Dus helaas, pas na m'n weekje vakantie weer :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 09:45

Groot gelijk hoor!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 18:11

xDenies schreef:
Maar op zn zachtst gezegd ben ik wel klaar met zulke mensen.

Wat een ontzettend nare mensen. Op zijn minst vraag je iemand zelf wat er scheelt met het paard en wat de oorzaak is... in plaats van "heb ik iedereen horen zeggen". Valt vaak ook tegen hoor, dat iedereen, dan blijken er amper een of twee roddelaars te zijn die dat vinden. Maar onaangenaam is het wel.

Groot gelijk Sychess, dit is geen rij-weer. Mijn paard staat al vier dagen stil. Ik heb dagdiensten, moet te vroeg op en te vroeg naar bed om nog acceptabele temperaturen te hebben. Hij vindt het overigens helemaal prima :D .

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 18:56

Zo lekkere stalgenoten dan Xdenies. Lekker voorbij lopen zulke grapjurken

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 20:20

Sentir schreef:
Kom ik weer even ingesukkeld met een vraag.

Zijn er eigenlijk instructeurs die je les geven bitloos/op Bosal? Ik denk dat deze miniem tot zelfs niet bestaan? Alles wat ik zie rijdt met shanks of enkelgebroken. De zoektocht naar een 'natuurlijke' lesgever is enorm enorm moeilijk. :') ik hoop dat jullie mss wat meer weten?

Ja ik, tenminste ik heb lange tijd les gegeven met alle optuigingen incl bosal, sidepull, neckrope. In principe kan elke westerntrainer ook les geven met bosal, en eigenlijk ook met sidepull, ook al wordt met de sidepull nog niet zo heel veel gereden in de western. De sidepull is eigenlijk het minst 'duidelijk' voor een paard, de neckrope nog minder duidelijk natuurlijk maar je vroeg om bosal of sidepull. De de bosal heeft een hefboomwerking net als shanks, dus een bosal is voor je paard duidelijker dan een sidepull. Met sidepull moet je echt oppassen dat je paard niet in de sidepull gaat hangen en op de voorhand gaat lopen. Het ligt eigenlijk vooral aan jou rijtechniek of je fijn met sidepull western kunt rijden. Als je nog niet ver genoeg bent qua rijtechniek en jouw paard reageert nog niet zo fijn op de hulpen dan is de sidepull eigenlijk helemaal niet zo vriendelijk (of je moet alleen met een lang teugeltje in het bos willen rijden). Ik zou dit gewoon eens bespreken met bijvoorbeeld Jamie.

XDenies wat naar dat je stalgenoten dat zeggen :( Zo jammer altijd dat mensen dat soort aannames doen zonder dat ze weten hoe het echt zit.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 12:17

Vandaag tweede les gehad, vorige keer werd gevraagd waar ik les nam; dit is bij westernstal Westerkwartier in Marum. Heb nu vakantie dus neem nu elke week les, daarna om de week, 70 euro per les tikt lekker aan :’)
Ging vandaag heel goed, had er voor mijn gevoel al veel meer “feeling” voor, balans was al beter. Voel me nog wel de ultieme beginner maar was al een stuk beter dan vorige week. Mocht nu ook in galop en wat een verschil met een Fries, ben er nog niet helemaal over uit kf het beter zit, vond het opstijgende gevoel met de Fries ook wel fijn :+
Vriendlief moest mee om een paar fotos en filmpjes te maken, niet de beste kwaliteit maar wilde toch een met jullie delen :D

Edit: foto wil niet meesturen, dus due volgt nog :+

Ps: ik lees wel mee wat er altijd wordt gezegd maar reageer niet altijd, 9 van de 10 keer omdat mijn reactie niet een toegevoegde waarde heeft := maar dan weten jullie dat ik het wel zie :)

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 16:58

En dan nu de foto :D

Afbeelding

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 17:31

Ik heb echt een mega fijne les bij Ed gehad. Ik had een vriendin van mij meegenomen. We werden fijn ontvangen en mocht daarna Jill opzadelen. Ed geeft echt fijn les en ik heb goede tips gekregen! In het begin wat gestapt en gedraaft om elkaar te leren kennen. Daarna gegaloppeerd en verschillende oefeningen gedaan die ik op wedstrijd tegen kan komen. Dus over en door balkjes manouvreren, draaien in de cirkel en Jill scherp krijgen met sturen. Daar werd ze ook lekker fanatiek van. Ik moest van Ed ook overgaan op sturen met 1 hand om het mijzelf wat moeilijker te makne :D De volgende les staat al gepland. *\o/*
Hieronder een korte video van de galop. Ik heb voor deze gang de meeste spanning na mijn val vorig jaar. Maar na een paar rondjes ging het steeds beter en kreeg ik het vertrouwen :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-25 17:50

Zo, ik ga even zitten voor een bijleespost :)

@ Sychess,

Jeetje, blaren op je handen van het rijden vind ik persoonlijk wel heftig. Ik had op de manege wel eens blaren, maar dat was engels en toch ook wel een andere tijd. Moest je zo heftig vasthouden of zijn je handen weinig gewend? :P
Wel heel leuk al die complimentjes, dat heb je nodig en daar ga je sowieso van groeien haha! En wellicht eens een osteopaat behandeling voor jezelf. Ik zweer erbij.

- Ah ik zie dat je stiekem een Ranch Trail Pattern aan het lopen bent tijdens je les haha. Goede voorbereiding op de toekomst is het halve werk!

@ EverCreek,

Haha, een beetje een hard zadel? Ik denk dat je nu gewoon wat specifieke bespiering mist, dat komt wel weer - geen zorgen. Ik snap dat het confronterend is, maar besef dat dit weer de eerste stapjes naar de toekomst zijn!

- Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad! Op naar nog vele fijne ritjes!

@ Maureen,

Geniaal! Volgens mij is dit nu de 2e keer dat ik dit hoor over lessen bij Trudy haha. Toch denk ik dat het best wel eens leuk is. Al denk ik dat niet alleen ik maar ook Beeb dood is als ik zo'n les ga hebben. Het lijkt me wel eens gaaf om daar op die locatie te rijden.
Wat je zegt over rechtmaken kan ik wel plaatsen, maar niet op zichzelf staand. Maar verschilt ook welk paard er onder je kont zit.

- Ik blijf duimen voor Joe!
- Nee helaas 31 augustus zit er voor ons niet in. Een stalgenootje vroeg of ik mee ging maar ik moet die dag ook Beeb doen en mijn lichaam werkt momenteel niet zo optimaal. Ik vrees dat die dag te lang en te veel wordt. Als ik gelijk vanuit huis daarheen kon was het een ander verhaal maar Beeb haar revalidatie zet ik niet on hold. Maar haar ga je sowieso zien!
- Goed bezig zeg! Hartstikke leuk om te zien. En dat één hand rijden is sowieso wel gelijk een heuse uitdaging met al die spullen in de rijbak hahaha. Op naar de volgende les weer!

@ Kmbly,

Je kan je eens door Eurohorse laten adviseren. Zowel nieuw als tweedehands zijn wel aan de prijs, maar ik vind de service van Eurohorse erg fijn.

@ Speedfiets,

Ja leuk heh dat paars!
Wat leuk dat je op een koeienclinic bent geweest! Die moet ik hier weer helaas verhuizen maar wellicht een moment om er straks nog een bokt clinic van te maken :P
Super ook dat ie gewoon 100% in orde is!

@ _Carien,

Beeb gaat inderdaad nog steeds goed! Wij hebben nu een weekje afgesloten met 30minuten stappen. Ik had verwacht dat haar been dikker zou zijn gezien de warmte, maar niets is minder waar! En ook na het stappen geen negatieve reactie.

Afbeelding
Dit was gister. Rond 13u haal ik haar uit de paddock en rond 15u zijn we klaar met koelen, stappen etc. De bult zal waarschijnlijk nooit meer weg gaan, maar het is nagenoeg bijna weer de oude zegmaar.

Wat een heerlijk filmpje, is het gelukt naar het strand te gaan? Fijn dat Whiz ook zo goed groeit!

- Wat een heerlijke foto's in het water! Genieten!!

@ Bellatrix,

Nou zeg, jij mag hier prima over je kittens praten hoor :P Nu ben ik nieuwsgierig.

@ cijsalover,

Wat leuk om te horen! Die vibe geeft ze ook op insta wel af ja.

@ Brittneyx,

Wat leuk je abbo op de Westernrider, ik denk dat ik er ook maar eens over na ga denken.

- Algemeen,

Bedankt voor jullie lieve woorden. Ja het is me wat. Ik doe heel veel op stal regelen, organiseren omdat ik dat leuk vind (ergens heb ik er zelf natuurlijk ook profijt van). Maar sinds Beeb met een blessure staat zijn er een hoop dingen verandert en ik voel me toch regelmatig wel erg 'alleen'. En dat gevoel wordt steeds meer bevestigd. Ik probeer dat zeker van me af te laten glijden maar zulke woorden dat je je paard zou hebben kapot gereden en dat dit over stal heen gaat doet pijn. Als er één op een voetstuk wordt geplaatst is het Beeb wel en ik denk aan iedere beweging die ze maakt. De oorzaak van deze blessure is niet bekend. Op maandag niets aan de hand, dinsdag niet geweest en woensdag een dik been. Dusja ... wat was er gebeurd? Dus ondanks niet kreupel heb ik haar vrij snel volledig stil gezet (wel gekeken of beweging de zwelling deed afnemen) en toen stil zetten ook niets deed heb ik met spoed Edigit laten komen. Klinkt niet heel erg als een eigenaar die haar paard heeft kapot gereden lijkt me .. Maar goed, als dit hun beeld is over ons dan zij het zo.
Wij komen er wel weer =:)

Beeb en ik hebben gister onze week van 30minuten stappen afgerond. Zonder gekkigheden, met nog steeds een dunner been aan het eind van ons revalidatie-dag-programma, ondanks de bizarre hitte. Ik keur het goed. Ben erg benieuwd hoe haar been zondag er uit ziet en dan gaan we voor de 35 minuten. Het draf-opbouwschema komt in zicht *\o/* (maar ik bekijk per dag want er zou een terugval mogelijk zijn aldoende Edigit).

Dus voor het idee nog maar een oortjes foto in het heerlijk koele bos haha!

Afbeelding

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 19:51

@Denies:
Ik heb eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal met andere westernzadels om te weten of dit zadel hard is :+ Volgens mijn zitknobbels was het hard, maar ik heb dan vroeger eigenlijk ook altijd in een dressuurzadel gereden, daar zit je meer in ipv op, als dat logisch klinkt :') Ik ben natuurlijk ook sowieso niets meer gewend, bijna tien jaar is een behoorlijke periode om niet te hebben gereden. Voel me na deze les ook een stuk beter dan de vorige les, qua spierpijn bedoel ik. Vorige week kon ik het meteen al voelen dat ik ongelofelijk spierpijn zou krijgen maar vandaag voelt het al een stuk minder erg, niet gedacht dat spieren zo snel wennen. Verwacht morgen nog steeds wel spierpijn, maar de zitknobbels heb ik vandaag eigenlijk helemaal geen last van :+ Nu denk ik, misschien zat ik vorige week wel heel krampachtig op het paard, wat natuurlijk niet bevorderlijk is en de pijn alleen maar erger maakt :')

In jouw situatie zou ik me niet te druk maken om wat een ander zegt of denkt. Ik weet niet hoe zelfverzekerd je bent, maar persoonlijk ben ik niet bang om een confrontatie aan te gaan; bedoel vragen waarom diegene zoiets zou zeggen, niet meteen iemand in de haren vliegen :') Misschien denken ze dan de volgende keer wel twee keer na voor ze weer dit soort dingen over je zeggen.
Het blijft een rotsituatie en ik weet ook van mezelf dat het me zou opvreten mocht iemand dat over mij zeggen, ondanks dat je weet dat dit niet zo is. Ik hoop dat jij het van je af kan zetten, zag laatst iets op facebook, was een hele mooie quote over dat mensen die in het zelfde schuitje zitten of hebben gezeten je altijd zullen aanmoedigen en de enige mensen die je omlaag proberen te krijgen zijn mensen die jouw level nog niet hebben gehaald. Eindigde met "The only people who are trying to bring you down, are the people who are below you". Vond het een hele mooie quote en vindt het zo jammer dat ik die niet meer kan terug vinden...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 21:50

Maureen95 schreef:
Ik heb echt een mega fijne les bij Ed gehad. Ik had een vriendin van mij meegenomen. We werden fijn ontvangen en mocht daarna Jill opzadelen. Ed geeft echt fijn les en ik heb goede tips gekregen! In het begin wat gestapt en gedraaft om elkaar te leren kennen. Daarna gegaloppeerd en verschillende oefeningen gedaan die ik op wedstrijd tegen kan komen. Dus over en door balkjes manouvreren, draaien in de cirkel en Jill scherp krijgen met sturen. Daar werd ze ook lekker fanatiek van. Ik moest van Ed ook overgaan op sturen met 1 hand om het mijzelf wat moeilijker te makne :D De volgende les staat al gepland. *\o/*
Hieronder een korte video van de galop. Ik heb voor deze gang de meeste spanning na mijn val vorig jaar. Maar na een paar rondjes ging het steeds beter en kreeg ik het vertrouwen :)

[ Video ]

Positieve ervaring dus. :D
Ik zei toch dat hij fijn was.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 07:19

Even een korte reactie maar Denise super vervelend dat stadgenoten zo roddelen. Is er geen stalapp waar je netjes in kan zetten dat je eea hoort qua geroddel en dat t eens afgelopen moet zijn. Als er vragen zijn weten ze je te vinden. Dat schrikt vaak ook wel wat af.
Maargoed elke stal is wel geroddel over een ander helaas. Aan ene kant soms niet verkeerd bedoeld en die dat wel zijn lekker los laten.
Dat ze zich maar met hun eigen dier bezig houden :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 14:58

WAT een prachtige foto op de Homepage!
Ik hoor hier helemaal niet :D Maar kwam zo hier terecht. Dus wilde ik het gelijk even zeggen!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-25 16:47

Dankjewel :D leuk dat Skeet in uitgelicht staat

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-25 19:09

Heel eerlijk probeer ik zo min mogelijk aandacht aan die roddelaars te besteden. Als zij vinden dat ik mijn paard kapot heb gereden dan moeten ze maar eens beter op gaan letten.

Vandaag was ik vooral verbaasd over het dunne beentje dat ik aan trof, dus dat betekende 5 minuten erbij! Ondertussen zitten we op 35 en we gaan gestaag door. Wel leuk om nu allerlei paadjes in het bos te ontdekken en dat ik straks precies weet hoever en tot waar ik kan gaan om binnen de tijd te blijven :P Beeb had het erg naar haar zin en liep stevig door :Y)

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 14:13

Je kittens zijn enorm leuk Marlies, hopelijk zijn ze al een beetje gewend. Inderdaad, leuk als je hier ook wat deelt over ze. Gewoon doen.

Sychess, zeker, het is hier dan goed toeven met de paarden.

Denise, Beeb en jij zijn lekker bezig. Wanneer komt Edigit weer of was er geen nacontrole meer nodig? Dat ben ik even kwijt. Enne, alles wat je aandacht geeft groeit...in het positieve en negatieve.

Maureen, wat geweldig weer dat vertrouwen te voelen in de galop. Fijn dat je toch zo verder kan nu Joe er uit ligt.

Afgelopen weekend Whiz gemeten; 1.42 schofthoogte. Zijn kont 1.50 :+ Als de voorkant de achterkant gaat halen qua maat ben ik blij :')

Tessie_Huhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 11:14

Ik kruip eindelijk uit mijn verhuismodus. De afgelopen weken druk bezig geweest met verhuizen, klussen, uitpakken, inrichten, bezoek etc. Ik heb een hoop gemist!

Bedankt voor alle welkomstberichtjes! Ik weet alleen niet zo goed hoe ik de foto's er groter in krijg, ik ga nu even op onderzoek uit.
De afgelopen jaren heb ik hier en daar wel wat lessen gevolgd, bij onderandere Starnmeer en Rock Valley Stables (beide reininggericht). Ik zou zeker vaker willen lessen, ik zie dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt haha!

@xDenies
Peesblessures en stalgenootjes kunnen helaas erg vervelend zijn inderdaad. Voor zover ik het kan inschatten doe je het volgens mij heel goed met Beeb haar revalidatie, dus iedereen die stom doet kan lekker je rug op zou ik zeggen :P

Ik las ergens tussendoor dat iemand bij de Eifel Gold Ranch is geweest (ik weet even niet meer wie). Wat leuk! Mijn beste vriendin heeft hier jaren gewerkt, ik zat toen nog op school en heb hier heel wat zomervakanties doorgebracht. Dat was in de periode dat Cira daar nog zat. Echt een fantastische plek!

Is er iemand afgelopen zaterdag wakker gebleven voor The Run For A Million? Of ben ik de enige hier die zo gek was? :')

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 12:39

Evercreek: Wat fijn dat je al zo vooruit gaat!
Maureen95: ziet er goed uit!Lekker mooi voorwaarts
Xdenies: Ja dat is wel vervelend dat je nu alleen voelt. Vooral als andere dan niet een keertje het voortouw willen nemen om wat leuks te doen.
Carien: Whiz gaat dus nog lekker bij groeien
Tessie_HuHu: Niet er voor opgebeleven maar wel terug gekeken. Poh wat deed Arnaud het goed. Even al die amerikanen een poepie laten ruiken

Hier loopt het ook lekker. Heb nu een abbo afgesloten om video's bij casey deary te kijken voor meer uitleg. Zat te twijfelen tussen hem en matt mills maar Matt heft zo al zat gratis video's op youtube staan

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 19:44

@Tessie:
Niet zelf gezien maar heb wel op tiktok een paar prachtige runs (voornamelijk reining) voorbij zien komen, heel erg indrukwekkend allemaal!

Ik ben gisteren toevallig gebeld door de stal waar ik eerder al bij stond ingeschreven om te lessen, dat hij zaterdag voor mij een plekje had, dus morgenochtend weer les bij Westerkwartier en zaterdag ochtend les bij Westernwayoflife *\o/* Hopelijk dan niet te veel last van spierpijn van morgenochtend :')
Nu weet ik niet zeker of er voortaan een plekje voor mij is op zaterdag of dat het alleen zo nu en dan is, dus dat hoor ik zaterdag dan wel. Anders ben ik bang dat ik concessies moet maken en één van de twee moet afzeggen op den duur. Westernwayoflife is kleinschaliger, in een groep (van 3) en is 45 minuten voor 32,-. Zij specialiseren zich op ranchriding. Maar Westerkwartier is professioneler en reining gericht, geven privélessen en heeft een binnenbak, is hierdoor ook veel duurder en de lessen zijn een uur. Lessen gaan bij hen dus ook altijd door (tenzij het te warm is).

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen ranch riding en reining? Of wat wordt in ieder geval bedoelt met ranch riding? Ik hoef namelijk niet persé reining te leren, gezien ik waarschijnlijk op den duur niet een paard ga kopen dat zich daarin kan specialiseren, quarters and paints zijn een beetje buiten mijn budget :') Ik ga sowieso ook geen wedstrijden doen en doe puur 'lol met je knol' en dat kan met elk ras :) Vandaar dat ik me afvraag of ranch riding niet beter voor mij als fantieke recreatie ruiter is.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-25 20:07

Even heel zwart wit en een snelle reactie;

Reining is het spins, stops, rollbacks, snelle cirkels etc.

RanchRiding is eigenlijk een manier van rijden die focust op de dingen die je op de ranch tegen komt. Uitgestrekte stap, uitgestrekte draf. Een klein stopje, een halve draai, over balkjes stappen, zijwaarts etc.

Ranch Trail is soortgelijk maar dan met obstakels zoals een brug, hek, lasso, etc.

Veel Reining ruiters doen RanchRiding erbij. Ik vond het zo leuk na één clinic dat ik t ook ben gaan doen. Dat ik uiteindelijk gelijk 1e werd op wedstrijd was heel bijzonder haha.

Afbeelding

Zeker nu met deze blessure zal onze focus daar ook meer op liggen. Hoewel Reining echt niet in de ijskast hoeft, maar voorlopig even wel haha. Voor RanchRiding is toch meer mogelijkheden.

Kan je hier iets mee? :)
Persoonlijk denk ik dat je eerst lekker moet focussen op het algehele plaatje, maar een knipoog naar RanchRiding is zeker leuk! Lekker gevarieerd ook.