[IM] Opgehongen .. :O

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IniminiLover

Opgehongen .. :O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 17:32

Dit is al een poosje geleden maar ik wou het toch nog even kwijt

Wij hadden achter bij ons bij de boerderij nog 3 stallentjes staan , daar stond mijn pony en mijn nicht haar paardje en dat paardje zn veulen van 1 jaar oud .

maar ik liep daar smorgens meestal als eerste langs om alle dieren op de boerderij te eten te geven... En deze morgen dus ook .. ik liep erheen en ze begonnen altijd alle drie te hinniken maar die keer hoorde ik er maar 2 .
het was een klein gang padje en daar stonden 2 stallen en als je het gang pad aan de ene kant uit liep liep je tegen het andere stalletje aan ( waar de 1 jarige stond) maar je kon ook aan de andere kant van zijn stal bij ons de schuur in kijken want daar stond een raampje , en aan de andere kant van het gang pas was een deur die je open kon doen dat je buiten was .

Maar goed . het was dus nog donker op stal en kon dus ook nog niks zien en ik hoorde maar 2 hinniken
dus ik ben meteen naar de buiten deur gelopen dat ik meer licht had want het licht knopje was heel dicht bij zijn stal en eerlijk gezegt durfde ik die niet aan te doen want ik vreesde voor het ergste.

maar toen ik bij de deur kwam en ik meer licht had zag ik bij het raampje van zijn stal
en poot of een paal omhoog steken , maar ik dacht dat kan maar zo een paal wezen want in de schuur staat wel meer rommel ..
maar ik wou ook niet in zn stal kijken dus ik dacht weetje wat ik doe ik ga gewoon kijken of dat een poot of een paal was aan de schuur kant ,nou ik had beter in zijn stal kunnen kijken want dan kwam ik dit verschrikkelijke gezicht niet tegen ,
ik doe de schuur open was het dus inderdaad een poot hij had zich opgehongen , ik schrok me echt harstikke dood dat dat arme beestje van 1 jaar die daar zo bij lag,
ik meteen naar mn opa gerent me opa kwam er meteen aan en heeft gauw zn halster door geneden maar het was al te laat ! Huilen
en het arme dier was nog maar 1 jaar oud ! Huilen
wat was er nou gebeurt mijn nicht heeft altijd halsters om in stal( wij nooit omdat we bang zijn dat er dan wat mee gebeurt ) maar nu had hij naast zn stal nog een klein stalletje waar de deur van open stond achter het raampje met het hendeltje waar je de deur mee dicht doet en hij had een ringetje onder aan zn halster en is hij daarmee aan dat hendeltje blijven haken en is in paniek geraakt.

Dit gezicht wat ik toen aantrof is me nog steeds bij en gaat ook nooit meer weg Huilen

Huilen Huilen

esthertjuh_

Re: Opgehongen .. :O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:39

Ogos :|
wat een verhaal
Bij mijn toenmalige verzorgpony hadden ze lammetjes.
Een van die lammetjes was met zijn hoofd tussen t draad , hij helemaal hijgen , ik heb m toen dr uit gehaalt , heel voorzichtig.
Dat was echt een gigantische opluchting.
Maar soms kan je er niks aan doen.
Wat ik wil zeggen, het zijn misselijke ongelukken die niet altijd kunnen worden voorkomen.
Succes hiermee

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:39

Ik kan me voorstellen dat zoiets je blijft achtervolgen. dit is voor mij ook altijd een reden waarom ik 1. geen zooi of andere frutsels in mijn stal wil en 2. geen halster om heb ik stal. mag ik trouwens vragen waarom je gaap tekentjes in je tekst hebt staan? succes met alles in ieder geval Ach gut

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 18:04

levine schreef:
Ik kan me voorstellen dat zoiets je blijft achtervolgen. dit is voor mij ook altijd een reden waarom ik 1. geen zooi of andere frutsels in mijn stal wil en 2. geen halster om heb ik stal. mag ik trouwens vragen waarom je gaap tekentjes in je tekst hebt staan? succes met alles in ieder geval Ach gut

ja dat mag je vragen , dat kwam omdat ik dacht dat het een schrik popetje was .. maar dat was het niet !

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:07

Wat vreselijk voor dit dier.
estertjuh: hoe spijtig ook, maar dit had gewoon voorkomen kunnen worden...

Sterkte hoor!

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:08

Komt me bekent voor Huilen
Sterkte!! Echt een rot ervaring!! Huilen

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:08

Wat sneu voor dat diertje zeg.. Maar idd belangrijk dat men dus geen halsters om laat in de stal/wei.. Ze kunnen aan de meest onnozele dingen blijven haken..

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:09

oké! gelukkig, ik schrok er al even van Knipoog maar heel veel sterkte ermee!

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:12

Ik weet hoe het voelt mij is precies hetzelfde gebeurt met een 1 jarige.
Veel sterkte nog in iedergeval!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:12

Ow wat verschrikkelijk. Sterkte hoor!

ps het is opgehangen Knipoog

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:14

aah super zielig ik heb eerst mee gemaakt ik zat te eten bij mijn verzorg pony en ik liet hem los in de bak en hij viel en struikelde steeds en toen had ik hem vast gezet en was er naast gaan zitte want die pony is al 20 ofzo en super braaf en toen kwam er opeens bloed uit haar mond ik hellemaal in paniek bleek dat het een wondje was door het vallen gelukkig!! en 2weken geleden ik kom naar de wei ligt ze bijna in de sloot ik allemall roepen carmy carmy(zo heet ze) wou ze recht komen viel ze bijna de sloot in ik moest super hard huilen Huilen ik was naar haar stal gelopen om een halster touw te pakken kom ik terug wat denk je staat ze gewoon vrolijk in de wei Tong uitsteken wat zal het volgende zijn waar ze me voor laat schrikken haha
Haha! maar heeeeeel veel sterkte!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 18:22

_helga_ open volgende keer zelf een topic a.u.b! Voor TS dat was wel een verschrikkelijke nachtmerrie denk ik! Meid toch, om zoiets te moeten zien. Maar erg dom van de eigenaar van het veulen. Elke goede fokker weet dat dat helemaal verkeerd kan aflopen.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 19:34

Dankje !:)

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:22

ik kan het beeld voor me roepen zoals jij het hebt gezien.
het is echt naar en het zal nog wel even in je gedachten zitten.
Het is triest dat het zo heeft moeten aflopen,om die reden hebben de paarden hier nooit een halster aan op stal.

Veel sterkte bij het verwerken !!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:25

Heel sneu, dit ongeluk had voorkomen kunnen worden. Sterkte!

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 23:03

Cassidy schreef:
Heel sneu, dit ongeluk had voorkomen kunnen worden. Sterkte!

Dankje ! Knipoog
ja dat weet ik zelf ook wel dat hoef je My niet te vertellen !!

modesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:07

Je hoort wel vaker van die verhalen, lijkt me vreselijk!

Veel sterkte met het verwerken van deze gebeurtenis!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:19

sorry hoor... het is echt verschrikkelijk dit maar wat doet een 1-jarige uberhaupt op stal? En helemaal in juni......

veel succes, hou je taai!

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 17:01

CharlyBrown schreef:
sorry hoor... het is echt verschrikkelijk dit maar wat doet een 1-jarige uberhaupt op stal? En helemaal in juni......

veel succes, hou je taai!

t was in de winter hoor !!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:26

IM is bedoeld voor paarden die korter dan 3 maanden zijn overleden. Dit topic gaat om deze reden op slot.