Endurance 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 18:37

Dat van die hengsten aan een hoofdstel is niet (meer) zo. Voorbrengen mag voor alle paarden aan een halster of hoofdstel.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 21:28

Hilli schreef:
Dat van die hengsten aan een hoofdstel is niet (meer) zo. Voorbrengen mag voor alle paarden aan een halster of hoofdstel.

Ah kijk zo goed heb ik het dus niet gelezen blijkbaar iets met dat ik een oude doos ben. :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 21:42

Nou, ik net zo goed ;-) , maar we moesten het onlangs opzoeken - vandaar.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 19:50

Ben benieuwd wat de temperaturen gaan doen voor as zaterdag.. Hij geeft nu bij mij 27 graden max op

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:46

Vandaag heb ik (wel is waar rond 900) een ronde mee gereden met de quad en Zazoe met ruiter die haar start. In het bos was het gewoon echt lekker! Zoveel fijne schaduw :D

Even een mooi nieuwtje

Nederland heeft GOUD individueel, team BRONS op het EK vandaag en ook nog is als enige land met het complete team aan de finish *\o/*

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:48

Ja gaaf he de hele dag updates zitten te kijken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:50

Ja dat was een spannende en mooie strijd om te volgen. Wat had het team hun paarden goed voor elkaar, en wat een knappe prestatie om allevier goedgekeurd te worden.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 22:05

Ja echt zo ontzettend knap in hele moeilijke omstandigheden ook nog zoveel respect voor de paarden ruiters en hun Grooms.
Moet een hele zware dag geweest zijn.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 10:06

Tranen in mijn ogen bij iedere finish <3 ik denk als de grooms ook gekeurd moesten worden dat er een boel metabool eruit zouden gaan _O-

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:43

billy3105 schreef:
ik denk als de grooms ook gekeurd moesten worden dat er een boel metabool eruit zouden gaan _O-

_O- _O-

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 09:12

billy3105 schreef:
Vandaag heb ik (wel is waar rond 900) een ronde mee gereden met de quad en Zazoe met ruiter die haar start. In het bos was het gewoon echt lekker! Zoveel fijne schaduw :D

Dat geloof ik! Ik zag dat de start van de k1 nu vanaf 10 u kan maar dat ook de temperatuur omhoog is geschoten naar 30 graden.. Ik wil Marnix niet vervoeren met 30 graden in de middag na de rit dus ik moet echt even kijken hoe de temperatuur per uur gaat stijgen en ik verwacht dat de organisatie hier ook nog wel wat over laat weten, dan maak ik mijn afweging. Baal er wel enorm van dat het nu zo’n twijfelgeval is want ik had/heb er zo’n zin in -O- Maar welzijn gaat ten alle tijden voor. Marnix en ik zijn beiden geen sterren in de hitte trotseren :')

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 09:59

We zitten idd flink te dubben nog wat het weer gaat doen, houd vooral onze socials in de gaten! Voor nu geeft ie bij mij max 25 aan op de ene app, de andere 32, dus zeg het maar ;)

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 10:18

Lijkt mij enorm lastig! Ik houd alles in de gaten :)
Succes met het maken van keuzes, zou niet in jullie schoenen willen staan!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 07:34

Hier druk met verhuizen maar lees nog alles mee. Zaterdag staat bij ons nog op de planning maar weer geeft 25 graden aan tot nu toe.

Als er niet specifiek bij staat dat honden niet welkom zijn, kun je ze dan meenemen? De 1e wedstrijd zag ik wat honden en zag een keer bij een wedstrijd bij algemene tekst dat ze niet welkom waren.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 08:40

Volgens mij heb ik ergens erin gezet dat ze aangelijnd toegestaan zijn, let er a.u.b. wel op dat je ze (net zoals je paard) niet onbeheerd achterlaat of ‘even in de auto’

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 08:43

Of ze met dit weer mee gaan weet ik niet hoor. Warm en handig vind ik het ook niet maar als het moet kan het dus wel. Vorige keer lekker thuis gelaten.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 15:40

ja dat weer zaterdag twijfel twijfel
Vrije startijd / blok dus iedereen zal wel heel vroeg willen starten.
Ik moet na de wedstrijd nog ander half uur terug dat doe ik liever niet met 30 graden.

Het is nog geen zaterdag , ik hoop eigenlijk de de organisatie zich uit spreekt,

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 17:38

scooby09 schreef:
Ik moet na de wedstrijd nog ander half uur terug dat doe ik liever niet met 30 graden.

Het is nog geen zaterdag , ik hoop eigenlijk de de organisatie zich uit spreekt,

Lastig he.. nu geeft hij 28 graden met wisselende bewolking/zon op en windkracht 3. Verwacht ook dat iedereen zo vroeg mogelijk wil starten. In het bos denk ik wel goed te doen met de schaduw maar dat vervoer.. Zit er ook mee in mijn maag qua terugreis, nu is het voor ons geen anderhalf uur..

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 20:47

Hoi! Ik wil mij hier melden :) ik train sinds een paar weken langzaam wat meer endurance gericht met mijn ruin van 6.
We rijden nu zo’n ritten van 15 km, meestal in 1,5 uur. Veel heuvels op en af. Helaas veel asfalt en door dorpen dus moeten vaak stukken rustig aan doen. Onze gemiddelde snelheid is nu 8,4-9km/h volgens mijn app.
Ik heb nog geen hartslag meter, daar moet ik nog even voor sparen :).

Weet ook nog niet zo goed waar ik een impulsrit zou kunnen rijden. Wij wonen in het zuiden (omgeving Valkenburg). Dus ik ben nog een beetje zoekende. Lees hier lekker mee, daar leer ik van

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:52

Welkom Anouk! Leuk dat je mee komt lezen en kletsen. Er is een schema van de wedstrijden die het jaarrond gehouden worden, daar kan je ook zien of er een impulsklasse mee doet. Volgensmij moet die nog ergens in het topic staan :)
Wat voor paardje heb je?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 22:09

Monody schreef:
scooby09 schreef:

Lastig he.. nu geeft hij 28 graden met wisselende bewolking/zon op en windkracht 3. Verwacht ook dat iedereen zo vroeg mogelijk wil starten. In het bos denk ik wel goed te doen met de schaduw maar dat vervoer.. Zit er ook mee in mijn maag qua terugreis, nu is het voor ons geen anderhalf uur..

We hebben de starttijden vervroegd (en verruimt) met een uur :D. Het is natuurlijk altijd eigen gevoel!

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 00:07

Ik zag het inderdaad, heel fijn! Wij doen dan gewoon mee en hopen lekker vroeg te kunnen starten

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 13:26

Monody schreef:
Welkom Anouk! Leuk dat je mee komt lezen en kletsen. Er is een schema van de wedstrijden die het jaarrond gehouden worden, daar kan je ook zien of er een impulsklasse mee doet. Volgensmij moet die nog ergens in het topic staan :)
Wat voor paardje heb je?

Ja daar ben ik dus nog in aan het oriënteren haha. Heb wel hier en daar wat voorbij zien komen (hogerop in NL :) ).
Ik heb een 6 jarige ruin, Max. Gekocht als 4 jarige, langzaam opgepakt en nu na mijn zwangerschap echt actief aan het doorrijden.
Hij is een kruising die volgensmij maar 1x bestaat haha. Z’n vader is een angloarabier x trakehner en zn moeder een kwpnxhaflinger. :D
Lekker voorwaarts, cool in het koppie paard, eetlust en streken van een haflinger maar met uithoudingsvermogen :D .
Hij kan wat springen, wat dressuur lopen maar, hij loopt zelf echt warm van ritten buiten maken.

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:10

Hier pakken we vanavond de trailer in en hopen morgen zo vroeg mogelijk te kunnen starten.

Wel al een hele tijd op zoek naar andere teugels. Misschien kunnen jullie helpen. Ik zoek anti slip teugels maar zonder eerst dat gladde stuk ervoor voor hulpteugels in maat pony of anders cob. Ik zag de fra antislip teugel maar deze heeft dan niet van die blokjes/stops erop zitten en dat zoek ik dan weer wel. Er zijn sowieso maar weinig teugels die geen stuk voor hulpteugels hebben.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:14

Hi dat is super fijn.
Al heb ik ons net wel afgemeld.
Denk dat het heel druk met starten gaat worden en ik vind het risico voor op de terug weg de warmte in de trailer gewoon net te hoog helaas.
Zal je zien valt het morgen alles mee maar ja dat weet je nooit natuurlijk.

Helaas kan ik andere datums niet dus duurt even voor ik weer kan starten.