Afgelopen zondag is mijn droom in vervulling gegaan

Vorig jaar november ben ik heel hard van hem afgevallen. Ik viel als eerste op mijn hoofd en weet daarom ook niet meer precies wat en/of hoe het nou gebeurd is. Zo eigenwijs als ik was, ben ik er weer op geklommen omdat ik geen angst wilde creeëren voor mijzelf. Na een paar minuten ben ik, terwijl ik op hem zat, herhaaldelijk gaan vragen wat er nou gebeurd was. Toen vond mijn lesgeefster het tijd om mij er toch maar af te halen

Ik gok dat ik een lichte hersenschudding opgelopen heb. Ook had ik erg veel last van mijn rug en mijn fysio en huisarts verdenken op een scheurtje in een wervel. Daar is verder niks meer aan gedaan en ik heb daar nu gelukkig ook geen last meer van. Dus na een paar weken gingen we weer aan de slag.
Waar ik wel last van kreeg, was angst. Ik wilde het niet toegeven, maar ik durfde niet meer te galopperen.

Sinds 2 maanden zijn we weer aan het galopperen, dus dat gaat echt de goede kant op. Wel durf ik nog niet te galopperen op vreemd terrein. Wel had ik een doel voor mijzelf gezet om echt op wedstrijd met hem te gaan.
Ik kwam 2 maanden geleden een oproep tegen dat er op 15 juni bij de DAWRA een wedstrijd was, waar ze All Breed uitschreven (DAWRA is de Dutch Arabian Western Riding Association dus officieel niet voor Quarters) en walk & jog classes hadden. Ik heb mij in mei gelijk ingeschreven voor 5 onderdelen. De In-hand trail, Trail, Pleasure, Horsemanship en Ranch Riding.
De uitslagen waren:
In hand trail: 2de en mijn score 60.50 1ste plaats was (61.50)
Trail: 1ste plaats en mijn score was 65.50
Pleasure: 1ste plaats
Western Horsemanship: 1ste en mijn score was 74
Ranch Riding: 1ste en mijn score was 71
Door mijn goede scores was ik uiteindelijk ook nog all round kampioen geworden in de walk & jog classes van de all breed

Nog 2 verbeterpuntjes voor de volgende wedstrijd. Zorgen dat je altijd je startnummer op je pad gespeld hebt. Mijn groom/vriendin moest op standje 100 rennen naar de trailer om die nog te halen. Gelukkig net geen DQ

Nog vroeger bij de inrijbak zijn. Wij hielden de live starttijden goed in de gaten maar op de een of andere manier kwam ik te laat bij de pleasure aan omdat de andere classes iets van 20 minuten ingelopen waren. Onwijs balen. Ik mocht eigenlijk niet meer meedoen, maar de jury/omroeper heeft aangeboden dat ik met de DAWRA klasse mee mocht rijden i.p.v. de all breed. Dus hup, gelijk de ring in en zorgen dat ik Joe in orde had. Uiteindelijk ben ik in die klasse eerste geplaatst en kreeg ik aardig wat boze blikken van de andere deelnemers want die vonden het heel apart dat een te laat komende all breed boven de dawra classes geplaatst werd.
Ik begreep ze volkomen. Naast mijzelf, had er ook nog een deelnemer van de DAWRA klasse als 1ste geplaatst moeten worden, maar de jury besloot anders. Ik voelde mij er aardig vervelend onder, maar alsnog erg blij met de eerste plaats. Hopelijk heb ik persoonlijk niemand voor het verkeerde been gestoten.
Buiten dat om, heb ik echt een geweldige dag gehad en ben ik ontzettend blij met de uitslagen en scores. Het smaakt zeker naar meer

Hieronder de sfeerbeelden:
Joe is een 11 jarige Quarter Horse.
De eerste 5 foto's zijn gemaakt door Claudia Dermois en de rest van de foto met telefoon/door stalgenoot A. Baggel