[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookie2222

Re: [SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 18:56

Leuke lijstjes!

Wij hebben van het weekend ons debuut gereden bij Markelo Potdijk. Mooie opstart in de B intro. Sommige waren echt laag, anderen zo goed als B dus leuk om te rijden.

Dit staat nu op de planning:
1 juni SGW Markelo Snorrewind B
22 juni SGW Ede B
6 juli SGW Markelo Snorrewind B

Ik denk dat het planning technisch kan, maar mocht het me toch teveel lijken dan meld ik me voor Ede of de 2e snorrewind af.

Afbeelding

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:57

Mooie foto!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 09:36

Ik ben afgelopen weekend voor de 2e keer naar Kronenberg geweest. En wat een gave route is dat zeg! Vorig jaar gingen ze maar een klein stukje door het bos daar, misschien omdat het zo nat was? Maar nu hebben we echt zalig gegaloppeerd over die xxl paden daar. Meestal wordt ik vooral een beetje zenuwachtig als ik de cross loop maar nu dacht ik ook vooral: gaaaaaf om hier te rijden!
Ik zag het iemand al schrijven: een cross met internationale allure.
Afbeelding

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:08

Ik vond het ook een heerlijke cross om te rijden.

Helaas ging ik onderuit voor hindernis 11abc.
Echt super balen maar gelukkig geen schade.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:34

Oei dat klinkt pijnlijk! Fijn dat het meevalt qua gevolgen.

@pol13 wat een toffe foto dit <3

@Cookie ook een prachtige foto, maar had je niet een bruine met een bles (?) :o? Of is het de opvolger? Leuk dier om te zien <3

Ik heb mezelf een hersenschudding bezorgd na een klein springongelukje, die 1.10 is toch wel moeilijk := dus alvast Schaijk afgezegd. Als het allemaal meevalt wordt het waarschijnlijk oefen dan, ook wel leerzaam :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:45

oej, niet massaal er naast gaan liggen he! Balen.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:35

Beterschap Fly High

Het was vooral even schrikken.
De achterhand schoof gewoon onder ons vandaan.

Vooral heel onverwacht omdat de bodem zo mooi was. Vorig jaar was het een groot water festival op die wedstrijd en toen was het totaal niet glad.

https://www.facebook.com/share/v/1BNejp ... tid=wwXIfr

Ik weet niet of dit zichtbaar voor jullie is.
Maar het was een super fijn rondje en toen opeens boem :=

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 14:59

Jeetje. Daar zou ik ook niet verwacht hebben dat je zomaar onderuit zou gaan. Was heel mooi zanderig daar.
Al heb ik wel weer keurig geremd voor die bocht. Maar wij zijn voorlopig dus ook steeds te langzaam.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 15:05

Oei :') lijkt wat redelijk los zand te liggen in die bocht? Maar echt onverwacht zeg!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 15:43

Daar zijn er meer onderuit gegaan, ook zondag. Of ook van achteren uitgegleden, maar die konden het nog herstellen. Het was er niet glad.
Je moest echt terugnemen in die bocht en goed ondersteunen.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 16:17

Ik denk niet dat je kunt zeggen dat het er niet glad is als er meerdere ruiters op dat stuk glibberen of onderuit gaan. :)

Ik had wel vertraagd maar ben niet gaan draven, daar leek de bodem me te goed voor.
Zeker gezien ik dit paard al een aantal jaar rijd en weet dat ze echt wel stevig op haar benen staat.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 17:00

Wat balen zeg van jullie glijpartij! Klinkt meer als een stukje wat dus heel verraderlijk was..
En wat een gave foto van Pol013 & Cookie!!

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 20:02

Oh wat naar Natasja! Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen. Verder ziet het er heel gaaf uit :D

@flyhigh klopt dat ik een bruine met brede bles heb. Zij is helaas geblesseerd geraakt 2,5jaar terug. Heeft een veulentje gehad en ben ik nu een half jaar weer mee aan het rijden. Voor nu alleen dressuurmatig bezig. Ze had micro schade aan het bot dus ben nu vooral erg voorzichtig met haar. Heel misschien dat we volgend jaar weer een paar losse hindernissen springen.
Voor nu dus lekker crossen met de vos :)
Beterschap na je val!

@pol wat een gaaf setje en een gave foto zeg!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 08:56

Cookie2222 schreef:
@pol wat een gaaf setje en een gave foto zeg!

het zijn raketjes op mijn mouwen. Aangezien haar bijnaam raketje is. :D
lang leve de strijkpatronen.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 11:05

Welke achterbeschermers hebben jullie? Of kunnen jullie mij advies geven?

Ik heb nu bij de vos mijn Kentucky beschermers om. Als ik ze goed strak doe blijven ze goed zitten. Alleen ik krijg plekjes aan de bovenkant.
De PE zitten niet mooi. Een beetje alsof je een zak aanhebt.

Nu zit ik dus te kijken voor andere voor achter. Mogelijk iets korter model. Paard heeft namelijk aan een kant een overvulde strekpeesschede (overblijfsel van opfok denk ik). Heeft daar geen last van maar daardoor daar wel een extra drukpunt als ze wat hoger zitten.

Ik keek zelf naar Zandona. Maar zie dat lemieux ook een fraai nieuw model hebben uitgebracht…
Wat raden jullie aan?

_Seven_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 14:02

Mijn paard krijgt ook rare plekjes van de kentucky’s en de PE’s. Ik heb nu op aanraden een paar Styles gekocht, deze voelen wel een stuk soepeler dan de eerder genoemde, maar ik heb ze nog niet uitgebreid kunnen testen/gebruiken.

Van de lemieux beschermers heb ik gehoord dat ze snel stuk gaan, maar zelf geen ervaring mee.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 14:44

Ik ben helemaal weg van mijn (oude) le mieux beschermers. Omdat ze soepeler zijn krijg je er veel minder snel plekje van. Ik ken iemand die de voorlaatste variant heeft en die is er tevreden mee. Ik vind eigenlijk dat ze echt lang genoeg meegaan eigenlijk. Ze worden nu wel wat minder mooi, maar nog steeds functioneel. Ik ik mishandel ze ook door ze gewoon in de wasmachine te knikkeren.
Maar geen ervaring met de nieuwste. (oh, oeps, ik zie dat ze dubbel zo duur zijn geworden)

(en waarom ze daar zo'n weinig gebruikte kleur in verwerken....... _-:( )

Als iemand de oude LeMieux Stealth air XC boot nog in een hoekje heeft liggen? ik wil ze graag overnemen!

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 00:13

Ik heb 2 setjes van equick voor mijn paarden, geen plekjes, beschermen goed, zitten fijn. Vallen achter wel iets kleiner dan voor maar tot op heden zweer tevreden.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 15:19

Bedankt voor jullie tips!
Ben vandaag naar de fysieke winkel geweest. Het nieuwe model van lemieux zit een mooie technologie achter maar vond er geen model in zitten en vrij flubberig zeg maar. Ze moeten wel weer een stuk beter tegen klappen kunnen.
De style en equick hadden ze niet. Dus ben toch naar huis gegaan met de Zandona om te passen. Is ook mooi flexibel en zit mooi model in. Even kijken hoe die over de kogel valt.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 07:39

Ik ben nog steeds heel blij met die van Zandona _/-\o_

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 15:10

Ik heb dalmars gehad, maar vorig jaar kreeg ze toch af en toe een plekje ervan.

Dus nu even de goedkope QHP variant van m’n zusje te leen totdat ik weet welke ik wil kopen.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 20:31

Mijn Lemieux zijn in twee stukken gescheurd na twee maanden gebruik. Denk vijf keer om gehad. Niet eens misbruikt.

Volgens klantenservice en leverancier hoorde dit onder normale slijtage. Spijtig want ze waren duur zat en vond ze erg fijn zitten. Maar voor mij niet meer.

Ik heb al jaren pe maar heb ook goede verhalen gehoord over styles

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 09:01

In twee stukken gescheurd?! Zo zeg wat brutaal dat dit onder normale slijtage valt. Evt via de verzekering nog wat aanslingeren?

Ik had de styles bij mijn vorige paard, zaten netjes en vond het verrassend goede kwaliteit alsin, ik had ze tweedehands en heb ze ook nog weer door weten te verkopen. Natuurlijk niet brandschoon maar qua slijtage leken ze ‘als nieuw’.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 09:30

Ik vind het geen normale slijtage zeg. Jeetje.
Bij mij lieten er wat stiksels los na een paar jaar... dat vind ik wel normale slijtage. Hier en daar een gaatje of zo'n kras..

Ik heb pe, air trax ofzo. Niet de original maar een luxere uitvoering. Bij heel veel verschillende paarden en benen nooit last gehad. Wel altijd een vrij kleine maat nodig gehad.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 09:58

Cioccolato schreef:
Ik vind het geen normale slijtage zeg. Jeetje.
Bij mij lieten er wat stiksels los na een paar jaar... dat vind ik wel normale slijtage. Hier en daar een gaatje of zo'n kras..

Ik heb pe, air trax ofzo. Niet de original maar een luxere uitvoering. Bij heel veel verschillende paarden en benen nooit last gehad. Wel altijd een vrij kleine maat nodig gehad.

Die laatste heb ik nou ook volgens mij. Maar ik vond M zelfs nog te groot voor mijn merrie. En S past qua lengte wel maar lijkt toch niet helemaal lekker te zitten -O-