Afgelopen vrijdag hebben we onze lieve kleine man in moeten laten slapen .
Het was een goedgekeurde mini dekhengst van 61 cm hoog 14 jaar en een schat van een beest .
mijn dochter en vriendinnetje liepen de wei op om hun ponys te halen .
De wei is 6 hectare groot met een soort minibosje erop .
ze zagen de merries staan maar miste de kleine kevin die altijd in straal van 10 meter om de merries te vinden is .
ze besloten op zoek te gaan naar kevin.
opeens beld het vriendinnetje van mijn dochter mij op het enige wat ik hoorde is kevin en bot uit been .
aangezien meneer helemaal achter in de hoek achter het bos stond en ik voor besloot ik met de auto even om te rijden .
eenmaal aangekomen bij de 2 huilende meiden en een zielig kijkende kevin had ik het al gezien .
zijn rechter achterbeen was ontkoot , en het bot was door de huid naar buiten gekomen .
echt vreselijk .
gelijk de dierenarts gebeld deze was er gelukkig erg snel .
en hij bevestigde wat ik al vermoede er was niks meer aan te doen helaas

met zijn alle in diepe tranen afscheid genomen van ons lieve manneke .
toen heeft de dierenarts hem in laten slapen .
we hebben met de dierenarts nog besproken hoe dit in hemelsnaam heeft kunnen gebeuren .
hij vermoed dat ie tijdens een dekking van een van zijn dames ontkoot geraakt was door de kracht en kevin is een vechtertje en is waarschijnlijk doorgelopen en zodoende was het bot door de huid naar buiten gekomen .
de dierenarts vertelde dat als het bot nog in de huid zat hij het nog had kunnen zetten en gipsen maar helaas was nu de schade te groot .
Het is zon gemis op de wei ons kleine mannetje ging dagelijks in bad als we de waterton vulde ging hij in de ton zitten om al het water op te vangen .
lieve kevin rust zacht manneke .

ik heb er fotos van gemaakt maar het is geen prettig gezicht dus kijk nog even of ik ze plaats .