Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lienek schreef:Amado7 schreef:Wauw, jij hebt wel een bomproof paard![]()
Wat ongelooflijk gaaf! Stiekem word ik wel een klein beetje jaloers, het ziet er zo ontzettend mooi uit. Wat een prachtige plekkken!
Altijd welkom mocht je hier ooit belanden voor een ritje!mellienie schreef:Wauw wat gaaf!![]()
Wij zijn begin dit jaar voor 6 weken naar Nieuw-Zeeland geweest en waren érg onder de indruk van en verliefd op het landOnwijs gaaf dat jullie daar wonen met zoveel land, jullie mogen jezelf gelukkig prijzen
Wat leuk! Hoelang hebben jullie per eiland gedaan?
Misschien had ik dit topic eerder moeten plaatsen dan waren jullie welkom geweest
Ik heb nu een aantal Nederlanders over de vloer gehad en die neem ik dan mee voor een ritje over ons land![]()
Dit stel was super leuk en gezellig. Mijn vriend is gek op motorcross dus hebben een heuse motorcross baan in een paddock en had deze meid hier voor een ritje en haar vriend was motorcrosser dus hij op de elektrische crossmotor mee met ons. Was super leuk en gezellig![]()
[ Afbeelding ]
Deze meid had eerst in Australië gewerkt en reisde nu door Nieuw Zeeland.
[ Afbeelding ]
Elisa2 schreef:Wauw dat ziet er echt fantastisch uit! Wat een mooie omgeving.
Wat voor een paard heb je? (ras)
Siers83 schreef:Wauw, wat gaaf!
Hoe lang is die tunnel, en hoe krijg je je paard er doorheen?
tienus63 schreef:Heb je een stuk gereden van de gold rush trail langs de West Coast Zuidereiland?
Werden jullie niet gek van de sandflies?
Blijf vooral spammen met foto’s!
_Lorette_ schreef:Fantastisch!Wat een droom om daar zo rond te rijden.
Zoek je nog een tijdelijke stalhulp?
Wranglerbutt schreef:INZ! Ik ben er in 2018 5 weken geweest en heb op verschillende plekken op het Noorder- en Zuider Eiland paardgereden.
Favo plek was nabij Abel Tasman National Park, maar ook bij Glenorchy (LOTR landschappen) en in de buurt van Tauranga (bij vrienden) vond ik de omgeving super mooi![]()
1 van mijn fototopics uit 2018 (met linkjes naar de andere topics) [VMR] Vraag Maar Raak<a href="tel:1960560">1960560</a>
Peelie schreef:Lien, je bent zo mooi terecht gekomenwanneer ik eens naar nieuwzeeland ga, kom ik graag langs.al was het maar gewoon om je weer te zien, maar een ritje sla ik ook niet af
Deni11 schreef:Wat leuk! Ik heb ooit je volgtopic (incl overstromingen toen toch?) al gelezen, en wat goed om te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt! En zelfs 3 paarden rijk bent, wat een droomga je nog weleens naar Nederland op en neer?
Elisa2 schreef:Bedankt, heb nog nooit van een Gisborne bred gehoord..zie dat het ook allerlei kruisingen zijn. Mooi hoe dat dan uitpakt.
pol013 schreef:Ik snap heel goed dat wij overgereguleerd zijn hier in NL...
Maar ik vind dat springen over draad altijd zo eng. Ik vind dat soort verschillen echt fascinerend om te zien.
Ter referentie: ik rij eventing en organiseer een cross mee dus hoor alle opmerkingen van de Technisch Afgevaardigde van de KNHS. Als je ziet wat wij moeten doen aan grondlijnen, afvlakken van hoeken etc etc etc Die zouden echt een hartaanval krijgen van zo'n hunt.
Tegelijk is mijn merrie ook al vaker over een heel dun stroomdraadje gesprongen op 1.10 als het haar niet zinde. Die deelt mijn angst duidelijk niet.
pol013 schreef:Daarom ook geen oordeel.
Ik zie dat in meer landen gebeuren. Ik Engeland en Ierland is het al veel normaler. Iedere cultuur heeft er zo zijn eigen kijk op. Maar mijn Nederlandse brein krijgt er meteen krotsluiting van.
Hier vinden ze die compleet met het oog op veiligheid gebouwde cross hindernissen soms al 'gevaarlijk' en eventers gevaarlijke idioten. En dan staat er nog iemand met een hark bij om de afzet en landing gelijk te harken