Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 09:07

Van harte gefeliciteerd Audesta! Wat heerlijk dat je zo fijn had gereden. +:)+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 09:13

Melzazu top hoe je er mee omgaat. Dat je gevoel boven de punten staat en je ook weet, wat er verbeterd kan worden.

Lekker doortrainen en dan weer proberen.

Gefeliciteerd Audesta, gaat goed zo.

Waren gisteren ook op pad. Eerste proef waren we zelf niet zo tevreden over en de verbazing was groot toen bleek dat dochter gewonnen had met in de 67% .

2e proef was wat ongecontroleerd af en toe , maar ook daar een ex aequo ( met z'n 3en :D ) eerste plek met 66.9% . Was een andere jury als in de eerste proef.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 09:30

Dankjewel Getup, dat is lief van je.

En wat goed weer van je dochter!! Die gaat ook als een speer zo hè. Echt geweldig gaaf en knap ook.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 09:48

Denk dat het heel belangrijk is , zo te kunnen denken. Dat je merkt dat het de goede kant op gaat , maar het nog tijd nodig heeft. Ook al is het soms frustrerend.

Nou iets mild gepunt op sommige onderdelen vind ik. Maar ach, moet ook eens kunnen.
Mijn merrie is ontzettend regelmatig in haar tempo en aanleuning. Dat doet al heel veel. Stap en galop zijn altijd goed. Overgangen soms nog wat minder. Mooi actief en harmonisch, dat scoort ook. En mn dochter heeft een hele mooie houding .

Ziet er beter uit als dat ik er op zit :Y)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:35

Dat laatste is ook eerlijk van je!

En inderdaad mild gepunt mag ook best eens maar met 2 verschillende jury’s vraag ik me af of dat echt zo was of vooral jij dat vond :D

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:01

Melzazu ik vind jou een hele fijne instelling hebben!

Getup flinke agenda! En je dochter gaat lekker.

Kimwilliam je haalt lekkere puntjes

Autumn hoe ben jij gegaan!?

Ik mag mijn kanjer in ieder geval bedanken met fijne proeven

209 en 199
Maakt ons
L1+7

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:25

Wat een goede resultaten komen er voorbij zeg, van harte gefeliciteerd
allemaal :# !

Ook gelezen dat er mooie doelen zijn gesteld, weliswaar zonder winst, maar waar een goed
gevoel de overhand heeft, volgens mij is, zeker dat laatste het aller belangrijkste!

Hier is het even een rollercoaster := Wedstrijdpony van dochterlief gaat veel eerder de verkoop in
dan in eerste instantie de bedoeling was, dus er zijn behoorlijk wat tranen van verdriet :o Tot eind juli mag ze er mee in de wedstrijdring blijven verschijnen, dus we gaan er wat moois van proberen te maken. Aanstaande zaterdag hebben ze hun L1 debuut.

Hoe verder weten we nog even niet, ik zit een beetje in tweestrijd :o

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:34

Tweestrijd tussen wat en wat? Super jammer dat de pony binnenkort al verkocht wordt. Is kopen een optie ?

GabberGill : gaat ook al lekker zeg ! Met de grote paard *\o/*

Zag ook nog de Euroregio in Lier op de wedstrijd kalender staan. 3 daagse , net zoals n internationale wedstrijd georganiseerd, maar dan op basis niveau. Ook gaaf, maar wordt wat veel denk ik. en duur

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:43

Kopen had een optie kunnen zijn, maar wat moet ik met een Ctje? Als ik het ooit doe, wil ik wel
samen genieten van de pony, pas makkelijk op een D! Ze is gewoon helaas te klein. Mijn hemel, maar wat een verdriet, mijn dochter is werkelijk waar helemaal van de leg, slaapt en eet slecht. Als ik had geweten dat ze zo snel afscheid had moeten nemen, dan was ik er nooit aan begonnen :o Kan mezelf wel voor mijn kop slaan!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 08:54

Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Die van mij zou er echt al te groot voor zijn.

Hartstikke moeilijk is dat ja, als de pony waar je zo graag mee rijdt en knuffelt verkocht gaat worden.

Snap ook dat als je dat had geweten, je er niet aan begonnen was. Of met n andere instelling.
Eigenaren denken nu waarschijnlijk: gaat lekker op wedstrijd, dus mooi verkopen.

Dat blijft lastig met rijden op n pony van een ander. Al kan dat natuurlijk ook jarenlang goed gaan. Soms zoeken eigenaren een amazone voor hun pony voor langere termijn. Misschien een oproepje plaatsen, wie weet?

Of zelf n leuke D of E kopen. Desnoods 1 die nog niet zo veel kent en daardoor betaalbaar is. Als het karakter en de basis maar goed zijn , kom je een heel eind. ( zegt degene die haar kind een niet gereden pony koopt waarmee ze na 2 jaar eindelijk normaal kon rijden :') . Maar pony heeft wel n fijn karakter)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 10:48

Jaaa met de grote zwarte Getup

Bloembloem
Gewoon even heel kort door de bocht.

In manegelessen lopen ze in alle maten natuurlijk. Van a tot e is daar onder kinderen te zien. Ik denk dat een leuke D helemaal niet verkeerd zou zijn.

Is een mening vanuit mij hoor. Helemaal niet omdat de Kids een emotionele band met hun paardje hebben ben ik heel erg voor het stukje "liever iets te groot dan twee klein." Te grote ponys kunnen ze op groeien en te kleine zullen nooit meegroeien.

Ik zou dus op mijn gemak voor een D gaan

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 10:57

O maar dat is de tweestrijd niet hoor :) Ik moet nu gewoon goed realistisch blijven en
vooral niet handelen vanuit emotie. "Ze is gewoon helaas te klein" slaat op de pony, niet op mijn dochter.

Mijn kind heeft alleen al haar ziel en zaligheid erin gestopt, en haar zo verdrietig zien doet
mij als moeder veel!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 20:48

Ah dankjewel GabberGill :o en wat een mooie punten heb je gereden met jouw joekel! +:)+

Ach wat jammer BloemBloem :(
Kan me goed voorstellen dat je dochter verdrietig is. Helder verhaal dat je liever een grotere maat pony zou willen mocht je er zelf 1 willen kopen en heel begrijpelijk dat je dit niet zo had gekozen voor haar als je het had geweten vooraf.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 09:38

@audesta, gefeliciteerd een mooi resultaat

@kimwilliam ook mooie punten gereden!

@getup fijn van het rondje springen. En gefeliciteerd met de prijs bij de proeven.

@gabbergill Goed zeg, jullie zijn lekker bezig

@bloembloem wat verdrietig dat de pony al zo snel verkocht wordt.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 10:09

kimwilliam schreef:
owh dat bij elkaar rijden herken ik! de ene van 1,74 is heel makkelijk terwijl de ander wel een limousine lijkt.

afgelopen weekend weer gestart, L1 met 201 en 209,5. zijn nu met onze eerste 4 wedstrijden L1+12.

over 2 weken gaan we voor het L2, erg benieuwd!

Wat een mooie punten! Gefeliciteerd :D Dan gaat de L2 ook goedkomen :)

Getup 2 mooie foutloze rondjes, top!

Melzazu fijn dat je gevoel in de 2e proef wel goed was. Aan je gevoel vasthouden, jullie komen er wel!

Gefeliciteerd Audesta!

Getup ondanks dat het niet zo fijn ging toch weer hele mooie scores!

Wauw GabberGil wat een mooie scores!

BloemBloem wat zonde zeg.. Ze rijd de pony voor een ander?

Wij mogen vanmiddag weer op pad. Doel voor vandaag is zelf de rust erin houden en nadenken wat ik doe :+ VOor de rest vooral gewoon lekker genieten en kilometers maken :)
Het is tevens de 1e selectie al rijden we niet zozeer voor de selecties mee. Regio hebben we ook vrije inschrijving, maar denk niet dat ik die ga starten, daar missen we nog wel wat ervaring voor in de Z2.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 15:57

Melis, ja ze rijdt voor iemand anders en die zijn maar wat blij met hun vandaag officiële L1 pony!

Die meid heeft het gewoon geflikt! Was wel wat kunst en vliegwerk en de dubbeltellers met wijken gaan dan met onvoldoendes erg hard, maar toch nog 182 en 178,5 gereden! Zo trots op die twee.

We waren alleen wel tot aan ons ondergoed doorweekt :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 17:32

Goedzo Bloembloem,gefeliciteerd

Ja ben op zich blij dat t regent. Maar heb ook niet zo'n zin om morgen nat te worden haha.

Melis: hopelijk goed gegaan vandaag ? Of moet je later pas?

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 17:36

Gefeliciteerd BloemBloem! Heel knap gedaan van je dochter.

Ja een soort van heel fijn dat het regent maar het verveelt wel snel.

Fijn gereden vandaag melis?

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 22:29

BloemBloem wat een mooi debuut! Super knap van je dochter :)

Hier geluk gehad met de regen, 2e proef begon het een klein beetje te miezeren maar wel flinke wind.
Ik heb opzich fijn gereden, 1e proef aardig kunnen rijden zoals ik wilde, drafstuk was ik heel blij mee, galopwissels was er 1 goed, de andere nog niet. Contra was even stuk, maar in het geheel lekker gereden. Terecht een 2 voor de wissel, draf vond ik wat zuinig en bijzonder gepunt, uitgestrekte draf rijden we altijd voor een 7-8 en nu een 6 met als commentaar 'te dol' :+ daar hadden we 214,5
2e proef begon het behoorlijk te waaien waar ze wat spanning op kreeg, drafgedeelte nog steeds fijn maar net wat minder 'relaxt' als in de 1e proef. Galopstuk daar wederom nog te lastig, 1 wissel wat vroeg maar oke, 2e wissel niet goed, 3e niet goed, 4e voor nu acceptabel maar niet goed genoeg, contra slangevolte daar ook even stuk, en in het appuyement een goede wissel die niet de bedoelding was :+ Heel leuk gepunt en fijn commentaar, veel 7ens op de drafonderdelen maar terecht dikke onvoldoendes op het galopstuk, daar 199.
Het ligt echt aan mij, en als ze niet lukken raakt ze wat in de stress. Thuis gaan ze eigenlijk best goed maar zo in de proef lukt het me nog niet zoals het moet. Ik weet dat we het kunnen, en dat gaat ook wel goedkomen maar we hebben nog wel heel wat kilometers nodig :+ Ik denk dat ik me onbewust te druk maak voor de wissels en dat breng ik ook op haar over.
Komende woensdag gaan we weer lessen, ik denk goed om de proeven dan ook eens door te rijden.
Tot het Z1 ging het allemaal vrij simpel, dus ook echt niet erg dat we (vooral ik :+ ) nu even wat meer moeite ermee hebben. En vooral wel heel blij met hoe ze zich ontwikkeld in de draf, dat wordt echt steeds beter en sterker :)
En excuses voor lekker lange tekst :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 06:10

Jammer Melis, maar idd ervaring opdoen en even de proeven doorrijden in les en thuis. Of niet eens de hele proef, maar stukken eruit en dan ook echt rijden alsof het een proef is enndus op de letter. Dat het ook voor jezelf automatisme wordt om ze goed voor te bereiden in een proefsetting en zij hopelijk wat minder spanning krijgt.

Bloembloem, wat sneu voor dochter zeg. Ik snap dat je er eigenlijk spijt van hebt, als je denkt voor een langere tijd een leuke pony voor haar te hebben en ze toch ineens zo snel verkocht gaat worden. Wel super goed van haar debuut!

Getup jouw dochter is ook zo lekker bezig! En jij zelf?

Wij hadden woensdag controle en mogen heel voorzichtig een galopje mee gaan pakken. Eerst 1 rondje rechtsom (want buitenachterbeen krijgt de meeste belasting in galop en het is natuurlijk rechtsachter) en dat in een week uitbouwen naar 3 rondjes. Als dat goed gaat linksom erbij pakken en ook begonnen met 1 rondje. Daarna even filmen en doorsturen om te overleggen.

Helaas wel voor op ijzers moeten zetten. Ze is nu 15 en heeft haar hele leven op blote voeten gestaan op nog geen 6 weken na met een blessure waar ze speciale ijzers kreeg die ze er 4 keer aftrapte binnen die tijd. :+ Maar wij hebben sinds vorig jaar een puinpad naar het land en dat is echt rampzalig. Ze was nu echt te gevoelig en hoefschoenen durf ik niet aan, omdat we afhankelijk zijn van anderen die ze dan om moeten doen met buiten zetten. En daar heb ik geen vertrouwen in.
Ze liep wel meteen met meer voorbeenactie vrijdag :') jammer dat dat waarschijnlijk weg is na wennen, want dat kleine beetje kunnen we wel gebruiken haha. Kans is nog dat er achter ook ijzers onder moeten om die sprong te verlichten, maar was nu nog niet meteen nodig.

Kwamen ook meerdere dierenartsen op de kliniek met de opmerking dat het zo enorm knap is dat ze nog leeft en gewoon weer aan het rijden is. Dan kom je toch weer even met beide benen op de grond. Ja we wisten dat het enorm ernstig wad en heel onzeker, maar als meerdere dierenartsen het zeggen dan was het echt wel heel erg serieus. Ik had mezelf bijna wijsgemaakt dat het wel meeviel en wij Piet paniek waren, vooral door reacties van anderen...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 16:04

Ondanks dat je het zelf niet panisch omschreven hebt , kwam t best heftig over . Duim heel hard , dat ze nu lekker de goede kant op blijft gaan. En wat van die voorbeenactie houdt ;) . En haar ijzers op haar plek.

Melis: dat kan allemaal best wat tijd nodig hebben, dat alles op z'n plek valt. Komt vast goed !

Ik rijd m'n merrie meestal zelf , zowel in de bak als buiten. En dochter rijdt haar pony. Wedstrijden heb ik eigenlijk niet meer zo veel zin in. Zijn nu genoeg onderweg en vind het ook leuk , dat m'n paard en dochter het zo goed doen samen.

Waren vandaag springen met de pony , en die ging echt top. Wederom 2 foutloze rondjes en netjes gereden. Gaat hier altijd op tijd , maar daar trekken wij ons niets van aan. Ze is toch vlot zat , en we gaan niet racen en afkorten.

Ze zouden t hier ook beter op stijl kunnen doen, als je ziet hoe sommige er op zitten :x

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 16:09

Als dochter gewoon netjes blijft rijden gaat ze daar echt profijt van hebben als het hoger wordt ook. Dan kan ze juist wel sneller gaan rijden doordat ze controle heeft over de pony. Alleen maar goed dat jullie je niet op tijd richten!

En ik snap wel dat je minder zin hebt in wedstrijden, je bent al zo veel weg en wedstrijd is bij jullie ook meteen zo ver weg en lange dagen. Maar thuis lekker rijden is ook al super natuurlijk. Dat is toch het belangrijkste van alles!

Reacties van anderen was vooral in het echt en dat was echt wel moeilijk soms. Dat je mensen moet gaan overtuigen dat het echt heel belangrijk is dat ze zich rustig houdt en het echt kwestie van leven of dood is/was. Maar omdat ze in stap niet veel toonde waren er mensen die het gewoon niet beseften of ons maar zeikerds vonden. En dus ook niet mee dachten of reageerden als ze wel enorm gek deed. Dat is echt heel heftig geweest, dat je je bijna moet verdedigen waarom je bepaalde dingen vraagt of waarom je je zorgen maakt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-25 16:47

Oh ik had t verkeerd begrepen. Ze zagen er eigenlijk de ernst niet van in , dus. Dat is inderdaad heftig !

Vind ik ook. We zijn ruim een jaar bezig met springen en bijna al die tijd bezig geweest de pony uit te leggen dat ze niet hoeft te rennen.
Nu heeft ze leren wachten , en moet dochter leren voelen wanneer pony rent of juist " gewoon actief en groot galoppeert".

Gelukkig ziet ze zelf ook in , dat ze er later profijt van heeft. Durft al wat kortere lijntjes te rijden. Pony is ook geen weigeraar en trekt er echt naar toe. Maar je wilt ook geen langsloper en tot nu toe gaat het echt elke keer alleen maar beter.

Dit was de 2e officiële springwedstrijd. Dus tevreden .
Vorige keer had ze n heel truttig galopje en pony in de krul ( die maakt zich nogal snel kort). Vandaag had ze n goed tempo en dan loopt de pony er ook mooier met t neusje uit. Springt wat fijner .

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 07:58

Hoi allemaal :D

Wat een goed resultaten zijn er allemaal behaald, gefeliciteerd allemaal.

Even een korte update over Mac, zoals jullie weten staat hij in Duitsland voor de verkoop.. nu gaat de man waar hij staat deze week verhuizen naar Denemarken.. Mac gaat mee, hij is bezig de puntjes op de i te zetten zodat hij er goed voor staat straks.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 08:58

hi allemaal,

Jullie ook allemaal gezwommen in jullie wedstrijdkleding?
Ik had tijdens mijn proeven precies een piek van de bui natuurlijk, agh ik zeg altijd alle zege komt van boven.
gelukkig was het niet voor niks ons debuut in het L2 want ik ging naar huis met L2+5 ( 204,5 en 212,5 )
zaten hier en daar nog echt wel foutjes in vanuit mij dus zeker nog meer ruimte tot verbetering, maar super trots op mn prinses die regen echt haat :D

donderdag en vrijdag rijden we bij een grote 2 daagse, erg benieuwd hoe we het dan gaan doen <3