[WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [WN][HK]Westernruiters nieuw en oudgediend, hebben een deel 3 verdiend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 04:40

Heel gaaf!!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 05:52

Gefeliciteerd ! Toffe foto!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 09:41

Van harte, Denies!
Mooie foto.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 12:25

@xDenies: wat een mooie foto! En alsnog gefeliciteerd met je verjaardag, dit is wel een mooi cadeau :D
Qua checkligament: Walter heeft het sowieso 2x voor en 1x achter gehad. De eerste keer was het wel erger dan wat je nu omschreef bij Beeb, ik heb de scans gezien, het was letterlijk ontploft. Wij hebben gekozen voor een wat ander regime, hij stond namelijk 24/7 buiten met een vriendje. Dat hebben we zo gelaten, maar wel gezorgd voor rust, en koelen. Ook hebben we toen PRP gedaan.
Dat versnelde de genezing, uiteindelijk zag de check er op de scans weer goed uit en konden we weer rustig opbouwen, aan de hand van een soortgelijk schema als jij al omschreef.
Helaas kreeg hij het daarna dus aan zijn andere voorbeen, waarschijnlijk had hij dat teveel belast om het andere been te ontlasten.
Toen heb ik hetzelfde gedaan als bij de eerste keer, behalve dan de PRP. En heel eerlijk, ik zag weinig verschil uiteindelijk in de genezing. De dierenarts gaf toen wel aan dat ze vaker zagen dat deze blessure terugkwam aan het andere voorbeen, dus dat is echt een aandachtspunt.
@maureen: gefeliciteerd, ik ben benieuwd naar de rest van je verslag!
@toushie: Heerlijke veulenspam :D En mooie Dallas. Hoe is het nu met het been?
Wat een heerlijk gevoel dat je zo lekker gereden had! Heb je die trend nu kunnen doorzetten?
@daihyo: wat een geruststellend idee dat dat zo goed ging met de vuurwerkshow met je paarden zeg, kom maar op met de afschaffing van dat consumentenvuurwerk. Zowel beter voor de portemonnee, als het milieu en de beestjes.
Wat fijn dat Noura leert om te gaan met alles.... dat met die grens herken ik vanuit Walter's jonge jaren. Die kon ineens omslaan en dan werd het echt gevaarlijk soms. Puur omdat het emmertje vol zat.
Later werd dat echt beter, dus wie weet voor jullie ook een fijn vooruitzicht?

Zo'n nieuw paard is wel wat extra werk :') Gisterenavond is Pepper bekapt, vanmiddag de dierenarts voor de 2e basisenting. Blijkbaar is hij in het verleden nooit geënt, op zijn vorige adres hebben ze de eerste basisenting laten zetten en nu is het tijd voor de 2e. Vandaag ben ik vrij ipv vrijdag, dus vanmorgen les gehad van Ed met beide paarden. Om 9 uur al, dat kwam goed uit vanwege de verwachte warmte.
Eerst Pepper, was ook voor het eerst dat ik er hier thuis op zat, we hadden al wel gewandeld en gelongeerd, maar het ging lekker! Voor nu even het zadel van James gepakt, ik heb een Freemax dus dat is iets vergevingsgezinder, maar dat is wel echt te breed, dus ook daar moet ik nu achteraan. Pepper moet nu natuurlijk wel een eigen zadel.
Tijdens de les alles zo'n beetje gehad: stap, draf, galop, achterwaarts en de beginselen van de spin.
Toen was ie klaar en snel met James doorgegaan. Die heeft altijd snel last van de warmte, dus na 20 minuten was hij klaar om afgespoten te worden :')
Superfijn dat het zo kan, nu staan beide heren weer te chillen op de wei.
Volgende week ben ik een weekje met vakantie, vandaar dat ik het nu handig vond om door te pakken met alles.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 13:06

Wat fijn dat je gelijk met met beide paarden kon lessen. :D
Het zal idd al vroeg warm zijn geweest.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-25 16:04

@ Achterom,
Nou dat stelt me gerust jouw verhaal. Ondanks dat Edigit zei dat het gewoon pech is en iedereen kan overkomen is er schijnbaar iemand (geen idee wie) die zegt dat ik haar kapot heb gereden. Ik schrok erg van die opmerking dus je snapt dat ik er een beetje met de pakken neer bij zit.

Maar goed. Beeb is blij, de hitte is voor niemand lekker, ze doet braaf haar ding. Ik ben zo'n 2 uur bezig met mijn "revalidatietrajectje" zoals ik t zie dus we maken er wat moois van. Heeft ze in ieder geval aandacht.
Ze ontlast hem overigens niet, wel koel en trill ik haar andere been ook :)

En wat fijn dat je zo'n heerlijk lesdagje hebt gehad!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 08:25

Zoooo ik moest 4 pagina's bijlezen, ik ben veel te druk de laatste dagen -O- Komende zaterdag heb ik mijn 1e examens van de trimacademie, en afgelopen zaterdag vierden we een feest voor mijn (overleden) vader, bracht en brengt de nodige spanning met zich mee!! En deze week ook 4 dagen stage gehad met alle avonden ook bezet met sociale dingen etc.... Hopelijk na komende zaterdag weer iets meer rust in 't gat.

@Achterom, ja was leuk om je te ontmoeten! Ik had het een beetje laat door met wie ik aan het praten was :+ Maar je hebt een erg mooi paard gekocht! Ik heb al mooi de eer gehad om hem in het echt te zien :D

@Denies, super piep van Beeb :(

@weetjenaamnietmeer haha, wat is Dallas toch een super lekker ding! Heel cute.

En de rest: leuke foto's allemaal, lekker bezig, wat lijkt me dat toch genieten allemaal :D

Mijn les ging wat minder lekker afgelopen vrijdag, ik geef het warme weer + alle drukte en zorgen/emoties de schuld :) volgende keer weer beter. We zijn wel nog even de trailtuin in gegaan, dat was leuk!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 08:33

Wanneer rijden jullie met deze hitte? En passen jullie je training ook aan?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 10:00

Ik rijd óf heel vroeg, óf een stapritje van max. 30 minuten.
Boven de 25 graden doe ik eigenlijk niets meer. Moet leuk blijven voor het paard. Hij kan wel bijzonder goed tegen de hitte, gelukkig.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 14:49

Ik las net ergens dat iemand gisteren om 17.30 les had en dat het wel mee viel maar toen was het echt heel heet. Ik zou idd heel vroeg gaan rijden (07.00 op je paard zitten) of pas om 21.00 op je paard zitten. En dan nog de training aanpassen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 18:16

Ik heb een weide ornament _O-

Mogen pas vanaf 09.00u op stal komen en ze sluiten om 21.30u (en in het weekend om 20u), das dus met dit warme weer niets doen...

Daar baal ik dan toch wel een beetje van maar goed, t is wat t is...

Als het warmer word gaat de mijne ook eerder naar binnen, ze kunnen nergens in de schaduw staan en de mijne hoeft echt geen heat stroke te krijgen!

Ben gewend van andere pensionstallen dat ze met dit soort weer of eerder buiten gaan en dan weer op tijd naar binnen of zelfs het ritme omgooien van overdag naar snachts.

Ik zit overigens weer op het wachtbankje met Frosty... gisteren gescant, eitje (nou ja, tje... die was maandag 5,4cm :wow: ) is weg dus nu wachten tot 4 Juli, dan hopelijk een drachtige Frosty want anders weet ik niet of ik nog een ronde ga doen (heb er nu 3 opzitten)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 18:18

Wat jammer dat ze nergens kan schuilen. En jammer dat er met deze hitte geen uitzonderingen gemaakt kunnen worden wat openingstijden betreft.

Verrot ook dat drachtig raken niet lukt. Je stopt na deze poging?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 22:05

Baal er ook wel een beetje van dat ze niet uit de zon kan maar goed, dan maar eerder naar binnen want op stal is het goed te doen....

Openingstijden zijn echt wel minder fijn maar valt ook niets aan te doen ben ik bang.

Weet nog niet wat ik ga doen na deze poging, t wordt steeds later, ik sta op een pensionstalling en ik wil mn veulen er 6 maanden bijhouden. Daarna evt opfok in maar ik wil ze niet pas in december weg kunnen brengen omdat dan de "kudde" vaak al gevormd is en dan heeft de mijne een achterstand/nadeel.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 22:34

Lieve allemaal., ik heb het verzoek gedaan om mijn bokt account en berichten te laten verwijderen. Ik wil jullie bedanken voor alles, bokt heeft me veel gebracht waaronder dit topic, maar een aantal onprettige gebeurtenissen (waar ik ongetwijfeld ook zelf de hand in heb gehad met mijn grote mond ;)) brachten me tot het inzicht dat het nu tijd is om verder te gaan.

Iedereen heel veel succes en plezier in deze mooie tak van sport en wie weet komen we elkaar nog eens tegen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 22:47

Wat?? :oo
Dit komt uit onverwachte hoek. :\

Wil je er in PB meer over vertellen of liever ook dat niet?

Jammer, ik las graag over je belevenissen.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 22:59

Wat jammer Achterom! Veel succes en plezier met je paarden. Wie weet tot ziens.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 01:46

Ah wat ontzettend jammer, zeker als het voelt als weggejaagd worden. We hebben allemaal onze momenten die soms onhandig kunnen zijn of juist uitgesproken mogen worden, balen dat t zo verpest wordt voor je !!! Heel veel succes verder.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 07:43

Achterom schreef:
Lieve allemaal., ik heb het verzoek gedaan om mijn bokt account en berichten te laten verwijderen. Ik wil jullie bedanken voor alles, bokt heeft me veel gebracht waaronder dit topic, maar een aantal onprettige gebeurtenissen (waar ik ongetwijfeld ook zelf de hand in heb gehad met mijn grote mond ;)) brachten me tot het inzicht dat het nu tijd is om verder te gaan.

Iedereen heel veel succes en plezier in deze mooie tak van sport en wie weet komen we elkaar nog eens tegen.

Jeetje wat jammer zeg. En onverwachts. Ik had jullie avonturen graag nog gevolgd.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 08:41

Achterom schreef:

Aw wat jammer! Ook ik had je avonturen nog graag verder willen volgen...

Heel veel succes nog!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 18:48

Hallo allemaal! Ik wil na 10 jaar eindelijk weer terug in het zadel en gezien ik uitgekeken ben op het klassieke dressuur, lijkt het me erg leuk om western te gaan rijden. Nu ben ik al een poosje aan het orienteren naar verschillende maneges (wilde eerst afvallen en ben nu 19 kilo kwijt!) en toevallig kwam ik in Damwoude 'Western Way of Life' voorbij. Iemand hier bekend mee? Dit is een stuk dichterbij dan Oosterwolde namelijk en geloof niet dat er verder nog iets bij mij in de buurt zit. Ben erg benieuwd naar ervaringen :)

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 20:22

Evercreek schreef:
Hallo allemaal! Ik wil na 10 jaar eindelijk weer terug in het zadel en gezien ik uitgekeken ben op het klassieke dressuur, lijkt het me erg leuk om western te gaan rijden. Nu ben ik al een poosje aan het orienteren naar verschillende maneges (wilde eerst afvallen en ben nu 19 kilo kwijt!) en toevallig kwam ik in Damwoude 'Western Way of Life' voorbij. Iemand hier bekend mee? Dit is een stuk dichterbij dan Oosterwolde namelijk en geloof niet dat er verder nog iets bij mij in de buurt zit. Ben erg benieuwd naar ervaringen :)

Ik ben er goed bekend mee. leuk dat je interesse hebt voor western rijden!
ik volg er les, heb er mijn tuigage gekocht en mijn paard is door die meneer gefokt.
Als je informatie wilt, stuur maar een pb!

@ de rest van aanwezigen: ik kom nog met een bijleespost

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 20:37

@Achterom wat jammer dat je weggaat van Bokt. Ik vond het leuk om je te volgen. Wie weet komen we elkaar nog een keer tegen.

@Denise wat een prachtige foto's heeft Jessica gemaakt. Ooit ga ik ook een shoot bij haar boeken.

@Paint_Lover ik duim dat Frosty drachtig gaat zijn. Hopelijk poept ze een mooi veulen uit!

Welkom @Evercreek, leuk dat je western wilt gaan rijden. De stal komt mij niet bekend voor, maar hopelijk vind je een fijne plek om aan de slag te kunnen.

Ik ben die warmte goed zat. Vorig weekend en dit weekend heb oa ik de paarden al vanaf half 5 sochtends buitengezet en rond 13.00 uur weer binnengehaald omdat het gewoon te warm is om in de volle zon te staan. Daardoor ook niet kunnen rijden.

Aankomend weekend is het NK van de WRAN. Vriendin/stalgenootje doet mee dus ik probeer haar zoveel mogelijk te helpen met oefenen. Heel veel zin erin, want het is een heel weekend en we blijven daar ook overnachten :D

Ik heb van mijn western wedstrijd vorige week een verslag gemaakt. Ik zag dat al een aantal van jullie een leuke reactie achter hebben gelaten, bedankt daarvoor!
[OHZ] Mijn aller eerste western wedstrijd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 07:42

Komend weekend zijn de temperaturen volgens mij een stuk beter iig. (ongeveer 23 graden)Veel fijner voor iedereen die op show gaat. Het WRAN NK is in Someren? Of Grathem? Jijzelf start daar niet Maureen?

Voor 30 juni staat er weer 30 graden maar dat zal nog wel veranderen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-25 07:53

In Someren :)

Edit: Hier zegt buienradar voor Bergen op Zoom toch echt 27 graden. Dat zal richting Someren ook wel zijn of warmer. Hoop van niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 07:55

Hopelijk wordt dat nog wat minder dan. :+