[IM] Nare dromen na overlijden pony ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buckje

Nare dromen na overlijden pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 19:20

Ondertussen is het alweer 2 jaar terug, Dat mijn pony Teuntje is overleden.
Ik ben er bij geweest op het moment toen hij stierf, Althans hij overleed op mijn schoot.

Het lijkt of ik het op dat moment niet zo goed heb kunnen verwerken en dat nu gebeurd ?
Dromen, En wakker schrikken, Met het beeld van je pony voor je. En vele vragen.

Heeft iemand hier nog meer last van ? Of ben ik de enige ?
Hoe hebben jullie dat verwerkt/geuit.

IvysToeter

Re: Nare dromen na overlijden pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:12

Jij bent niet de enigste hoor.
en zo raar is dat ook niet.
Ik heb het na 3 jaar nog steeds.

Soms droom ik over toeter, hoe het zou zijn als hij er nog was.
en soms heb ik ook wel eens de nachtmerrie dat de dag dat hij overleed zich als het ware opnieuw afspeelt.
Meestal gebeurd dat als ik echt slaap en in bed lig.
Maar ik heb het ook wel eens als ik overdags een soort van dagdroom heb of als ik in gedachten verzonken ben.

Je bent echt niet gek hoor!
dit is normaal (vind ik)
Als je echt een hele goede band hebt met je pony duurt het denk ik langer voor je het écht verwerkt hebt.
Je bent er dan vanaf moment van overlijden wel mee bezig, maar op den duur is er toch iets opgekropt wat er nog uit moet.
Vlak na het overlijden ben je er het meeste mee bezig (denk ik) op den duur zakt het dan wat af en denk je er minder aan.
Maar op een gegeven moment kun je denk ik wel van die gedachtes of dromen krijgen (niet iedereen natuurlijk)

Ik heb er toen heel erg veel over gepraat.
Nu heb ik nog steeds momenten dat ik superveel aan hem denk (en dus ook die gedachtes en dromen)
als ik 's avonds in bed lig moet ik er vaak om huilen als ik weer aan hem denk.
Het is beter om het er zoveel mogelijk over te hebben, maar ik heb het idee dat mijn omgeving dat 'gek/raar' vind omdat het al zolang geleden is.
Maar gelukkig zijn er mensen via msn, bokt etc. die het wel begrijpen en waar ik heel fijn mee kan praten.

Dus: praten, praten, praten dat helpt.

Melanie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:16

Inderdaad veel praten scheelt de helft! Het is niet niets als je je pony verliest!! Het is toch je maatje je alles, praat er inderdaad veel over! Het gaat met alles zo, aan iets waar je veel over na denkt bewust of onbewust maakt niet veel uit, vaak komt dat terug in je dromen. Anders moet je eens een ''dromen''boek open slaan en de betekenis proberen te vinden. Vaak zeggen dromen meer dan je denkt. Maar dan moet je ze wel onthouden natuurlijk (lukt mij vaak niet haha, helemaal de leuke niet, sorry off-topic i know)
Als je er over wilt praten kun je me altijd pb-en! Dat lucht echt op!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 20:22

Melanie2 schreef:
Vaak zeggen dromen meer dan je denkt. Maar dan moet je ze wel onthouden natuurlijk (lukt mij vaak niet haha, helemaal de leuke niet, sorry off-topic i know)

Je kunt voor je gaat slapen bewust tegen jezelf zeggen dat je je droom wilt onthouden. Als je dan 's morgens wakker wordt doe je niet gelijk je ogen open maar verteld aan jezelf wat je gedroomd hebt. Pas daarna schrijf je de droom gelijk op in een kladblok met pen die je naast je bed legt. Het werkt niet altijd hoor!

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 21:01

oh mijn zus haar pony is ook ingeslape , hij kon nemeer rechtstaan tot hij zijn prik had gekregen schoot hij zo recht en kwam op ons afgelope voor mij was dat echt een prachtmoment maar daarna was het verschrikkelijk hij is ook gaan liggen en me zen hoofdje op men zus gaan liggen mooi moment was het daar droom ik ook vaak over is al 3jaar geleden bena maar ik denk er nog steeds aan Ach gut

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:24

Ik kan er juist bijna niet over praten, typen gaat me beter af Knipoog
Maar ik heb vanaf dag 1 elke nacht nachtmerries over zn dood en slaap hierdoor ook erg slecht.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:10

dan veel van je af typen, hopelijk werkt dat voor jou.
Volgens mij is het ook niet meer dan normaal dat je veel droomt, iedereen verwerkt dit soort dingen toch op zijn eigen manier.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:15

diddlmouses schreef:
Ik kan er juist bijna niet over praten, typen gaat me beter af Knipoog
Maar ik heb vanaf dag 1 elke nacht nachtmerries over zn dood en slaap hierdoor ook erg slecht.

Maar dat komt omdat jou paard op een oneerlijke manier uit het leven is gerukt.
Ik zou daar ook geen vrede mee kunnen hebben hoor.
Ik droom niet over mijn overleden paard,juist omdat ik dat wel wil.
Het hele huis hangt vol herinneringen van hem,overal foto;s etc etc.

Praten is inderdaad een goeie, mensen begrijpen het heus wel.
Maar er is ook een tijd om je te "vermannen" en eens te denken, dat hij het beter heeft nu,en dat hij daarboven ook gelukkig is. Ik zeg nu niet dat je het weg moet stoppen,maar ga positief over hem denken!

Wat mij destijds heel erg geholpen heeft,is een reading.
Sterkte allemaal!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:21

ik heb het gehad met mijn kat.
nadta deze was overleden droomde ik elke nacht van haar, niet dat ze wat deed of zo, maar ze was er gewoon, kwam me alleen maar opzoeken.
totdat ik een keer helemaal snikkend en overstuur wakker werd, poessie was weer langs gekomen maar kwam deze keer echt afcheid nemen, ik heb hierna ook nooit meer over haar gedroomd en voelde me daarna ook veel rustiger en kon het beter een plaatsje geven dat ze er niet meer was.
ik ga er maar vanuit dat ze daar op me wacht......

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:29

Ik kan niet denken dat hij het nu beter heeft en daarboven gelukkig is.
Dat klinkt wel mooi maar daar geloof ik niet in.
Voor mij is ie weg, en zelf weet ie er (gelukkig) nix van...

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:31

ik heb het probleem zelf ook..
soms wordt ik zelfs huilend wakker bij het idee dat mijn kleine vriend waar ik niet lang van heb mogen genieten.,, maar toch een prachttijd mee heb gehgad, er niet meer is..

en de vraag waarom ? daar kan niemand antwoord opgeven Boos!

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 15:33

ik zie in mijn dromen mijn dieren ook nog spelen, maar nachtmerries nee dat niet.
Als je erover wilt tikken, pb me.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 16:12

Ik snap het we Diddlemouses,maar bij jou is het op een nogal klote manier gegaan!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:42

Wel af en toe een droom hoe het had kunnen zijn, maar verder niet.
Uk komt ook in onze gesprekken hier thuis nog vaak langs omdat het toch eigenlijk de meest bijzondere pony (kwa karakter) geweest is die we gehad hebben.

Het verbaaste mij ook niet eens toen mijn vriend in paniek binnen kwam vertellen dat Uk er niet meer was. Die avond dat ik naar bed ging wou ik er nog niet aan, maar ik wist eigenlijk wel dat ze op was. Heb haar toen nog die extra knuffel gegeven ondanks dat ze niets van me moest hebben (terwijl ik nog nooit zo'n pony tegen gekomen ben die zo verschrikkelijk op mens gericht was als onze Uk).
Heel stom, maar het 'klopte' gewoon, ondanks dat het zo hard ging (na een week ziek was ze 's ochtends een stuk fitter, 's avonds totaal van de wereld en de volgende ochtend weg).