Ik zit rustig in de trein, lekker Harry potter te lezen en ik krijg telefoon, Marliene, mijn bijrijdster belt. Ik verwachts niets geks. Dus ik neem gewoon vrolijk op. Halloooo met femke..
Ze zegt, ik heb een minder leuke mededeling, volgens mij ligt er een pony dood in de wei, het ligt er namelijk heel levenloos bij. Dus ik zeg.. kun je zien welke? (Er staan namelijk 7 shetlanders en 3 paarden in de wei) Dus ze zegt.. ja eentje zonder halster, een vosje.. dus ik zeg.. Heeft ie een bles.. nee geen bles.. Dus het kon nog een merrietje zijn.. of het 'dwerg' -hengstje.
Het was het laatste, maar dat kon ze op dat moment niet zeggen.
Later heb ik haar nog aan de telefoon gehad, het was inderdaad het hengstje, zijn ogen waren wijd opengespert, ze waren droog, maar hijzelf was nog warm, dus nog niet zo lang dood. Hij had wat witte plukken haar in zijn mond, van Eszelon de Arabier, daar liep hij altijd mee te etteren. Grote kans dat hij een klap heeft gehad en dat dat hem fataal is geworden. Of misschien toch een hartstilstand, want zijn ogen stonden er wel zo naar.. :'(
Ik zal je missen klein mannetje. Vooral je leuke rotstreekjes.
Het leukste aan hem was altijd, dat hij niet door bleek te hebben dat hij werkelijk heel klein was en dat hij altijd met de grote paarden deed stoeien omdat hij dacht dat hij wel de baas was!
Ik zal je missen lief klein dondersteentje!
Van de zomer:

Vorige winter:

We gaan je missen kleine kanjer!