[IM] ach pommetje is er niet meer 40+ geworden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tukje

ach pommetje is er niet meer 40+ geworden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 14:00

1 van de eerste paardjes waar ik op heb gezeten voordat ik echt op paardrijles ging heeft vanmorgen tijdens eten zijn laatste adem uit geblazen Verdrietig , Ik was bij een kennis van mijn ouders op visite (ff huis kijken want die was grondige aan gepast voor de vrouw des huizes).

Vôgger ging ik daar vaak met mn vader na toe om eieren te halen en dan mocht ik van de man altijd effe op pommetje zitten Dat was zo'n 25 jaar terug pommetje was toen dus al een pony van jaar of 16 en ikke zelf +/- 7jaar.

Jaren genoten van die paar rondes wat ik op haar rug mocht maken, later toen ik al wat jaren paardrijles gehad heb , heb ik haar ook even verzorgt. helaas werd ze erg dampig en later ook atrose dus toen maar mee gestopt.

Tja ik werd ook groter en volwassen dus meer dingen te doen (vriendje, samenwonen, verhuizen je kent het wel) Maar omdat ik effe bij mams was en die had dringend eieren en aardappels nodig zijn we bij hun op visite gegaan.

Ach daar zag ik die oude man beteuterd kijken naar iets wat onder een zeil lag, tja pommetje mijn lieve pompompommetje zoals ik haar noemde. Tijdens eten is haar hart gewoon ermee gestopt en is ze vredig heen gegaan terwijl ze bezig was met wat ie het liefst deed eten[b][/b].

Pommetje was een welsh met nog wat pony, gut het deed me best wel wat jaren al uit het oog maar toch Verdrietig

Liezel1

Re: ach pommetje is er niet meer 40+ geworden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:02

40 jaar is een zeer respectabele leeftijd voor een paard/pony...

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 20:26

Aaah wat zielig !
Dat je er al op zat als een klein meisje van 7 !
Wel erg mooi dat ze zo oud is geworden .
Beter dan deze leeftijd kan bijna niet.

Sterkte nog,, Ach gut

bassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:22

sterkte met dit verlies.
maar 40 jaar is best oud de meeste moeten maar hopen dat ze zo oud mogen worden Knipoog. maar daar maakt het verdriet er niet minder op Ach gut

talita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 02:17

Wel een hele mooie leeftijd zeg.
Maar kan nooit oud genoeg zijn.
Sterkte ermee.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 02:44

Jeetje...wat een verhaal. Wel fijn dat ze toch best wel vredig is heen gegaan. Echt bijzonder tegenwoordig, een paard dat een natuurlijke dood sterft. Gelukkig heb je mooie herinneringen aan haar.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 08:57

Sterkte ermee, maar ze heeft een zeer respectabele leeftijd behaald. Ja
Gelukkig heeft ze geen pijn gehad....

SuperDonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:11

Een bewonderswaardige leeftijd hoor.Mischien schokkend om dit te hooren maar de gemiddelde leevensduur van een paard is maar 6 jaar.... Huilen Verdrietig Huilen Veele paarden sterven op jonge leeftijd al door koliek of been probleemen ecc.
40 + s een zeeer mooie leeftijd Ach gut Goed dat ze zo rustig heeft kunnen sterven.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:44

Woww! 40 jaar! Nou, het is fijn dat ze zolang heeft gekeefd en dat ze pijnloos is gestorven!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:50

SuperDonkey schreef:
Een bewonderswaardige leeftijd hoor.Mischien schokkend om dit te hooren maar de gemiddelde leevensduur van een paard is maar 6 jaar.... Huilen Verdrietig Huilen Veele paarden sterven op jonge leeftijd al door koliek of been probleemen ecc.
40 + s een zeeer mooie leeftijd Ach gut Goed dat ze zo rustig heeft kunnen sterven.

Gelukkig is de gemiddelde leeftijd wel een stuk hoger dan 6 jaar Super Donkey @4 a 15 zal het denk ik zijn. Als het 6 jaar was dan zouden de prijzen helemaal de pan uitrijzen vrees ik.
Maar 40 is toch wel heel oud. Ik heb er in mijn hele paarden loopbaan nog maar 2 gehad die dat hebben gehaald. Jacky een shet en mijn allereerste pony en Tornado die ook 30 jaar bij mij is geweest. Doet je dan ook wel wat als die gaan. Mooie dood hoor voor zo'n oud dier.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 23:28

Amai... 40 jaar is een mooie leeftijd voor een pony.
Heel veel sterkte met dit verlies Ach gut.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:44

Het blijft altijd moeilijk om afscheid te moeten nemen.
Gelukkig is het op een vredige manier gegaan, maar alsnog veel sterkte.
Ik dacht dat die van mij oud was met 27 jaar maar zo te horen kan die nog een tijdje mee.