[IM] Jeudi, nu al bijna een jaar uit mijn leven.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeudi

Jeudi, nu al bijna een jaar uit mijn leven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 16:54

Aan het eind van deze maand is Jeudi een jaar niet meer hier.
Best raar dat ik hier nu pas over schrijf. Ik heb nog nooit echt open over haar gesproken nadat ze is ingeslapen. Jeudi was ook niet mijn paard, ze was een manegepaard, ik en mijn zus verzorgde haar.

Jeudi was een mooie merrie. Hoe oud ze was weet ik niet. Jeudi was een erg speciaal paard, niet iedereen vond haar even leuk, maar ze had een super mooi karakter. Ze had een rare bult op haar borst en ze hapte lucht. Dit paard is zo belangrijk voor me geweest. Nadat ik 2 jaar op paardrijles zat viel ik tijdens de galop van een pony af. Dit heeft de 2 jaar erna paardrijden tot een hel voor me gemaakt. Ik durfde alleen nog maar op het braafste paard van de manege, en als ik er niet op zat ging ik huilen. Als de rest ging galoperen stapte ik op het midden of draafde ik een beetje heen en weer. Ik had geen vertrouwen meer in geen enkel paard, zelfs niet het braafste manegepaard waar ik elke les op reed. Dat paard werd kreupel en na een hoop gejank van mijn kant werd ik op Jeudi gezet. De les verliep zoals normaal en ik vertrouwde haar in stap&draf als ik dat deed met het kreupele paard. Met de galop besloot ik te gaan draven i.p.v. galoperen, maar Jeudi wilde dat niet, zij wilde liever galoperen. En zo sprong ze uit zichzelf aan in galop. Ik wist niet wat me overkwam maar kreeg haar niet terug in draf en gaf het op. Het was een rustig tempo en ik kan het me herrinneren al de dag van gister terwijl het nu al 3,5 jaar geleden is. Ik weet nog dat mijn instructrice stijl achterover sloeg toen ze mij met een big smile op dat grote paard zag galoperen. Ze wist niet wat ze zag! Vanaf dat moment kreeg ik meer vertrouwen en groeide dit vertrouwen met de les. Ik ging Jeudi verzorgen en dat deed ik tot een jaar geleden. Ze raakte kreupel en werd tot 2x toe naar de kliniek in Bodegraven gebracht. Niks hielp, Jeudi zag er totaal niet kreupel uit, elke keer in de paddock leefde ze helemaal op en galopeerde rond totdat het haar ging vervelen. Ik zag nergens een greintje pijn. Maar een tijdje later werd ik opgebeld met de boodschap; Jeudi wordt ingeslapen. Ik huilde ik schreeuwde en wist even niet meer hoe of wat. Ik heb de dagen die ze nog had met haar doorgebracht en foto's gemaakt zoveel ik kon. Maar helaas mocht er geen wonder gebeuren en werd zij de donderdag na het telefoontje ingeslapen.

Ik wilde dat ik genoeg geld had om haar te kopen & te onderhouden. Ik verwijte het mezelf dat ik haar liet gaan. Ik had al zovaak in haar oor gefluisterd dat we altijd samen zouden blijven. Maar dat mocht niet zo wezen nu is het enige wat ik nog zeggen kan; Lieve Jeudi, rust zacht en je bent nu in mijn hart, maar over honderdduizend jaar nogsteeds.

_Barbara_

Re: Jeudi, nu al bijna een jaar uit mijn leven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:09

SOOOOW hoe kun je dat zeggen ? Bloos!

Sterkte, een paard verliezen is niet makkelijk Ach gut

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:09

@ TS, heel veel sterkte .. een jaar weg, dat is wel een tijd waar je er weer veel aan denkt!

Sterkte!
Ach gut
Laatst bijgewerkt door Eline op 09-07-08 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote van en reactie op verwijderde reactie verwijderd

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:10

Wat vreselijk dat Jeudi er niet meer is Ach gut Verdrietig Ze lintk als een geweldig paard dat veel voor je heeft betekent Ach gut
Sterkte

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:11

Hey meid sterkte
Het is niet zo erg om je maatje gedacht te moeten zeggen.
Verdriet slijd wel weer een keer de herrinering aan haar niet.

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:16

trek je maar niks aan van die ilikeyou222, heb even bij haar andere berichten gekeken, daar is duidelijk iemand uit te merken die zich heel erg verveelt en graag andere mensen daarmee lastig valt.

heel veel sterkte hiermee, ook al is het een jaar geleden, ze blijft in je gedachte

edit; ooh, je zei het net zelf ook al.. Knipoog
Laatst bijgewerkt door annuh25 op 09-07-08 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:18

Heel veel strekte. Mijn verzorgpony is sins vorige maand ook een jaartje dood. Doet toch nog veel bij je vind ik.
Laatst bijgewerkt door Eline op 09-07-08 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 17:21

Ja klopt, als ik naar haar foto's kijk of als ik gewoon aan haar denk springen de tranen al in mijn ogen. Ookal denk ik niet dat ik iets voor haar heb betekend, er kwamen toch iedere dag 200 andere manegekindjes voor haar stal.@ Radetski: Jij ook heel veel sterkte.!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:22

Die ilikeyou is wordt vandaag nog geband denk ik zo Haha!

TS; sterkte meid! Hopelijk heb je nog wel een mooie foto?

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:24

sterkte !

en de reactie van ilikeyou222 slaat echt nergens op !!!!!

Radetski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:26

Dank je! Het is echt raar hoor. Mijn verzorgpaardje kwamen ook heel veel kinderen voorbij maar toen ze werd ingeslapen kon ik er alleen bij zijn. als ik weg ging ging ze in staking

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:53

Ik heb een zeer ongepaste reactie en wat reacties daarop verwijderd, iedereen bedankt voor het melden!

Liza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:00

Sterkte. Ach gut

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:01

Top Eline! Zulke reacties kunnen gewoon niet