Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 22:00

Alweer even niks geplaatst, ik lees wel altijd de wedstrijdverslagen van iedereen. Altijd leuk om te lezen!

Hier staat de teller inmiddels op L2+11. We trainen rustig door voor de M1 en als we er klaar voor zijn gaan we over. Voor nu blijven we nog even in de L2.
Altijd wel grappig om te merken dat je de proeven pas echt fijn kan rijden als je alweer door kan/mag naar de volgende klasse. Mijn haflinger maakt momenteel mooie stappen de goede richting op!
Activiteit zal altijd terug blijven komen, en gisteren was het dan ook nog best wel erg warm dat halverwege de 2e proef gewoon echt het lampje uit gaat... Zo zonde en jammer! Maar dat weet ik dus ik hou er altijd wel goed rekening mee.

Gisteren was er ook een fotograaf aanwezig, altijd leuk!
Afbeelding
Afbeelding

We hebben nog 1 dressuurwedstrijd op de planning staan en dan ga ik weer even meer focus leggen op het springen/crossen!

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:02

ElinaSk dat is een mooie voorbereiding op je debuut!

Bloembloem je dochter gaat lekker! Op naar de L :D
Wat leuk dat jullie de regio mee gaan rijden! Mooie ervaring :) Bij jullie kan je vrij inschrijven?

Getup dat zijn mooie scores, gefeliciteerd!

Melzazu goed om eens wat te proberen in de proef. Denk idd dat als je wat voorwaartser rijd de aanleuning ook stabieler gaat worden.
Top van je winstpunt in de 1e proef, jammer van de 2e maar wel je doel wat je had kunnen uitvoeren, daar kan je mooi weer mee verder werken!

Dat komt vast goed Audesta! Succes alvast :)

Mooie foto's FleurSandro!

Wij hebben gisteren weer gestart, de 1e proef fijn kunnen rijden, wissels waren zoals het hoort op mijn hulp zonder dat ze vooruit ging denken. Alleen keer stomme fout in het aanspringen wat echt niet nodig was geweest, was ik zelf net even niet scherp genoeg. Heel tevreden met 228,5 en een 3e prijs :)
De 2e proef is echt zoveel lastiger dan de 1e qua lijnen en wissels, daar moet ik echt nog wel mn draai in gaan vinden en wat zelfverzekerde gaan rijden. Tot aan de wissels was het best oke, maar vanaf daar was ik zelf aan het twijfelen waardoor ze mij (logisch) niet begreep en alle wissels mislukten. Terecht 195,5 daar. Even mezelf een schop onder de kont en komend weekend proberen ook die proef zelfverzekerd te gaan rijden. We moeten echt wel even wat kilometers gaan maken zo het in Z2 :)
Jammer dat ik zelf te streng inwerk met mn hand op dat moment, verder wel heel blij met de kracht die ze begint te krijgen <3
Afbeelding

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 12:38

Wat leuk om te lezen van iedereen! Allemaal lekker aan de gang.

@FleurSandro ik heb hetzelfde jasje als jij! Leuk, heel mooi die kleur bij je haf!

Ik ben naar het Texelweekend geweest. Voor ons voor het eerst een meerdaags concours en dat vond ik toch wel spannend. Paard vind op stal staan ook niet zo geslaagd dus dat was wel even een dingetje. Als ik volgend jaar weer ga misschien even nadenken voor een stalling met iets van weiland of paddock.

Ik had ook nog eens de verkeerde proeven geoefend dus de eerste proef daar ging behoorlijk de mist in door verkeerd rijden en chaotisch gedoe. Tweede proef ging alweer wat beter omdat ik toen even de tijd had om snel de proef door te lezen. Toen nog een winstpunt (217,5) en ergens in de middenmoot.

Tweede dag waren we samen in eerste instantie wat gespannen maar wist ik gelukkig wel de proeven wat beter en had ik 224,5 en 221. En een mooi lintje!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 15:18

Oeh Texel weekend lijkt me ook gaaf. Hectische dagen waren het , zo te lezen :D

Aankomend weekend gaan we ook op wedstrijd. Op springwedstrijd *D

Audesta

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 16:46

Poeh dat lijkt me echt intens, meerdere dagen op wedstrijd. Ik vind een dagdeel echt meer dan prima haha.

Maar wie weet, ooit, op wat hoger niveau. Ik heb alleen de neiging mijn paarden te verkopen als we richting de z gaan :')
Blijkbaar toch het opleiden wat mij meer trekt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:10

Vorig jaar hadden we 2 dagen kampioenschap en gingen daarna meteen door op vakantie. Met paarden. Was ook best n uitdaging.

Viel toevallig samen. Vakantie was al geboekt en gelukkig net in de buurt van kampioenschap en niet in de Eifel :')

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:43

Met wat voor een combinatie gaan jullie dan? Auto met trailer of moet ik aan wat groters denken? :=

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 18:45

Nee " gewoon" met auto en trailer.

Maar dan volgepropt :')

Als we op wedstrijd gaan, hebben we niet zo veel zooi , eigenlijk. Hebben sinds kort een trailer met zadelkamer en desnoods alleen de laarzen en jasje/ cap achter in de auto

Hooi regelden we ter plekke. En t was mooi weer , dus geen deken nodig gehad. Scheelt ook weer.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 01:34

Ik ga eens even teruglezen. Ik ben een tijdje weggeweest, maar ik ben terug!

Kenzo Ferrari Texel
10 jaartjes jong
1.86 hoog en dat is Lastig hshaha, maar we doen ons best!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 09:36

1m86 :=

Is ie n beetje makkelijk te rijden?

Reed er ook wel eens die zo groot waren. Niet te doen. Maar ja je hebt er ook van 1m72 die niet lekker bij elkaar te rijden zijn.

Mijn eerste eigen paard was 1m80 , maar niet zo lang. Mensen hadden t meestal pas door als ze er naast stonden, dat ie toch wel groot was. Was t fijnste paard , dat ik ooit gereden heb. Daar had je echt niet door dat ie zo groot was ( behalve als hij ging spoken en je er af vloog) . Licht aan de hulpen en op 2 pinken te rijden.

Afbeelding

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 09:49

Ja, 1 van onze vorige was maar 1,74m(hoewel ik dat betwijfel, we hebben nooit echt gemeten maar ik ben 1,72 en ze was echt groter haha) maar zo breed en lang. Moesten nieuwe trailer kopen, zowel vanwege de hoogte als de lengte, was lastig bij elkaar te rijden, bak was heel snel klein voor je gevoel. Dekens waren in die tijd slecht te vinden, 205 was eigenlijk te klein en 215 was echt weinig te vinden. Al het tuig moest op maat gemaakt :') degene daarna was 1,70 maar daar lijk ik veel groter op of juist passender.

Dus ik denk dat die misschien met 3 zo groot was, maar volwassen stuk groter.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 15:31

Iedereen is alweer lekker bezig geweest lees ik. Wij hebben vandaag ons debuut gehad. Met inrijden was ze super voor elkaar alleen zodra we de ring in moesten was alle spanning weer terug. Geen winstpunten 174 en 173 gereden. Maar als de spanning wat onder controle komt dan komt dat goed. Wel weer een hele ervaring rijker, super trots in elk geval.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 19:06

Hij heeft een hele goede go ontwikkelt maar makkelijk is het zeker niet.

Ik ben juist heel veel met hem bezig zijn eigen lichaam te laten vinden en start hem alleen voor de ervaring.

Ik ben 1m78 en dat is niet klein, maar ik merk dat het heel veel paard is en helemaal op wedstrijd.

Afbeelding

Afbeelding

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 19:10

ElinaSK schreef:
Iedereen is alweer lekker bezig geweest lees ik. Wij hebben vandaag ons debuut gehad. Met inrijden was ze super voor elkaar alleen zodra we de ring in moesten was alle spanning weer terug. Geen winstpunten 174 en 173 gereden. Maar als de spanning wat onder controle komt dan komt dat goed. Wel weer een hele ervaring rijker, super trots in elk geval.

De ervaring is een boel waard en eerlijk!
Het is niet slecht alleen net geen winst

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 23:06

Mooie foto’s FleurSandro!
Bijna door naar de M knap hoor. _/-\o_

Fijn dat je tevreden was melis :))
Prachtig paard heb je ook.

Oh peppertree dat klinkt inderdaad spannend maar ook heel gaaf zo’n weekend zeg en mooie scores +:)+

Zo groot Gabbergill :oo
Ik hou wel van grote paarden. Die van mij tikt bijna de 180 aan en dat is al een kasteel laat staan die maat van welke jij nu rijdt.

Kun je zeker trots op zijn ElinaSK! Zijn gewoon nette punten en fijn dat ze in de losrijbaan toch ontspannen rond ging *\o/*

Wij gaan volgend weekend maar meteen weer. Thuis gaat het echt wel lekker vind ik dus we zullen weer zien. Ben er al eens eerder geweest en de bodem daar is in ieder geval goed dus dat is dan al fijn.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 23:26

GabberGill schreef:
Ik ga eens even teruglezen. Ik ben een tijdje weggeweest, maar ik ben terug!

Kenzo Ferrari Texel
10 jaartjes jong
1.86 hoog en dat is Lastig hshaha, maar we doen ons best!

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Start jij de omgeving van Zaltbommel? Dan heb ik afgelopen winter een keer naast jou gestaan met de trailer. Hij maakte wel indruk met zo’n stokmaat :D

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:22

ElineSk toch een prima debuut! Hier kan je mooi verder mee, en die ontspanning komt dan ook snel genoeg.

Wow gabbergill dat is wel echt enorm groot! Daar is die van mij met zn 1.64 een shetlander naast :+

Dankje melzazu! :D

Wij zijn gisteren weer op pad geweest, 1e proef ging best fijn, nog heel veel wat beter kan maar voor nu tevreden, daar kregen we 215 en een 2e prijs :) 2e proef blijft het galopstuk nog wel echt lastig, die proef is zoveel moeilijker dan de 1e proef. 1e wissel ging nu wel goed, maar ze komen zo snel achter elkaar dat ze daar nog wat te veel spanning op krijgt, ik wordt onzeker waardoor we het samen even kwijt zijn. We konden nu wel wat meer rust houden dan de vorige keer maar goed was die proef vanaf het galopgedeelte zeker niet, daar hadden we 195.
Over een week of 2 hebben we dressuurbanen op de vereniging staan, dan maar eens een paar keer de proef oefenen denk ik. We moeten even wat routine krijgen daarin en zelf wat verzekerde gaan rijden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:41

@melzazu heel veel succes en je hebt gelijk. Ik start mijn paarden zelf ook voor menig mens veel. Dit komt omdat ik zonder verwachtingen ga en ze eigenlijk rij als thuis. Geen spanningen vanuit mij en alle rust.

Loulou ik heb daar nog nooit gestart. Ik ben nu pas 2x gestart met deze. Hij is wel heel indrukwekkend.

@melis jullie doen het super naar wat ik lees. Gewoon normaliseren en het gewoon maken. Nu is het veel, maar dat komt wel goed

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 08:44

Het zijn inderdaad geen dramatische punten. Dus het komt goed, nu even 3 weken weer werken aan de puntjes en dan weer een poging. We doen lekker rustig aan, anders trek ik het ook niet :') .

@melis klinkt alsof jullie ook goed bezig zijn.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 09:34

owh dat bij elkaar rijden herken ik! de ene van 1,74 is heel makkelijk terwijl de ander wel een limousine lijkt.

afgelopen weekend weer gestart, L1 met 201 en 209,5. zijn nu met onze eerste 4 wedstrijden L1+12.

over 2 weken gaan we voor het L2, erg benieuwd!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 10:56

kimwilliam schreef:
owh dat bij elkaar rijden herken ik! de ene van 1,74 is heel makkelijk terwijl de ander wel een limousine lijkt.

afgelopen weekend weer gestart, L1 met 201 en 209,5. zijn nu met onze eerste 4 wedstrijden L1+12.

over 2 weken gaan we voor het L2, erg benieuwd!

Met deze punten moet dat vast goedkomen :D

Ik trek de witte rijbroek ook weer eens uit het stof, as weekend wedstrijdweekend in het L2. Hopelijk kunnen we de rust bewaren tussen de onderdelen en zelf de proef kunnen managen. Merk dat bij mij de spanning toch vaak hoog zit en ik vergeet dan te rijden. Dus de rust erin krijgen- en houden, is voor mij het doel!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:02

Kimwilliam: dat moet zeker lukken, met deze punten nu. Gefeliciteerd!

Autumn: dat is ook lastig. Probeer , er lol in te hebben en te blijven ontspannen. Lekker makkelijk gezegd , ik weet t

Melis: het moet " gewoon" worden en je krijgt er dan ook meer handigheid in :)

Wij waren op springwedstrijd. Eerste keer. Pony deed t top met 2 foutloze rondjes . En super braaf , niet kijkerig. Terwijl er een heel evenement omheen was en het echt indrukwekkend was .

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 11:02

Zondag is er dressuurwedstrijd met mijn merrie.
De week erop springen met de pony.

Hemelvaart weekend is er vast vanalles leuks, maar niets gepland.

9 juni wederom een keer springen ( is echt in de buurt)

Half juni dressuur en geloof , dat we dan maar even 2weken thuis blijven :')

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 15:51

Nou dat zal goed komen verwacht ik kimwilliam. Gaat lekker zo!

Herkenbaar autumn. Ik merk ook nu pas dat ik soms corrigeer (of een poging doe) tijdens de proef terwijl ik daar in het begin echt niet aan toe kwam in mijn hoofd zeg maar. Soms hielp het mij een liedje te zingen in mijn hoofd :D

Wat leuk Getup dat het springen zo leuk ging.

Wij waren vanochtend weer geweest. Was veel te zien dus hij was regelmatig wat afgeleid. Zie ik daar een fietser helemaal in de verte?? Jaaaa dat heb je goed gezien hoor :j

Verder was ik best tevreden. Eerste proef vond ik niet zo maar de tweede proef voelde echt heel goed. Beide proeven 170,5 dus ja ik weet het dan soms ook niet maar ik had een fijne ochtend gehad. Ik keek net even in de kalender en ik wil nu opgeven ergens begin juli. Maar even thuis doortrainen nog.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 17:42

Ik heb ook echt bijzonder fijn gereden. 1 wp en een 2e prijs mee naar huis mogen nemen.

Over 2 weken nog eens b starten.