[IM] Bruce... nu 3 jaar weg van mij...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Manderyntjuh

Bruce... nu 3 jaar weg van mij...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 14:36

iedereen sterkte met hun overleden paarden en pony's!

ik heb vorig jaar ook de knoop moeten doorhakken bij mijn 'eigen' paard Bruce (Broekiej) (L)
hij was al 28 jaar..dus een heel leven acher de rug, maar het was me maatje, me alles, me vriend!
ik kreeg hem als verzorg paard.. maar eigenlijk werd het al snel meer me eigen paard.. de mensen waar hij stond hadden het zeg maar een beetje opgegeven met hem, ik ben flink met hem bezig geweest, lekker gereden, gelongeerd, verzorgd en gepruts.

Bruce had al van jongs af aan, longproblemen. kon niet tegen stoffige ruimtes en heet weer was ook niks.
ik heb nog heel wat jaren lekker op hem gereden, hij was toen 20 en ging als een speer! Niemand anders wilde met hem bezig zijn, hij was altijd een beetje Heet en Springerig als je 'gewoon' een beetje met hem ging hobbelen, hij wilde gewoon iets voor je betekeken en lekker bezig zijn.
Hij heeft Z dresuur gelopen en van springen werd ie helemaal wild haha Bloos myn poepiej Bloos

maar toen...het begon al begin zomer '06...beetje kuchen en hij was zo down... hij keek heel anders uit z'n ogen... echt zó'n blik van... PFF wat doe ik nog hier...
in het midden van die maand stond ie er zo verschikkelijk zielig bij in z'n stalletje... ik kon het echt niet aan zien, om de 10 sec. hoesten en kuchen en proesten. ik ben met hem naar buiten gegaan en met hem gaan wandelen. Tijdens het stappen ging het altijd een stuk beter, maar deze keer niet...hij kón bijna geen adem meer halen en wilde niet eens meer lopen...ik heb hem die dag in de wei gezet met Inka ( mijn andere merrie ) en ben gaan na denken.
'is dit wel wat ie verdient' 'moet ik deze zomer afwachten' 'blahblah'

ik heb toen de knoop doorgehakt... 'Het kon niet langer zo'
ik wilde hem zelf vasthouden als hij hét spuitje kreeg...

hij was die dag al zwak... hij ging al door zijn benen toen hij het eerst prikje kreeg.. om te 'kalmeren'
ik heb hem een dikke knuffel gegeven en tegen hem gepraat en ben bij hem gebleven tot ie echt helemaal weg was...

het was moeilijk om afscheid van hem te nemen...
maar nu ik erover na denk mischien wel beter

Hier een foto van Bruce:
Afbeelding

Mooierd!
Afbeelding
Broekiej ik denk nog elke keer aan je als ik op stal kom!

CloudDancing

Re: Bruce... nu 3 jaar weg van mij...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:40

Ik snap precies wat je doormaakt. Heb ook jaren geleden mijn hengst in moeten laten slapen. Koester je herinneringen, die zullen je dierbaar zijn!!

laurajaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 19:49

Wat Indy29 zegt is waar, koester die momenten! Ookal heb ik dit nog niet meegemaakt, ik voel met je mee!
Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen.
Sterkte meid Ach gut

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 20:39

Inderdaad ik heb mooie en goede herinneringen van hem.. ( heb zelf z'n staart in me kamer hange haha)

Nynnnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 21:05

Mooie foto's. weet je waar hij nu is?

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-08 21:34

...uhm ik denk in de paardenhemel.. waar anders?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 15:13