Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 21:22

goldenarrow schreef:
Nou ja, gezien het feit dat hij gisteren bij een andere wedstrijd uit het hokje kwam om tegen een ruiter te zeggen dat ze met haar halve fjord niet de sport in moest gaan, neem ik de punten maar met een korreltje zout :+ Ik heb zelf dan wel een warmbloed, maar die is wel springgefokt, en mist dus de souplesse (vooral in draf) van een dressuurgefokt paard. Ze is wel correct, maar de draf is gewoon heel simpel. Stap en galop zijn wel goed (had in de 2e proef ook een 7 voor de stap verruimen :D ). Nee, 165,5 bij een proef die écht fout gaat is helemaal terecht. Maar in een simpele B-proef zonder noemenswaardige fouten is dat mijns inziens veel te streng gejureerd.

Mag ik het even helemaal met je eens zijn? In de mensport kom ik dit ook tegen. We hadden een proef zonder grove fouten, in de B.. 159 punten. Hoe dan? Dan laat je als jury toch je smaak helemaal doorsijpelen in de beoordeling? Of hoe ga je dat dan anders uitleggen? Ik vond het echt schokkend.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 21:48

ik weet even niet wie het vroeg maar ik heb niet gestart dit weekend. Zijn nog even de puntjes op de i aan het zetten voor het outdoorseizoen :D

Deeks93

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 22:17

Ik lees echt hele mooie succes verhalen, gefeliciteerd allemaal!

Goldenarrow; het is en blijft een jurysport, dit zou niet mogen gebeuren en gelukkig gebeurd het steeds minder. Daarom is het des te belangrijker dat je zelf een goed gevoel hebt en je eventuele persoonlijke doelen hebt gehaald. Dit is precies waarom ik elke wedstrijd m’n eigen 3 doelen stel en er zelf tevreden over wil zijn. Uiteindelijk zijn het dan maar punten maar kun je er nog steeds een tevreden gevoel aan over houden.
Ik rijd zelf een springpaard, 182 hoog, lange rug, korte hals, vlakke gangen en geen geweldige beweger, niet iedereen kan dat waarderen. Ooit stond er onder m’n protocol; talentloos paard….
Dat doet zeer, heel zeer maar ik denk dan maar zo; beter dat hij het zegt dan iemand met vol verstand…

Wij gaan vrijdag ons zz-zwaar debuut maken. Ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest, tot op het punt dat ik vorige week al een mega terugval kreeg ik m’n spierziekte en amper nog kon lopen, puur van de spanning. Probeer het nu los te laten en zie wel waar het schip strand, ben blij met 55%.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 23:07

Dat helpt mij ook inderdaad. 3 focus punten nemen voor ik ga rijden.

Erg fijn!

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 22:12

Wij hebben vanavond ons debuut gehad in de zz zwaar, jeetje wat is dat moeilijk!
Maar wederom 3 focuspunten en doelen, was al 2 weken stikzenuwachtig. Doel 1: geen laatste worden, doel 2: boven de 55% en doel 3; adem halen(da’s een ding bij mij) en een 4e doel; pirouettes.

Alle doelen gehaald op 1 pirouette na, maar heb het overleefd en ben mega trots!
Morgen nog 2 proeven zz licht.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 20:21

Bloem wat goed weer!! Knap kind en pony!
Wat spoor betreft, ik rijd thuis vaak zonder omdat ik te lui ben ze aan te trekken en dat werkt prima. Maar dan wel stokje erbij. En ergens vind ik spoortje dan wel weer fijner qua echt aan het been krijgen dan stokje, omdat je dan toch met een ander soort hulp komt mochten ze niet op been reageren.
Zo'n bolletje kan je dan wel proberen idd

Audesta gefeliciteerd, ondanks de hengstigheid.

Melis gefeliciteerd met jullie geslaagde debuut! Volgende keer kan je zelf vast ook beter ademen en gewoon jullie niveau halen :) Nu weet je iig dat jullie het kunnen!

Goldenarrow wat balen van de spanning enerzijds en tegenvallende punten anderzijds. Heb je al een nieuwe datum gepland staan?

Deeks, fijn dat jij je aandachtpsunten iig goed had! Hoe gingen je ZZL proeven? Je hoort echt dat die overstap mega pittig is.

Wij mochten vandaag weer ZZL. Losrijden was een dusdanige uitdaging dat ik eigenlijk de ring niet in wilde, maar ik dacht, soms is ze daar juist veel relaxter, dus toch maar proberen. En dan verbaast ze vriend en vijand, liep twee prima stabiele proeven met echt hele mooie stukken, waardoor we de fouten die er ook nog waren konden hebben. En zo kwamen we met 3 punten thuis, echt nooit verwacht en mega blij mee!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 20:45

Wow Noukie, gefeliciteerd 8-)

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 20:45

Noukie schreef:
Bloem wat goed weer!! Knap kind en pony!
Wat spoor betreft, ik rijd thuis vaak zonder omdat ik te lui ben ze aan te trekken en dat werkt prima. Maar dan wel stokje erbij. En ergens vind ik spoortje dan wel weer fijner qua echt aan het been krijgen dan stokje, omdat je dan toch met een ander soort hulp komt mochten ze niet op been reageren.
Zo'n bolletje kan je dan wel proberen idd

Audesta gefeliciteerd, ondanks de hengstigheid.

Melis gefeliciteerd met jullie geslaagde debuut! Volgende keer kan je zelf vast ook beter ademen en gewoon jullie niveau halen :) Nu weet je iig dat jullie het kunnen!

Goldenarrow wat balen van de spanning enerzijds en tegenvallende punten anderzijds. Heb je al een nieuwe datum gepland staan?

Deeks, fijn dat jij je aandachtpsunten iig goed had! Hoe gingen je ZZL proeven? Je hoort echt dat die overstap mega pittig is.

Wij mochten vandaag weer ZZL. Losrijden was een dusdanige uitdaging dat ik eigenlijk de ring niet in wilde, maar ik dacht, soms is ze daar juist veel relaxter, dus toch maar proberen. En dan verbaast ze vriend en vijand, liep twee prima stabiele proeven met echt hele mooie stukken, waardoor we de fouten die er ook nog waren konden hebben. En zo kwamen we met 3 punten thuis, echt nooit verwacht en mega blij mee!

Ohja de spoortjes! Ik rijd eigenlijk liever met spoor dan zweep. Heb tot nu toe ook alle paarden met spoortje gereden, van babyspoor, pizzasnijder tot lange pinnen.

Ik vind eigenlijk het verschil tussen de proeven nog niet eens zo groot, je krijgt de series erbij maar die vind ik juist leuk en makkelijk. Maar het verschil in jureren is echt mega! En ben zelf jury en vind het bizar dat dat verschil zo groot kan zijn. Zaterdag zz licht gereden, veel minder fijn en dan 218, vrijdag zz zwaar veel fijner gereden en 55,50%, op zich niet slecht, maar je moet echt alles haast perfect uitvoeren wil je 60% halen. Hier in de omgeving zie je ook veel prijswinnaars zonder winst, terwijl ze echt goede proeven laten zien. En veel stalruiters/professionals die om precies die reden meteen psg of inter gaan starten ipv eerst zz zwaar.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 11:46

Sorry dat ik zo binnen dender, maar heb echt een vraag!

Klopt dit?

Citaat:
De enting moet genoteerd worden in het paspoort. U mag tot 7 dagen na de vaccinatie met het paard geen wedstrijden rijden (KNHS-voorschrift).

Oftewel, pony staat voor morgen op de lijst voor het enten en aankomend weekend wedstrijd ...

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 11:54

Helaas wel. Hier ook eens gehad en me daardoor afgemeld.
Spoiler:
maar ja waar wordt het gecontroleerd...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 12:05

Eens :D, maar heb het liever op orde! Enting van morgen wordt dan ook geskipt!

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 15:17

Heb je dan wel een andere optie om te enten voordat de huidige optie verloopt? Als je enting verloopt ben je veel verder van huis, dan moet je de heel basisenting opnieuw doen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 15:20

Bowo schreef:
Heb je dan wel een andere optie om te enten voordat de huidige optie verloopt? Als je enting verloopt ben je veel verder van huis, dan moet je de heel basisenting opnieuw doen.

Nee, die verloopt pas in Augustus. Heb het laten nakijken, we zijn safe :D

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 19:23

Oh dat is fijn. Zo had de vorige eigenaar van mijn merrie de enting laten verlopen dus ik zat vast aan de 3 entingen helaas. Maar tussen 2 en 3 mag je gelukkig wel starten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 22:22

Paspoort werd inderdaad niet gecontroleerd :+

We zijn weer een ervaring rijker, voor het eerst heeft mijn dochter op ander terrein gereden en echt de pony is haar gewicht in goud waard!

Zo fijn met laden, opzadelen op locatie en losrijden <3

Twee keurige proeven neergezet met zelfs 9ens op haar protocol :o 194 en 197 punten! Zit wel een suf lijntje in proef 20, de F - B arbeidsstap had ik beter niet kunnen lezen, dochter raakte de kluts kwijt en wende af := Doodzonde, 1e proef was anders ook twee punten geweest, maar goed, we hebben er om gelachen.

Daarbij gaat het hard zat, na drie wedstrijden staat de teller op +9 :#

Ik was pas opgelucht toen de pony weer veilig in haar stal stond :D Wat een verantwoording is het toch om met zo een beestje het erf af te gaan :)

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:36

Oh super bloem bloem!

Hahaha echt he. Ik ben me daar onderweg ook altijd wel bewust van.

Ook weer op pad geweest, 1e buitenwedstrijd. Viel me niets tegen. 3 wp en een 1e plek van de 1 :+

En een dikke 8 voor het halsstrekken! Jeej!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:51

Wat gaat je dochter goed zeg BloemBloem! Echt super knap :D

Jij ook een super resultaat Audesta! Gefeliciteerd!

Wij zijn vandaag ook op pad geweest. Tijdens het losrijden was ze wat gespannen, maar tijdens de proef ging gelukkig de knop om. Jury kwam naderhand nog naar me toe om te zeggen dat ze me nu wat laag gepunt had omdat er nog veel werk is aan mijn houding en ze anders bang was dat ik in de hogere klassen daar teveel tegenaan zou lopen. Wel vond ze Gamble een leuk paard met potentie. Op het protocol stond ook dat ze vond dat ik haar eerlijk rijd, dus dat is een heel mooi compliment! Doel was voornamelijk om haar in de overgangen ook mooi in het frame te laten lopen, daar zijn we echt druk mee bezig geweest de afgelopen weken. Eerder kwam ze toch wat snel tegen de hand. Nu doet ze dat nog wel wat vanuit galop naar draf, maar de rest ging wel een stuk beter. Zelfs in de 2e proef een 7 gehaald voor een overgang naar stap :D

Proef 1, 183,5 en een 1e plaats.

En de 2e proef, net geen winstpunt met 177,5. Maar toch dik tevreden. En een schrikmomentje van een rennend kind :')

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:56

Wat goed, GoldenArrow! Vind het ook heel fair van de jury om nog even naar je toe te komen!

Leuk dat het seizoen weer begonnen is. Ik zie instagram ook weer vol staan van stories en posts over de eerste wedstrijden van het jaar :D

Wij gaan volgend weekend ook weer op wedstrijd. Eerste keer L1, vind het heel spannend :):) . Weet nog niet of we er echt klaar voor zijn, maar ik moet even over die drempel, want anders blijf ik uitstellen. En weer in de routine komen, is ook wat waard :')

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 12:13

Fijn als de jury dat doet he. Was hier gisteren ook. Fijne punten waar ik mee vooruit kan.

Ik twijfel een beetje over mijn overstap naar de l1. Maar goed we zullen wel zien. Blijf voor nu nog even hangen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 11:51

Wat goed GoldenArrow! Jury die daar de tijd voor neemt, is inderdaad
altijd heel fijn!

Audesta jij ook gefeliciteerd met je mooie punten!

Keebish, alvast heel veel succes!

Dochter gaat inmiddels zo hard, dat er niet tegenaan te trainen valt :+, maar als ze eind van de maand weer zulke mooie punten maakt, dan zal eind mei wel haar L1 debuut zijn. Ze rijdt zulke punten, dat ze wel wat kan missen. Al moet er wel echt flink geofenend worden op het wijken en halsstrekken, vooral het laatste is ingewikkeld.

We hameren nu allemaal op het vloeiend rijden van de overgangen en die cijfers zijn al echt enorm verbeterd!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 13:01

Afgelopen vrijdag de laatste punten voor de L2 gereden :-)

Ik zit even in de twijfel of ik al gelijk over ga of dat ik nog even in de L1 blijf hangen :\

We staan nu op een stal waar we praktisch gezien thuis kunnen starten dus ik kan wat 'experimenteren' :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 13:20

Lekker over gaan Apple ;-)

Bloembloem fijn zeg, dat het zo goed gaat.

Voor iedereen die twijfelt: Te lang blijven hangen heeft geen zin , te snel over ook niet. Haha

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 16:10

:')

Ik heb vandaag voor het eerst met spoortje gereden, wel buiten want daar is ze iets vergevingsgezinder :+
Maar dat gaan we vaker doen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 23:14

Wij hebben inmiddels besloten van de sporen en zweep af te blijven :-)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 06:38

Apple schreef:
Afgelopen vrijdag de laatste punten voor de L2 gereden :-)

Ik zit even in de twijfel of ik al gelijk over ga of dat ik nog even in de L1 blijf hangen :

We staan nu op een stal waar we praktisch gezien thuis kunnen starten dus ik kan wat 'experimenteren' :D

Ik blijf nooit heel lang in een klasse 'hangen', maar ik ga pas over als ik thuis het niveau heb. Het is dan nog geen garantie dat het op concours ook meteen goed gaat natuurlijk.

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers