na een paar dagen twijfelen of ik dit hier op zou zetten, toch besloten het te doen.
Vorige week belde een goede vriendin van, via via was haar een haflinger aangeboden, paardje van opa, die veel te goed voor dit dier zorgde, paard was geregeld hoefbevangen, de kinderen en kleinkinderen hadden opa al geregeld toegesproken maar zonder resultaat, ze hadden hem nu zover dat het paardje een ander adres mocht krijgen, doordat ze geregeld kreupel was, waren ze zich bewust dat een ander plekje niet zomaar te vinden was.
Dus ze vroegen mijn vriendin, die mij belde wat te doen.
Overlegt, aan de omschrijving hadden we sterk het idee dat dit dier geregeld hoefbevangen was geweest, geen goed vooruitzicht. We kregen toestemming om met haar naar de dierenarts te gaan.
Met pijn in ons hart hebben we haar op de trailer gekregen, letterlijk voetje voor voetje. Wat was dit dier er slecht aan toe.
Bij de kliniek aangekomen, foto;s van beide voorbenen gemaakt, van de hoefbenen en tja, de hoefbenen waren te ver gekanteld, 3 opties, een jaar lang behandelen met maar afwachten of dit zou helpen, veel geld en pijn verder en dan nog onzeker, naar de slager, of inslapen.
Er is overlegt met de eigenaar (of eigenlijk, kleindochter van opa) en we hebben haar daar laten inslapen, zo zuur, zo sneu, en zo erg dat dit zover is gekomen, dit dier was echt modder en moddervet! We vinden het heel erg dat we haar nog hebben vervoerd maar inslapen bij deze mensen thuis was geen optie, dit was nooit gelukt en anders was ze daar waarschijnlijk van de pijn gestorven.
We zijn blij dat we verder lijden hebben bespaard!
Ik heb hier zelf geen last van gehad, ik had geen band met dit meisje, ben blij dat ze al grazend is ingeslapen, ik hoef dus ook geen sterkte berichtjes, maar ik gunde deze merrie wel een plekje hier.
een haflinger van ongeveer 7 jaar oud, een hele lieve merrie.
Door te goede verzorging is het helaas zover gekomen!