Moderne caps

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ApplePapple

Re: Moderne caps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 13:02

Ik zag hier eerder al de link van Equinest voorbij komen.
Heeft iemand hier eerdere besteld? Goede ervaringen?

paardjebont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 10:56

BrankaZ schreef:
paardjebont schreef:
Vroeger reden mensen zonder cap (zou ik nu ook niet doen, maar ja) dus het is echt aan mensen zelf of ze een tweedehands cap kopen. Ik probeer zelf alles zo goedkoop mogelijk te houden, dus ik zou best een goede cap tweedehands willen kopen als de persoon er nog niet mee gevallen is, en als hij nog in een goede staat lijkt te zijn. Het is dan wel zo dat ik expliciet zou vragen of de vorige eigenaar met de cap is gevallen omdat de cap dan niet meer werkt.

Dat kan je vragen, maar dan moet je er blind op vertrouwen dat iemand de waarheid spreekt. En dat de cap ook nooit uit de handen is gevallen. Niet van de eigenaar en niet bij iemand anders die hem in handen heeft gehad. B.v. op een wedstrijd voor of na de proef.
Er zijn dingen die ik beslist niet tweedehands koop en een cap is daar een voorbeeld van.

zeker een goed punt! Ik krijg zelf een goede cap gelukkig, maar mocht ik een nieuwe nodig hebben, dan zou het liever zo doen. Is uit handen vallen echt zo erg trouwens? Anders mag ik nu wel een nieuwe gaan halen... :')

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 23:22

MyWishMax schreef:
Vicome schreef:
Wat fijn alle info in dit topic. Ook ik ben op zoek naar een nieuwe cap en loop tegen hetzelfde aan als MyWishMax, maat die of de max of de min is waardoor er nauwelijks iets naar mijn maat aan te verstellen is.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar merken met mips systeem die een maatvoering hebben waarbij 55 in de middenmoot zit.

Ik durf het niet te zeggen maar met mips had ik ineens niet mijn eigen maat. := Die viel echt veel kleiner. Misschien alleen die cap hoor! Ik had 57 nodig en die maat heb ik echt al jaren in alle caps, die passen bij vorm dan, maar bij die misschien variant kreeg ik hem niet eens op.

Vandaag een nwe cap gekocht, na verschillende gepast te hebben is het de Equitheme Wings met mips maat M (55-57) geworden. Deze zat het fijnst en was ook nog om aan te zien op mijn hoofd.
Leuk voordeeltje 25% korting vandaag bij EJ in de winkel omdat er webshop problemen waren :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 11:01

Ik heb die maandag ook gepast.
Zit erover te denken m nu idd te bestellen…
Vind alleen t glanzende niet zo “ ik”, maarja veiligheid is ook belangrijk…

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 11:24

paardjebont schreef:
zeker een goed punt! Ik krijg zelf een goede cap gelukkig, maar mocht ik een nieuwe nodig hebben, dan zou het liever zo doen. Is uit handen vallen echt zo erg trouwens? Anders mag ik nu wel een nieuwe gaan halen... :')

Met laten vallen kan een cap ook beschadigen. Ook dan maakt de cap een klap op de grond. Zeker als het een harde ondergrond is. Daarom zuinig zijn op je cap en bij twijfel laten checken (als dat mogelijk is) of vervangen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 11:57

CE-gecertificeerde helm, CE VG1 01.040 2014-12 gecertificeerd, in overeenstemming met verordening 2016/425/EU

Is dit trouwens gewoon een zeer recente certificering?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 12:52

Muze schreef:
Ik heb die maandag ook gepast.
Zit erover te denken m nu idd te bestellen…
Vind alleen t glanzende niet zo “ ik”, maarja veiligheid is ook belangrijk…

De Equitheme Wings bedoel je? Die is er ook in mat :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 13:11

Ja klopt de wings.
Mat hebben ze niet bij epplejeck zie ik.
Heb jij de glans?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:21

Muze schreef:
Ja klopt de wings.
Mat hebben ze niet bij epplejeck zie ik.
Heb jij de glans?

Deze bedoel ik.

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:30

Ik heb de matte gisteren bij EJ Breda ook niet gezien, ze hadden daar alleen de glimmende zwarte. Het zal wellicht per filiaal verschillen maar ze kunnen hem vast voor je bestellen of anders zelf bestellen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 14:35

Oh die zie ik nu pas, dankje.
Zou die dan verder hetzelfde zijn?

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:40

Muze schreef:
Oh die zie ik nu pas, dankje.
Zou die dan verder hetzelfde zijn?

Ja, het zijn verschillende uitvoeringen van precies dezelfde cap.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 19:05

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 20:56

Muze schreef:
CE-gecertificeerde helm, CE VG1 01.040 2014-12 gecertificeerd, in overeenstemming met verordening 2016/425/EU

Is dit trouwens gewoon een zeer recente certificering?

Nee, sinds eind 2023 is die vervangen door EN1384:2023

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 21:29

Oh. Dan weet ik niet of ik deze equitheme wings cap wel wil…

Vicome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 23:46

Ik heb even gekeken in de Equitheme Wings die ik gister heb gekocht en daar staat de EN code uit 2023 in. Maar ik zie op de EJ site bij die ik heb ook de oude certificering staan. Ik denk een gevalletje info niet up to date.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 15:55

Zouden jullie een mips cap wel verkiezen boven een “ gewone” cap?
Of zijn er mensen die er juist niet voor kiezen.

Bij ej heb ik keus dan uit een hv polo magnifica cap
Of de equitheme wings

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 19:07

Muze schreef:

Of de equitheme wings

Ja, ik dus wel. Ik heb de Uvex Elexxion. Wilde geen draaiknop eigenlijk, maar kon geen passende mips vinden zonder knop. De Uvex zit heel lekker. Heb eeuwen zonder mips gereden en gevallen, ook met goedkope gevalletjes van de Decathlon, en het ging altijd goed... maar wilde nu toch de beste bescherming voor mijn hersenen. Of in elke geval dat idee :D .

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 20:58

Enige waar ik over zat te denken: waarom pakken grote merken als Kep Italia en Samshield dit niet op? Waarom blijft de keuze nog zo beperkt, ondanks dat veiligheid steeds meer een ding wordt.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 21:21

Lithya schreef:
Enige waar ik over zat te denken: waarom pakken grote merken als Kep Italia en Samshield dit niet op? Waarom blijft de keuze nog zo beperkt, ondanks dat veiligheid steeds meer een ding wordt.

Tja, geen idee. Maar aangezien ik alleen Samshield pas, kies ik dus voor een goed zittende cap, dan maar zonder mips.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 21:52

Ik heb de equitheme en ben er erg tevreden over Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 22:15

Kidde schreef:
SansaS schreef:
Lost uvex dat op? Het is het probleem van uvex toch niet je direct van je paard klapt dat zou wat zijn zeg. Ik ben ook eens 2 dagen na het kopen mijn nieuwe kep itala gecrahsd. Was blij ik.hem ophad en ja dat werd een nieuwe.

Samshield heeft daar wel een regeling voor :j Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je kan hem voor rond de 50 euro opsturen en dan wordt hij nagekeken en hersteld. Maar hoe dat precies werkt weet ik ook niet hoor

Samshield biedt idd deze service en dat was ook de reden waarom ik die meer prijs er voor over had. Want ik dacht ook; stel je valt vlak na aankoop van je cap: geld weg. Ik ben helaas gevallen op beton met mn hoofd met m’n samshield. Ik had gelukkig niks dus cap was z’n geld meer dan waard maar tussen het middenstuk was een kier ontstaan. Dus cap op gestuurd naar samshield voor veiligheidscheck. Kostte idd iets van 60 euro aan verzendkosten maar kreeg m terug als nieuw. Zelfs de kleine krasjes waren weg. De schade was gelukkig alleen cosmetisch, anders had ik tegen hoge korting een nieuwe kunnen aanschaffen. Samshield was overigens de enige cap die perfect paste op mn ovalen kop.

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 00:16

Muze schreef:

Of de equitheme wings

Hier bewust voor mips gekozen. Mijn partner viel de eerste stuk na een paar jaar gebruik, maar had nog niet eens hoofdpijn. Wat ons betreft dus bewijs dat het systeem werkt (een val jaren hiervoor met ook een kapotte cap resulteerde nog wel in een hersenschudding) en dus bewust de nieuwe cap ook voor een merk met mips gekozen. Mijn eigen mips cap was inmiddels ook aan vervanging toe, dus ook bewust weer naar gezocht. Voordeel was dat er toen geen haast bij was, dus dat ik een aanbieding kon afwachten.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 08:39

Muze schreef:

Of de equitheme wings

Ik wilde het heel graag vanwege de voordelen. Maar nu ik er eentje heb gehad, die ontzettend zwaari is (en ik niet verkocht krijg) ben ik voorzichtig voor een volgende keer.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 08:43

Cchanny schreef:
Muze schreef:

Of de equitheme wings

Ik wilde het heel graag vanwege de voordelen. Maar nu ik er eentje heb gehad, die ontzettend zwaari is (en ik niet verkocht krijg) ben ik voorzichtig voor een volgende keer.

De mijne is juist vederlicht!