[IM] Ik probeer het nu pas op bokt te zetten... Een jaar later..!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knolle_krack

Ik probeer het nu pas op bokt te zetten... Een jaar later..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 12:01

Ik probeer mijn emoties na een jaar even voor het eerst op papier te zetten.Ik weet het nog als de dag van gisteren, 21 januari 2005 gingen wij Nikor een fjord voor de gehandicapte stichting Dupla op halen. Stichting dupla is een gehandicapte stichting: er lopen 2 pony`s onder een huifbed daarboven licht een gespannen doek waar de gehandicapten mensen op liggen, deze pony`s staan al 11 jaar bij mijn opa en oma op stal, ik ben ook met deze paarden opgegroeid was er dagelijks en was er helemaal gek van, voordat er fjorden kwamen waren er pony`s.. een van die pony`s (ricardo) een nu 16 jarige welsh heb ik 11 jaar verzorgd, toen ze die gingen verkopen om dat ze op de zwaardere pony`s over gingen mocht ik helpen uitzoeken een nieuwe fjord te zoeken. Ik had Nikor de fjord gevonden op markplaats... gelijk helemaal verliefdk, toen 13 jaar oud. Nikor was een verschrikkelijke probleem fjord, niemand kon het er mee vinden, hij kon net zo hard achter uit als vooruit lopen echt levens gevaarlijk, iedereen op de club waar ik ree zei ook altijd hoe krijg je het toch weer voor elkaar ben je niet bang enzo.. maar ik had zo`n klik met dat paard dat was gewoon waanzinnig. ik heb 1,5 jaar prive les gehad van een hele goede (vriendin, kennis) die mijn op de natuurlijke manier van paardrijden een eind verder heeft geholpen, ze wouden Nikor ook nooit voor het huifbed gebruiken omdat hij er vandoor ging, bokken, steigeren, en gewoon altijd aan het stinkmodder was. Na dat ruime jaar hard aan de gang geweest te zijn met hem is hij weer helemaal volop aan het werk gegaan met de stichting ze wouden niet meer anders, het was zo`n goede werkwillige fjord geworden ze wouden niet meer anders. Ik natuurlijk weer helemaal gedupeerd want met zo`n zwaar liverpool stang in ze mond word hij ook weer lekker lomp van met het dressuren en natuulijk de kar trekken maargoed ze wouden hem weeer voor de kar hebben. Naa ruim een jaar ben ik zo veel verder met Nikor gekomen echt heel veel mensen zeiden van zooo wat kan je rijden enz.. niet om mijn een schop onder me kont te geven maar het was gewoon een plaatje ..... Ik kon vele hoge oefeningen met hem, we waren bezig met het beoefenen van de Piaffe.. het ging gewoon super... ik ging een keertje naar de club instrutrice toe en zei, zal ik even de Piaffe laten zien, ze moest lachen en zei nou laat maar zien, en ze stond met een (BEK VOL TANDEN) ze zegt nicole.. wat is er gebeurd.. ik zeg we hebben hem even een lesje geleerd en nu wil hij niet meer anders gewoon een topper duss!!!! Vorrig jaar April ben ik met mijn Familie (ouders & Zus ) naar Turkije op vakantie geweest, die dag voordat we gingen Ricardo & Nikor even helemaal dood geknuffeld voordat we weg gingen want ja je weet maar nooit.. er kan altijd wat gebeuren in die tussen tijd.. ... met tranen in mijn ogen richting Schiphol ik miste me paarde nu al .... Eenmaal op vakantie echt prachtig daar... we waren 10 dagen heen.. toen we thuis kwamen, ik denk net 15 minuten thuis. helemaal kapot van het reizen... ging de telefoon het was me tante, ik zat met me bruine kop lekker aan de tuintafel, me moeder kwam met tranen in haar ogen naar me toe, ik denk oo mijn god er is iemand overleden ik dacht gelijk aan mijn opa en oma want die staan zo dicht bij mijn... me moeder zegt Nicole, ik moet je iets verschrikkelijks vertellen Nikor is af gelopen vrijdag 5 dagen terug voor het huifbed verongelukt... ik wist niet wat ik hoorde ik heb de hele dag echt uren achter elkaar gejankt .. het ergste was het was vrijdags 27 April gebeurd en wij waren 1 mei thuis gekomen dus helemaal geen paard meer om van afscheid te nemen dus echt verschrikkelijk!!!!!!!! ik was door de grond gezakt en nu nog steeds bijna een jaar verder ik mis hem nog steeds die topfjord van toen ik mis je Nikor...

Hoe is het ongeluk gebeurd..??
De koetsier die op de bok van het huifbed zat was afgestapt om met een bepaald takelgeval een gehandicapte te verwisselen van het huifbed, er ging een vrouw van 65 voor staan om de paarden aan het bid vast te houden. De 2 fjorden (nikor, Hessel) Waren verschoten van het waarschijnlijk takelgeval, ze zijn vooruit geschoten zo het terrein over waar ze aan het lopen waren, die vrouw van 65 onder de paarden en het huifbed door die had haar been helemaal in stukke maar niet overleden.. de fjorden zijn er vandoor gegaan en met het huifbed tegen een paaltje op gereden het huifbed op z`n kant en de fjorden letterlijk boven op elkaar... waarscijnlijk heeft hij een trap van de andere fjord tegen zijn kootbeen aan gehad.. hij kon niet meer op het voorbeen staan, een flinke scheur in zijn kootbeen, al wil iemand een foto van het kootbeen zien dan is die op aanvraag ik leg er nogal gevoelig bij..

Naam van je paard;Nikor
Geboortedatum (als die bekend is) en datum van overlijden; 28-05-91 \ 27-04-2007
Iets over je overleden paard (bijv. karakter, wat deed je met haar/hem enzovoort); Verhaal hier boven..
Hoe is je paard overleden. Staat hier boven... gescheurd kootbeen met ongeluk met huifbed.

Afbeelding

Hier nog een aantal foto`s van Nikor
http://www.mijnalbum.nl/Album=KOFX6TRB

Sasse_fras

Re: Ik probeer het nu pas op bokt te zetten... Een jaar later..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:13

Jeetje wat een verhaal!
Evengoed nog sterkte!

Leo

Re: Ik probeer het nu pas op bokt te zetten... Een jaar later..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 13:26