Ik moet helaas mijn paard laten inslapen.
We hebben in oktober 2005 geconstateerd dat ze beginnend artrose en hoefkatrol had. Ze kreeg toen ik halve pijnstiller per dag en daarmee liep ze weer vrolijk door de wei. Ik ben toen van stalling gewisseld waar nog meer weides zijn en daar ging het ook heel goed. Ze staan hier van 08.00u tot 19.00 uur buiten. Helaas merkte we eind 2006 dat ze er meer last van kreeg en we zijn toen naar 1 pijnstiller per dag gegaan en ook dat ging weer super.
Nu een maand geleden merkte ik dat ze steeds meer pijn kreeg en dat ze zelfs 's avonds naar been om en om stond te ontlasten. We zijn vorige week donderdag hier voor naar de kliniek in Someren geweest om nieuwe foto's te laten maken en dat wat ik dacht was ook waar. Er had zich aan de voorkant van haar linkerbeen een dikke bult met artrose gevestigd en rechts was de artrose ook sterk vermeerderd. Ze hoefkatrol was ook erger geworden.
Silenium kreeg ze ook al bijgevoerd voor de artrose en ik moet zeggen dat ik daar altijd zeer tevreden over ben geweest.
Ze is alleen nu helaas op,...... we kunnen haar wel meer en meer gaan geven van de pijnstillers maar dat is ook geen oplossing. Ze krijgt er nu nog 2 a 3 per dag, maar net wat ze aan geeft en dan laten we haar donderdag bij ons thuis op de wei inslapen.
Ik hoop dat ze niet te veel gaat vechten tegen de eerste spuit en dat ze wil blijven staan. Bah ik vind het echt moeilijk want ze ziet er verder nog zo goed uit. Maar als je haar dan op stal ziet staan, staat ze altijd te slapen en haar been om en om te ontlasten. Dat is ook niet eerlijk als ik haar bij me houd. 25 Jaar is een mooie leeftijd!