ik ken hem vanaf dat ik klein was heb hem leren kennen op de kermis.
ik ging iederjaar weer opnieuw met hem daar lopen hij was 1 van de grootste etters daar maar toch mijn lieveling naar een paar jaar kreeg ik te horen dat hij verkocht was. ik was hem kwijt. naar 3 jaar zoeken kwam ik hem weer tegen heel toevallig op ook een kermis maar wel een andere eigenaar. het was of hij me herkende hij hinnikte naar me en trooste me.
ieder jaar kwam ik hem weer opzoeken mar wou hem voor me zelf hebben.
de eigenaar wou hem alleen voor veel geld verkopen.
naar 5 jaar in 2006 kocht ik hem naar 11 jaar wachten was hij van mij hij liep heel kreupel maar moest toch mee langs de fiets hij liep huppelend mee net of hij wist eindelijk vrij.
zijn sobere mond werdt een glimlach.
naar 1 jaar kwamen de mankementen hij werdt heel snel oud en begon al mank te lopen.
dan ging het weer beter dan weer slechter tot vorig jaar eind winter toen werdt het alleen maar slechter en wist dat het niet meer beter zou worden.
tot 2 maanden geleden wou ik er een eind aan maken maar kon het niet wou geen afscheid van hem nemen maar wist dat het toch een keer moest. vandaag heb ik de veearts gebelt of ze wou komen kijken en zou deze middag komen.
ze kwam en hij was zo mager om dat hij al dik in de 20 jaar was.
toen moest hij rond stappen en rond draven en idd hij had wat aan zijn benen. waarschijnlijk atrose.
we haden hem pijnstillers kunnen geven voor een tijdje en daarna misschien kruides en daarna weer pillen maar dan voor de rest van zijn leven en dat kon ik niet zag hem met de dag weg kweilen en hij was steeds vaker moe. toen heb ik voor de spuit gekozen was moeilijk maar vondt het wel de juiste beslissing. we hebben een rustige plekje opgezocht bij een weiland we hebben zijn beste maatje terug in de wei gezet en toen kwamen de spuiten te voorschijn. hij hinnikte heel hard net of hij zijn beste maatje dag zei.
hij was er klaar voor bleef heel rustig staan en wachte af. hij kreeg eerst een spierverslappen hij begon zijn hoofd om laag te hangen en ik sprak hem toe het komt goed polly je vriendjes staan op je te wachten in de hemel. hij keek me aan het of hij wou zeggen bedankt ik vindt het goed zo.
toen kwam de 2e spuit nou zou hij gaan liggen en slapen hij viel neer ik aaide hem toen de 3e spuit kwam ze spoot hem in en voordat hij alles binnen gekregen had was hij al weg.
ik heb zijn halstertje af gedaan en afscheid genomen.
het heeft persies 8.44 minuten geduurt.
heb er hele mooie tijd mee gehad en ben hem daar zeer dankbaar voor.
eline bedankt dat je me zo gesteunt hebt
vaarwel mijn polly