Ik vind, dat ik hier toch mijn verhaal kwijt moet, het maakt me niet echt uit of iemand het leest.
Mijn paard is 24 juli opgehaald door de verzekering op donderdag avond om 21:00 uur.
Ik ben er bij geweest, en ik vond het verschrikkelijk om te zien.
Mijn kleine meisje, hoe ze werd weg gereden in de trailer voor mijn ogen.
Wel heb ik goed afscheid kunnen nemen, maar toch, was dat niet genoeg. Het is nu 2 weken geleden en ik mis haar, heel erg. Het was een friese merrie, van 5 jaar oud, heel erg jong dus, vandaar dat het mijn kleine meisje was. Het begon vorig jaar november met alle problemen, december de conclusie dat haar miniscus in haar rechter achterbeen er uit gedrukt was. Dit was 50-50 of het goed zou komen, ik vol goede moed gestapt, na 3 maanden kwam de veearts en Ja er was verbetering. Ik was helemaal blij, gewoon omdat ik wist, dat mijn kleine meid er door zou komen. Dit was ook het geval, na 7 maanden stappen was haar miniscus goed terug gegroeid en ze was voor 2 weken niet meer kreupel, want daarna had ze een hoefzweer. Nou kan gebeuren, gelukkig kwam ze hier overheen. Maar toen de klap, ze werd na 2 weken weer kreupel, erger dan ze was geweest. In haar rechtervoorbeen, ik had al een naar voor gevoel, vooral toen we naar de kliniek moesten. Eenmaal daar, rontgenfoto's laten maken.. Wat had ze, artrose 4 in haar voorbeen. We konden haar een spuit geven, laten lopen 4 maanden, weer een spuit en zo maar doorgaan, dit wilde ik haar niet aandoen. Dus er was een andere optie, haar kwijt op een weiland.. Niemand wilde haar, niemand had plek, en toen bleek ook nog is, dat ze altijd pijn zou hebben, nou dat wenst niemand zijn paard toe, tenminste.. Dus had ik alleen nog de keuze, haar aan de verzekering geven, en haar dus af laten maken om het maar even grof te zeggen.
Het was een rot beslissing, vooral omdat ik geen andere keus had. Dit is dus gebeurd, en nu is ze er niet meer. Het is een lang verhaal ik weet het, maar ik moest dit gewoon kwijt, gewoon omdat ik haar zo mis. Mijn vorige paard was 15 toen ze bij me weg gehaald werd. Dit was vorig jaar oktober, daar was ik niet bij, ik weet ook niet welke datum, gewoon omdat ik het niet mocht weten. Waar ik wel heel erg boos om ben, maar ik heb me er bij neergelegt, ik kan het niet meer terug draaien, ook zij had artrose.
Foto's plaats ik nog, alleen ik heb mooiere foto's op de laptop staan. Bedankt voor het lezen..