[IM] Sjimmie, Mijn trots, Mijn alles is niet meer...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miesie22

Sjimmie, Mijn trots, Mijn alles is niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:32

Ik moest het toch echt even kwijt...

Vorige week donderdagavond nog heerlijk 2,5 uur buiten gereden niks aan de hand(Je wilde in de galop alleen maar hard zoals altijd en vooral niet een arbeidsgalopje) lekker op stal gezet en je begon lekker te eten. Toen belde ik de dag erna mijn oma want ik moest de kastsleutel nog langsbrengen en toen kreeg ik me opa aan de telefoon en die zei dat Sjim ziek op stal stond en dat me oma erbij was... dus ik snel gevraagt of ze me naar stal wilden brengen..
Toen ik eenmaal op stal kwam stond Sjim met zijn hoofd helemaal naar beneden en heel zwaar ademend in zijn stal.. Ik schrok me dood van hoe hij eruit zag Huilen Ik hoorde dat de veearts net geweest was en dat ze wat vocht achter de longen hoorde maar verder niks... We zijn lekker bij hem gaan zitten en even later kwam ook de bijrijdster(Eigenlijk 2de eigenaar zoveel doet ze voor hem) en het leek ondertussen wat beter met hem te gaan... maar na een tijdje begon hij weer zwaarder te ademen en was zijn temperatuur ook weer wat gestegen.. We hebben gelijk de veearts weer gebeld en die kwam zo snel ze kon, toen ze kwam is ze maar gaan kijken of zijn dikke darm niet verkeert was door hem op te voelen(Volgens mij noem je dat zo maar ik weet het niet zeker). ze voelde niks raars alleen dat hij als ze naar rechts of links voelden hij erg gevoelig was(Lees: tot 2 keer aantoe een trap proberen te geven) je zag gewoon dat het hem pijn deed... Maar verder kon ze niks vinden, ze heeft toen voorgestelt om naar de kliniek in Utrecht te gaan en dat hebben we dus ook meteen gedaan.
Toen we daar aankwamen was hij behoorlijk druk en was hij steeds aan het hinniken. Toen hij daar was moest hij weer onderzocht worden. Hij bleek behoorlijk uitgedroogt te zijn dus kreeg hij meteen een infuus. Ze hebben hem daar ook weer opgevoeld en ook hier zag je dar het weer veel pijn deed... ik ben toen ook weggelopen want ik kon het niet meer aanzien(Mijn opa en oma bleven bij hem) daarna gingen ze zijn maag leegpompen met een zonde dat heb ik ook niet gezien want ik wist hoe dat werkte en dat hoefde ik dus niet te zien... toen ze eenmaal klaar waren hoorde we dat er veel te veel vocht in zijn maag zat, wel 10 liter...
ze gingen toen ook zijn buikvocht controleren en dat hoort wit te zijn maar bij Sjim was het gewoon rood... Dat was nogal schrikken... toen begon de veearst te vertellen hoe het ervoor stond... Hij dacht dat Sjim een afsluiting in zijn dunnen darm had...Hij vertelde dat hij 50% kans had en als er een operatie plaatstvond zou dat kunnen vergroten of verkleinen. mijn opa en oma besloten hem te laten opereren... Ik heb vanaf dat de dokter begon over inslapen niks anders meer gedaan dan huilen... De operatie hebben we met z'n 3'en mee gekeken... Toen ze kwamen vertellen hoe het was verlopen hadden we wel al een idee.. Ze hadden niks gevonden bij de operatie...dat was aan de ene kant best positief maar ook weer niet omdat ze dus niet wisten wat het wel was... terwijl wij wachten werd Sjim rustig wakker en zijn we meegelopen naar zijn stal.. achteraf moest hij naar een isolatiestal want hij had nog koorts.. Na afscheid genomen te hebben zijn we rustig naar huis gegaan en ze zeiden dat ze de volgende morgen zouden bellen.. Nou de volgende morgen belde ze dus ook en het was positief nieuws want hij was de nacht goed doorgekomen en zou aan het eind van de dag alweer een plukje hooi mogen eten.. De dagen erna ging het heel goed en maandag hadden ze het er zelfs al over dat hij binnenkort weer naar huis mocht.. maar dinsdag werden mijn opa en oma ineens opgebeld dat het helemaal niet goed ging met Sjim.. Hij had weer koorts en ademde weer zwaar.. De veeartsen vertelde dat hij veel pijn had en dat het het beste was hem de volgende morgen in te laten slapen als hij de nacht doorkwam... (ik zat ondertussen op ponykamp en wist pas dinsdagavond wat er aan de hand was) de volgende morgen is hij rustig ingeslapen hij vocht niet eens meer, en dat betekent wel dat hij op was... Onze Sjim had nooit wat.. en nu dit.... We hadden dit absoluut niet zien aankomen en voor ons zal er ook een groot gat ontstaan...
Voor mij zullen de zondagen niet meer hetzelfde zijn zonder Sjim...
Helen en Oma, Voor jullie zijn de dagen ook niet meer hetzelfde zonder onze dierbare Sjim Huilen
Afbeelding
Afbeelding
Heel lief met Mij en Mijn kleine broertje grazen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-J83QMYZB.jpg
Je mooie koppie
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UMZQB74W.jpg Je mooie koppie

R.I.P. Lieve Sjim, Zal je never nooit vergeten!!

PussInBoots

Re: Sjimmie, Mijn trots, Mijn alles is niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:35

Sterkte.......je hebt prachtige herinneringen en straks denk je aan hem terug met een glimlach.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:36

sterkte met dit verlies.

biekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:51

He lieffie

Wat vreselijk lief dat je dit voor onze allerliefste Bollie Wollie hebt gedaan Huilen

Onze lieve Sjimmie zullen we nooit maar dan ook nooit vergeten

Helen

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 19:58

Dankjullie wel voor de lieve berichtjes en Sjim heeft het dik verdiend he Helen! hij blijft altijd in ons hart!

biekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:01

miesie22 schreef:
Dankjullie wel voor de lieve berichtjes en Sjim heeft het dik verdiend he Helen! hij blijft altijd in ons hart!

Sjimmie vergeten we nooit meer, daar was hij veel te lief voor

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:07

Zo te horen hebben jullie alles gedaan wat kon, en de goede beslissingen genomen. Ach gut Heel veel sterkte de komende tijd, wat een prachtpaard was het Vriendjes zijn?

_Aimee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:08

Wat vreselijk je weet vandaag van niks en morgen gaat het slecht.Heel veel sterkte meis

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:21

Hey melene en helen,

Helemaal waar meid Sjimmie was de alles aller beste!!!!
Ondeugend en super lief!!

Liefs Isabelle

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:27

Hey!
Ik lees niks vermoedens hier dat jullie lieven sjim is overleden!
Wat ontzettend sneu!
Veel sterkte met jullie enorme verlies!

Liefs Sharon en Nique
(diegene die je foto's heeft gemaakt Knipoog

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 21:31

Dankjullie wel Isabelle en Sharon Lief dat jullie gereageert hebben...
Sharon: Vreselijk he dat precies onze Sjim moet gaan...

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:43

Jeetje meid, er is niks ergers dan het verliezen van je beste vriend!
Maar hij heeft een speciaal plekje in je hart en daar zal hij nooit weggaan!
Hoe is het met je oma? Houdt ze zich een beetje staande?

x_Mella_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 23:37

sGatje you know
ik ben er altijd voor je!
heel veel sterktee
je kan me altijd bellen he!
X Melaniie

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:59

Ooh jeetje.. Wat was hij prachtig! Veel sterkte toegewenst.. Ik weet (helaas) hoe je je voelt.. Ach gut

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:25

Heel veel sterkte.. Wat naar, zo opeens Bloos!

1Laura1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:20

Echt heel erg naar, veel sterkte met het verlies Ach gut

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:34

Jeetje, ik zit het allemaal even door te lezen.. Totdat ik de titel Sjimmie zag staan, ik dacht meteen aan deze Sjimmie, maar er bestaan er zoveel..

Jeetje zeg, weet niet goed wat ik zeggen moet, Heel veel sterkte met dit verlies!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:39

Heel veel sterkte! Vriendjes zijn?

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:48

Heel veel sterkte met het verlies...begrijp ik goed dat jullie niet weten waaraan hij overleden is? Hoe oud was hij eigenlijk?