[IM] Spullen van je overleden pony gebruiken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Spullen van je overleden pony gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 20:39

Hay Bokkers,
Wat ik me afvroeg de spullen die jullie nog hebben van een verkocht of overleden paard/pony gebruiken jullie die weer opnieuw?
Ik ga nu een shet die bij mijn haf staat verzorgen omdat deze bijna geen aandacht krijgt. Maar deze heeft dus geen halster of iets.
Ik heb de spullen van me overleden shet in een kist zitten en heb er net een halster uitgehaald die ze nog nooit heeft omgehad.
Wat zouden jullie doen? Gebruiken?

IJp

Re: Spullen van je overleden pony gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:41

Tuurlijk, zonde om het niet te gebruiken, en vervolgens allemaal nieuwe dingen aanschaffen.

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:43

Ik zou zeggen gebruiken, zonde om te laten liggen. Anders krijg je wel een hele voorraad als er meerdere van je ponys overleden zijn.
Maar ik zou t niet doen als het teveel emotionele waarde voor je heeft.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:43

Hmm hier zit ik dus ook altijd mee..
Heel toevallig was pas het hoofdstel van Liset kapot gegaan (knol kon weer eens niet wachten en zat vast) toen heb ik uiteindelijk besloten om haar het (oude) hoofdstel van Igor om te doen. Ik vond het wel gepast, die 2 stonden altijd samen en waren niet te breken. Op deze manier neem ik voor mijn gevoel een deel van Igor mee als ik met Liset aan het rijden ben.
Een ander paard had ik het echt niet zo snel om gedaan.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 20:44

Weret je ook wat het is. Het ligt gewoon te liggen. Ik heb haar halster en hoofdstel en sjabrak hier nog liggen die ze veel droeg.
Die ga ik ook niet gebruiken

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:46

Zou niet weten waarom niet. Gewoon lekker doen. Is toch zonde om in de kast te laten verpieteren?

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:46

Van verkochte paard zou ik zekker gebruiken het halster van mijn `overleden pony` (die hij of zij altijd om had) mischien niet maar het idd wel zonde om nieuwe spullen te kopen

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:47

ik heb mn hoofdstel wat ik voor mn (vz)pony had gekocht, ook wel met een andere pony gebruikt. maar ik had er stiekem toch een beetje raar gevoel bij. zn halster heb ik bijv. nog nooit bij een ander paard om gehad.. (deze pony is op een hele nare manier overleden)
nu ga ik mn hoofdstel schenken aan een vriendin van mij, word ie tenminste nog gebruikt.
mn bortels etc gebruik ik wel gewoon voor andere paarden (wel na een wasbeurtje!)
maar je moet doen wat ze zelf wilt! ik denk niet dat een ander kan zeggen wat jij met je spullen moet doen.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:50

Heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, maar ik zou het gewoon doen. Ik vind het zonde, anders ligt het maar gewoon weg te rotten en alle spullen worden nu sowieso al ge-recycled by al onze paarden ( Wishje heeft z'n hoofdstel kapot? Nou dan, flansen we toch een nieuwe in elkaar met onderdelen van oude hoofdstellen van Suprise ).. Spullen hebben niet zo'n emotionele waarde voor mij..

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:54

Ik vond het eerst ook raar, om de spullen van moondance & jings te gebruiken bij radhika.. Ik heb het toch gedaan en ik vind het nu niet erg meer, maar wel raar.
Laatst had ik 'moondance's setje' aan en dan wordt je toch de hele tijd aan hem herinnert. Gelukkig is Moondance niet overleden en staat niet zo ver van hier Pling

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:56

de meeste spullen van mijn shet zijn van mijn oude verzorg shetten geweest.
Heb vijf jaar lang twee shetten verzorgd.
Had voor hun eigen spullen en toen ik gestopt ben alles bewaard.
nu heb ik al tijdje een eigen shet en gebruik nu alles weer.
Voordeel was dat ik het meeste al had en niet veel meer nieuw hoefde te kopen.
Wees er juist blij mee dat je al die leuke spulletjes weer kan gebruiken in plaats van dat ze liggen te verstoffen in een doos.
Ik kan nu ook al die leuke dingen die ik heb weer gebruiken.

Dus ja ik gebruik de spullen weer.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:22

Ik snap dat dit lastig is, je word herinnert aan je leuke tijd met die pony. Het zal vooral in het begin wat lastig zijn denk ik, misschien moet je het gewoon doen, die andere shet heeft er profijt van. Lachen Ik vind trouwens wel dat aan spullen emotionele waarde zit.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:29

PP > IM

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:33

het enigste wat ik niet meer gebruik van mijn overleden paard is haar halster (had ze om toen ze overleed) en 1 van haar hoofdstellen (die was ecth van "haar"), verder ook de dekens niet, maar die zijn te groot voor mijn huidige paardje. verder gebruik ik ook gewoon alles, maar in het begin is het wel moeilijk.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:40

Oh, wat deed het zeer toen ik mijn maatzadel van Roos de eerste keer op Joris lag.
Maar net alsof het zo moest zijn.
Het paste perfect en nu als ik ga springen heb ik af en toe wel eens het idee dat ze er is. Vork

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 09:54

Ik verkoop niks en gooi niks weg, Vinga dr spullen draag ik over aan haar zoon, Dakota, die is nu 1 jaar en als het zover is dat ik hem in ga rijden zal hij schitteren met de spullen van zijn moeder Ja
Tot die tijd blijft alles gewoon op de zolder thuis liggen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:01

Heb nu pas mijn 1 e paard..
zou denk ik meeste gewoon weer gebruiken....
Behalve eventueel heel speciaal iets.. ??

Heb de spulletjes van mijn vorige hond..
Ook gewoon in gebruik genomen voor mijn nieuwe hond..
Behalve zijn slipketting met zijn naampenning....
Die is en blijft van Bronco..
(bovendien wil, hoeft en snapt.. deze bij zijn vorige
baas mishandelde Boos! hond toch niets van een slipketting..
Dus het perfecte excuus om hem niet te gebruiken..)

Vind het leuker om ze te gebruiken en er leuke herineringen aan
te hebben en erbij te krijgen.. dan dat de motten het kapot maken..
of dat het verspocht in de kelder...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:26

Ik heb op mijn kamer een plastic paardenhoofd, op levensecht formaat. Lizzy had altijd een mooi bruinleren halster, die was echt van haar. Die heb ik om het paardenhoofd gehangen en zal ik ook nooit meer gebruiken. Voorderest liggen mijn shabrakken nog in mijn kledingkast thuis. Die zal ik straks vanzelf wel weer gaan gebruiken, maar nu kan ik het gewoon nog niet. Ook het shabrak wat we van Laurens van Lieren hebben, ga ik niet meer gebruiken, dat was echt iets van ons samen. Ik heb eigenlijk alleen het hoofdstel van Lizzy gebruikt en voorderest (nog) niets.

Ik denk dat je zelf moet kijken of je het weer gebruikt of niet. Het zal per persoon verschilen of je dit kan of niet.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:33

Bij mijn verzorgpony die is verkocht, gebruik ik ook de spullen niet, die hangen op mijn kamer, want dat is van haar, en van niemand anders.
Bij mijn overleden shetlander, ik zie het halster altijd weer hangen en denk ik: zal ik hem gebruiken?
Maar ik kan het echt niet...want dat is echt van haar...

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:56

Ik gebruik haar hoofdstel, halster en deken niet meer. Deze behoren aan haar toe en krijgen een ereplekje. Buiten een stukje van haar staart en mooie foto's en de herinneringen natuurlijk is dat alles wat me nog van haar rest Huilen .

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:00

De halsters van onze overleden paarden gebruik ik niet meer, de dekens meestal wel. Al zou ik bijna bijgelovig worden vwb het dekengebruik Scheve mond . De staldeken van het eerste paard dat bij ons overleed heb ik daarna nog voor 2 andere paarden gebruikt, allebei overleden en degene die de deken als laatste droeg is zelfs met die deken om overleden....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:17

Ik heb het halster waarmee ze is ingeslapen bewaard, maar de overige spullen (die momenteel nog in dozen zitten) zal ik denk ik wel weer gaan gebruiken. Afgezien van Haar oudroze setje... Die hoorde bij haar....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:19

heb het meeste verkocht toen mijn paard overleed, alleen zijn bit heb ik bewaard en die gebruik ik dus niet voor een ander..

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 12:25

Ja ik gebruik het wel. Spullen heb ik weg gegeven en de voor mij nog bruikbare spullen heb ik nog.

Ik heb een fotoshoot van toen er nog niet zoveel aan de hand was en daar heb ik meer aan dan aan de spullen.
Met zadelheb ik bijv een keer of 10 gereden, dat paste prima op mijn nieuwe paard dus dat gebruik ik dan ook.
Het voelt voor mij niet als verraad omdat ik het paard in mijn herinneringen koester em dat zal blijven doen. Als ik hem zou vergeten, dat zou ik pas erg vinden. Maar aan dit paard heb ik zoveel wijze levenslessen te danken, die vergeet ik nooit meer.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 16:49

Ik doe dat niet zo snel. Ik gebruik de borstels van mijn verkochte pony nog wel omdat het niet de goedkoopste waren. Maar halster etc heb ik allemaal nieuw gekocht.
Als mijn huidige pony zou overlijden zou ik het niet meer gebruiken.