[IM] Welterusten Barique

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zaira

Welterusten Barique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 19:17

Ik moet helaas mijn paard laten inslapen.

We hebben in oktober 2005 geconstateerd dat ze beginnend artrose en hoefkatrol had. Ze kreeg toen ik halve pijnstiller per dag en daarmee liep ze weer vrolijk door de wei. Ik ben toen van stalling gewisseld waar nog meer weides zijn en daar ging het ook heel goed. Ze staan hier van 08.00u tot 19.00 uur buiten. Helaas merkte we eind 2006 dat ze er meer last van kreeg en we zijn toen naar 1 pijnstiller per dag gegaan en ook dat ging weer super.
Nu een maand geleden merkte ik dat ze steeds meer pijn kreeg en dat ze zelfs 's avonds naar been om en om stond te ontlasten. We zijn vorige week donderdag hier voor naar de kliniek in Someren geweest om nieuwe foto's te laten maken en dat wat ik dacht was ook waar. Er had zich aan de voorkant van haar linkerbeen een dikke bult met artrose gevestigd en rechts was de artrose ook sterk vermeerderd. Ze hoefkatrol was ook erger geworden.
Silenium kreeg ze ook al bijgevoerd voor de artrose en ik moet zeggen dat ik daar altijd zeer tevreden over ben geweest.
Ze is alleen nu helaas op,...... we kunnen haar wel meer en meer gaan geven van de pijnstillers maar dat is ook geen oplossing. Ze krijgt er nu nog 2 a 3 per dag, maar net wat ze aan geeft en dan laten we haar donderdag bij ons thuis op de wei inslapen.
Ik hoop dat ze niet te veel gaat vechten tegen de eerste spuit en dat ze wil blijven staan. Bah ik vind het echt moeilijk want ze ziet er verder nog zo goed uit. Maar als je haar dan op stal ziet staan, staat ze altijd te slapen en haar been om en om te ontlasten. Dat is ook niet eerlijk als ik haar bij me houd. 25 Jaar is een mooie leeftijd!

Twinklebel

Re: Welterusten Barique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:21

Wat een dappere beslissing. Jij geeft echt om je paard, je wilt haar niet laten lijden. Veel sterkte!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:29

Rot zeg, is altijd een moeilijke beslissing.
Heel veel sterkte gewenst donderdag en de moeilijke tijd daarna Ach gut

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:33

veel sterkte
moeilijke beslissing dapper dat je niet alleen voor je zelf koos maar ook voor het paard.
ook veel sterkte voor komende tijden

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 20:48

Heel veel sterkte Vriendjes zijn?

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 22:36

Dankjewel allemaal!!
Ik ben Barique ook echt dankbaar voor de SUPER tijd die ik met haar heb gehad en voor het mooie veulen dat ze me gegeven heeft. Het is wel zo eerlijk om nu aan het paard te denken, hoe moeilijk het ook is.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 07:32

ben trots op jezelf en geniet van jullie laatste dagen samen, verwen haar maar lekker, het is mooi weer, kan ze nog lekker van het zonnetje genieten en jij hopelijk ook.
heel veel sterkte, en idd, 25 is een mooie leeftijd maar diep in ons hart willen we toch allemaal dat je paard minstens 50 jaar word? hoe inrealistisch dat ook mag zijn?

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:29

Dappere beslissing..het is beter zo!
Ik heb mijn paardje een tijd geleden ook moeten laten inslapen omdat ze geen bot meer in haar voorknieen had...gelukkig heeft zij niet gevochten tegen de 1e spuit, maar liet het gewoon allemaal over zich heen komen. Ze is tussen de boterbloemen in slaap gevallen en rustig overleden...
Veel Sterkte!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:34

verstandige beslissing,de dagen er voor zijn het moeilijkst,daarna is er het gemis...heel veel sterkte!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:21

Pffff. krijg er kippevel van!
Heel veel sterkte.

MaRiiit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 22:54

Dapperr Verdrietig
Sterkte Knipoog

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 23:02

Bedankt voor de reacties.
Een goede vriendin is eergisteren nog afscheid komen nemen en vandaag mijn schoonbroer en zijn vriendin. Ik heb haar maandag en vandaag lekker uitgebreid gepoetst en lekker verwend met brood, appels en wortelen. Het overbuurmeisje mocht zelfs wat langer opblijven van haar moeder om nog mee te kunnen poetsen.
Mama en de overbuurvrouw hebben via Reikie weer geprobeerd om haar pijn te verzachten. Erg lief van iedereen!!!!

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 19:14

Ze is gelukkig rustig ingeslapen. Na de 2e spuit liet ze zich vallen en dat ging gelukkig goed. Ze heeft nu geen pijn meer en ze blijft voor altijd in mijn gedachten!!! Ze was een super geweldig paard en ik heb haar nog een paar mooie jaren kunnen geven.

Bedankt voor de berichtjes

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:43

Dat is fijn om te lezen dat ze rustig is ingeslapen!! Ach gut
Weet je...dieren kunnen zelf niet vragen om ze uit hun lijden te verlossen..en die moeilijke beslissing moet je dan als dierbaar baasje kunnen nemen. Mijn paardje heeft nog weken rondgelopen...(ik heb er zelfs mee gereden nog) op totaal versleten en kapotte knieën...en ze was altijd even vrolijk en blij als ze meemocht. Ik ben er ook pas op een hele stomme manier later achtergekomen dat ze totaal kapot was van binnen. Ik heb me altijd schuldig gevoeld dat ik nooit eerder in dr benen heb kunnen kijken. Maar als ik zie hoe vredig ze is ingeslapen en hoe ze zich liet inslapen troost ik me met de gedachte dat ik haar toch rust heb gegund die ze verdiende...ondanks dat ik haar eigenlijk niet kon missen!!
Uiteindelijk weet ik zeker dat ze je dankbaar is!

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 12:47

Dankjewel, vind het echt moeilijk. Vooral toen ze vandaag opgehaald werd. Bah. Dankje!!!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 18:21

Fijn dat het zo rustig is gegaan,nogmaals sterkte.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:38

Hele moelijke beslissing inderdaad, maar helaas wel de enige die op het moment goed is.
Heel erg veel sterkte, maak nu het nog kan veel foto's van hem alleen, samen etc. Ach gut

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:39

Moeilijke beslissing, maar zo te horen zeker weten de juiste !!

Heel veel sterkte donderdag, ik zal voor je meehopen dat alles rustig verloopt.

anneke26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:47

heel veel sterkte toe gewenst weet wat het is om je paardje te moeten laten in slapen maar wel beter voor hun hebben ze geen pijn meer ..