Endurance 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:35

Volgens mij is de regel nu 1x kort 1x lang. Idem met de klasse 2. Maar dat is hoe ik het interpreteer

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:28

SandraWierda schreef:
scooby09 schreef:
Gefeliciteerd Sandra heerlijk als het goed gaat.

Stalmelyn bedoel je denk ik :D

8)7
Haha ja uiteraard.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 14:04

Billy3105, zit het net op te zoeken en zie dat het is veranderd sinds dit jaar. Ik heb de 3 winstpunten nog in mijn hoofd zitten.
Ik lees ook nu een keer kort en lang en dan klasse 2 starten. Gaat wel snel dan.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 10:35

Whoop whoop, 27 mei inschrijvingen open voor Goirle *\o/* Ik heb er zin in!

Waarschijnlijk wel onze eerste en laatste wedstrijd dit jaar, even een change of plans. Ik heb besloten om in oktober te starten met de anderhalf jarige opleiding van de hoofnerd academy dus de centjes kan ik daar hard voor gebruiken :$ . Marnix blijf ik gewoon lekker trainen, lekkere lange ritten en conditioneel opbouwen want hij gaat er gewoon enorm goed op, maar hij is nog jong dus alle tijd om in de nabije toekomst aan wedstrijden deel te nemen :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 11:26

Hoe is het hier bij iedereen?

Vandaag zadel passer langs gehad, Arie een nieuw zadel. Zoe haar zadel gecheckt en de wol wat bijgevuld, die was wat ingezakt naar 1 kant. Dus we kunnen weer even vooruit!

Morgen naar de Ardennen voor een blok training, nu nog beslissen wie van de 2 mee mag :+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 12:01

Wat een luxe probleem Bo, gewoon allebei meenemen joh _O-

Heb je weer een nieuw GM zadel of wat anders?

Hier staat het allemaal een beetje stil. Elke dag 't zelfde :O We wandelen bijna elke dag minstens 1,5 uur wat elke keer weer een stukje langer wordt en twee keer in de week wat grondwerk. Begin onderhand beetje gedemotiveerd te raken want ze loopt op dit moment de travers met twee vingers in d'r neus en zelfs een beginnetje gemaakt met een soort van appuyement :') Het wandelen gaat prima, we hebben veel gewerkt aan ontspanning en het focussen op mij ipv de hele wereld om haar heen en ze is een stuk fijner om mee op pad te gaan wat ik hoop dat het ook resultaten laat zien als ik binnenkort weer mag gaan rijden. Al wou ik eergister langs een melkbedrijf en oh oh oh.... We kwamen nogeneens zo ver dat ze de koeien zag, ze was zó bang! Ze stond echt te trillen en te snurken en ze heeft me nog bijna omver getrokken in een van haar capriolen. Dat vergt dus nog wat oefening want om een langere ronde te kunnen maken moeten we toch echt langs de boerderij. :+ Maar verder alles prima. Clara geniet van het luie leven en is al aardig rond aan het worden zelfs voordat ze de zomerweide op mag :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 12:08

Luxe probleem is het zeker, maar kan er maar helaas 1 tegelijk rijden en er is maar 1 box voor mij gereserveerd hahahaha.

Ik heb een arena monoflap gekocht! Iets meer (sneller ) aanpasbaarheid in het geheel dus dat is fijn! Hoop dat hij snel weer naar zijn GM groeit en ik dit als tussen zadel voor beide paardjes kan gebruiken.

En was naar dat ze zo bang is voor koeien. Kun je ze niet in een wei ernaast zetten voor een tijd. Of er gewoon bij :+

Hoe is het met jouzelf?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-25 12:19

Het probleem is dat ze nogeneens de koeien zag haha. Ik zag ze wel om de hoek staan, maar ze was al zo bang van gewoon de gebouwen en de huizen zelf dat ik niet eens durfde om rond het hoekje te gaan en ze de koeien zou zien :+ En zo hebben we op onze eigen stal schapen, en we komen dus al zeker ruim twee maanden regelmatig langs de schapen maar ze is er nog steeds super bang voor. Maar herten en zelfs elanden staat ze gewoon leuk naar te kijken :)) Beetje gek is ze wel, en echt een 'bos' paard. Zolang we in het bos zijn gaat ze overal langs, maar open vlaktes, boerderijen enzo is ze zo kijkerig en schrikkerig. We hebben eerder wel langs boerderijen en koeien gereden, maar ze heeft nu al twee jaar lang eigenlijk bijna alleen in de bossen gereden dus ze moet weer leren dat er ook andere dingen in de wereld zijn :')

Even gegoogled naar je zadel, lijkt wel heel anders dan een GM of niet? Maar wel fijn iets dat wat makkelijker aan te passen is :j

Met mij gaat het wel prima, ik voel m'n rug nog wel maar geen echte pijn meer, dus dat is heel fijn. Ik merk nu niet meer zo veel vooruitgang als eerder, maar dat lijkt me ook wel logisch dat de laatste beetjes pijn/stijfheid het langste duren. Ik kan in ieder geval alles weer zelf en behalve dat ik wel heel voorzichtig ben ga ik redelijk normaal mijn dag door. Ik verveel me alleen kapot, ik zit 'ziek' thuis want ik mag echt nog niet op stal werken en zit de hele dag een beetje te niksen. Daarom ga ik ook zo lang met Clara wandelen elke dag :') Vorige week gevraagd of ik in ieder geval weer wat mag gaan hardlopen ofzo maar nee, ik moet echt echt rustig aan doen. Maar ik denk dat ik eind deze maand wel weer op Clara kan stappen :+ Volgens m'n arts moet ik echt 8 weken niks doen en daarna weer langzaam opbouwen, dus dan vind ik wel dat ik na 8 weken in ieder geval weer mag stappen ohz haha. Ik heb hopelijk ook een ander baantje te pakken wat niet zo fysiek zwaar is, want ik heb nu ook geen inkomen en zit echt op 'n houtje te bijten wat ook niet fijn is.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 15:46

Fijn een nieuw zadel, vooral als je ook zelf kan aanpassen.

Piekosjj, fijn dat de meeste pijn weg is. Het herstel is dan nog best snel gegaan want ik dacht na je klapper dat dat wens eens veel langer kon gaan duren.

Hier heel trots op de 1e winstpunt en 2e wedstrijd wordt 28 juni Goirle. Twijfelde over 6 juli maar die route is wat uitdagender met tunnels en spoorweg over en dat geeft niet maar mijn zus moet rijden dus die koos daarom Goirle. Zij is wat onzeker soms of heeft spanning en daar reageert Naud op. Op wedstrijd in Barchem deed hij in het begin ergens moeilijk over een bankje in het bos. Eenmaal lekker op gang valt dat weg en loopt hij overal langs. Dus hopelijk ziet mijn zus dat ook en is dat straks helemaal weg. Het vertrouwen groeit wel enorm, die wedstrijd en het goed uitrijden ervan heeft zoveel goed gedaan! Heel erg trots.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 18:17

Piekosjj wat een naar parket zit je in zo, ik leef met je mee!

@stalmelyn leuk om jullie te zien in Goirle! Gaat helemaal goed komen!

We zijn intussen thuis, Zoe mocht uiteindelijk mee en was echt mega stoer de afgelopen dagen <3. Kleine meisjes worden groot. Een mooie 900 hoogte meters gemaakt de afgelopen dagen

Afbeelding

Afbeelding

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 18:20

Gaaf Bo! Stoere Zoe! +:)+
Gaan jullie toevallig nog een Ardennen weekend organiseren zoals vorig jaar? Asking for a friend <<)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 18:27

lideli schreef:
Gaaf Bo! Stoere Zoe! +:)+
Gaan jullie toevallig nog een Ardennen weekend organiseren zoals vorig jaar? Asking for a friend <<)

Niet direct dat het heel concreet op de planning staat, ik wil wel zelf ergens nog een keer gaan met een aantal bekenden *hint hint*. Ergens in juli augustus/ september

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:21

Nou jongens, kom ik toch weer even binnenvallen met een zoektocht voor beugels.. Ik kan maar niet aan de Zaldi Vila’s wennen. Het zal wellicht aan mij liggen maar ik vind ze zo groot en lomp voor mijn maatje 36.. Ze wiebelen daarbij enorm, mijn rechtervoet zit constant tegen de harde buitenkant aan, weinig grip en ik krijg alsnog dove tenen erin. Baal er zo van. Met mijn fenders en westernbeugels 0 problemen gehad en nu met het engelse zadel zo aan het tobben voor de juiste optoming :+

Dus, bij deze de vraag, hebben jullie nog meer goede ervaringen met andere beugels? :)

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:40

Monody Balen dat ze voor jou niet de goede keuze zijn.

Vandaag met Fred training in Kuinderbos gedaan, hier zullen wij ook onze eerste wedstrijd starten. Dus leek me een goed idee, moest hij meteen voor het eerst even wat langer op de trailer en rijden op vreemd terrein. Samen met een vriendin haar Haflinger die klasse 2 en 3 starten. Voorop blijft hij inhouden, want dan ziet hij de rest niet, blijft trainingspuntje. Meeste achterop of ernaast gereden. Sommige stukken liep hij gewoon echt lekker, soms wat met de handrem erop, maar dat ging dan later weer over. Keurig onder het rijden gepoept en op het einde zelfs (eindelijk) geplast. 20km met gemiddelde van 10km/uur en keurig fit om na het afzadelen nog even heen en weer te draven aan de hand. Ik zeg we zijn er klaar voor, nu rustig verder tot de wedstrijd *\o/*

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 18:49

Klinkt als een goede training Sandra :)

Ik heb mij net ingeschreven voor de wedstrijd in Goirle. Onze eerste officiele wedstrijd! :D Heel veel zin in.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-25 19:10

Wat balen Vera dat je beugels niet bevallen! Ik heb een soort zelfde model en ik vind ze heerlijk, maarja ik heb ook een wat groter paard, en grotere voeten :D Haha :+ Heb je al 'gewone' beugels geprobeerd met een wat breder voetenbed? Zoiets bijv: https://www.ej.nl/stijgbeugels-harry-s- ... 62929.html

En wat leuk, eindelijk je eerste wedstrijd! :D

Klinkt als een fijne training Sandra :j Dat voorop lopen gaat vast wel komen met de tijd en ervaring :j En zo hebben sommige paarden ook zo hun voorkeuren, die van mij kan echt niet achter een andere want dan dendert ze er bijna overheen, die wilt echt overal en altijd voorop lopen.

Hier gaat het allemaal nog steeds rustig aan. We hebben onze wandelingen uitgebreid naar 8-9 km, dat is voor Clara nog maar net de warming-up, ze is echt zo fris als ik weet niet wat :') Vanaf vandaag mag ze ook eindelijk weer de zomerweide op dus dan kan ze lekker al haar energie er uit rennen en lui worden van het gras. Keek er echt naar uit om haar weer fatsoenlijk op de wei te hebben en er valt een last van mijn schouders! Vond 't zo vervelend om ze zo lang op te winterpaddocks te moeten hebben. Ook gaat het longeren vooruit, ze kan nu rechtsom redelijk netjes op commando galopperen! Verder doen we niet zo heel veel meer dan dat. Ik voel me goed genoeg om binnenkort weer wat te kunnen stappen ohz, maar ik wil eerst een safety vest kopen maar daar moet ik eerst wat meer voor sparen. Hopelijk volgende maand!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:21

Oh wat balen van de beugels, mocht je ze willen verkopen O:) ik krijg wat last van mijn voeten omdat ik zo kort zit, ik denk met wat dikkere beugels er van af te zijn _O-

Als je zo fijn reed met fenders en western beugels zijn dan überhaupt fenders, of bredere beugelriemen niet fijner? En dan deze beugels eraan?
https://goedhard.nl/product/flex-ride-beugels-zonder-korf/

En super leuk! Idd de inschrijven van Goirle hebben we open gezet! Zo leuk om de inschrijvingen binnen te zien stromen ! Zie je daar

@sandra lekkere training zo te lezen, leuk!
Arie is ook geen fan van voorop lopen, die hangt ook liever ergens achter, of loopt alleen. Zazoe moet ik nog ontdekken, voor nu is ze nog te spooky vooraan

@piekosjj fijn dat je je wat beter voelt! Super tof!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 21:41

Bella loopt graag voorop maar kan gelukkig ook er achter.
Ze vind alleen niet tof als we dan galopperen en haar maatje gaat heel hard.
Tenminste dat ligt meer aan mij trauma van vroeger. :o

Ik heb Goirle op mijn wensen lijst staan 115 km vanaf huis moet kunnen een mooie klasse 2.
Je mag zelf starttijd aanvragen?
Wat heerlijk relaxed is dat zeg.
ik ken de omgeving niet is het veel asfalt?

Beugels heel persoonlijk ik heb free jump beugel iets een draai om de heup te ontzien en voetbed breed genoeg om geen dode voeten te krijgen.
Misschien zou je met je andere beugels eens met andere schoenen moeten gaan rijden dat kan ook nog wel wat doen.

Lijkt zo eindeloos te duren he je herstel Piekosjj
Gelukkig kan ze de wei weer op.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 22:44

Haha ik hou je in gedachten billy! Voor nu houd ik ze tot ik goede vervangers heb gevonden. Ik heb inderdaad ook wel zitten nadenken over fenders maar ik weet niet of die kunnen hangen aan een Edix Emir zadel qua beugelriemophanging..

Die simpelere beugels heb ik inderdaad ook al geprobeerd, ik had nog compositi beugels liggen maar dat was al helemaal een drama :+ Zucht. Het blijft zo lastig! Op mijn wensenlijstje heb ik nog wel de GM Bi Relax 2.0 maar die moeten helemaal custom gemaakt worden met +/- 5 weken levertijd dus voor de komende endurance heb ik daar weinig aan :')

Wel heerlijk dat het met Clara zo goed gaat zeg, en ook met jou! Het is een flinke smak geweest met echt wel een lange hersteltijd..

Beugels met andere schoenen proberen is idd nog een optie! Ik vergeet dit echt altijd om gewoon eens mijn sportschoenen mee te nemen naar stal :)*

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 23:08

Monody schreef:
Haha ik hou je in gedachten billy! Voor nu houd ik ze tot ik goede vervangers heb gevonden. Ik heb inderdaad ook wel zitten nadenken over fenders maar ik weet niet of die kunnen hangen aan een Edix Emir zadel qua beugelriemophanging..

Die simpelere beugels heb ik inderdaad ook al geprobeerd, ik had nog compositi beugels liggen maar dat was al helemaal een drama :+ Zucht. Het blijft zo lastig! Op mijn wensenlijstje heb ik nog wel de GM Bi Relax 2.0 maar die moeten helemaal custom gemaakt worden met +/- 5 weken levertijd dus voor de komende endurance heb ik daar weinig aan :')

Wel heerlijk dat het met Clara zo goed gaat zeg, en ook met jou! Het is een flinke smak geweest met echt wel een lange hersteltijd..

Beugels met andere schoenen proberen is idd nog een optie! Ik vergeet dit echt altijd om gewoon eens mijn sportschoenen mee te nemen naar stal :)*

Misschien kun je nog wat uitproberen met lengte van de beugelriemen. Dat maakt bij mij ook nog een wereld van verschil.

Kunnen de fenders van edix zelf er niet aan. Volgens mij hebben die een smalle/ Engelse ophanging, volgens mij zijn dat de Tiamo fenders

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 23:15

Die zien er inderdaad smalletjes uit. Ik zal eens aan Edix moeten vragen of dat mogelijk is.
Ik heb mijn beugels een gaatje korter gedaan en dat zat qua houding stabieler maar daarin knelde mijn tenen nog sneller af. Dus toch maar een gaatje langer gedaan maar dan zit ik weer niet stabiel. Voel mij echt zo'n zeikerd ermee :+

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 23:27

Monody schreef:
Die zien er inderdaad smalletjes uit. Ik zal eens aan Edix moeten vragen of dat mogelijk is.
Ik heb mijn beugels een gaatje korter gedaan en dat zat qua houding stabieler maar daarin knelde mijn tenen nog sneller af. Dus toch maar een gaatje langer gedaan maar dan zit ik weer niet stabiel. Voel mij echt zo'n zeikerd ermee :+

Ik heb er ook hele tijd mee lopen kloten, totdat je eindelijk de goede match hebt. Gaat lukken _/-\o_

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 16:06

Ik las in de regels dat je een klasse onbeperkt mag doorstarten. Maar mag je ook een klasse lager starten? Stel je eindigt dit jaar in klasse 2 maar wilt volgend jaar klasse 1 als opstart voor het seizoen starten? Of je wilt met een beginner meerijden in de klasse 1, of mag dat niet?

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 16:41

Volgensmij mag dat wel!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 17:26

Ja hoor dat mag gewoon. Je mag zelfs in klasse 3 eindigen en volgend jaar in klasse 1 starten